Anasayfa Blog Reklam Yönetimi Youtube Reklamları Nedir? Reklam Türleri Nelerdir?
Youtube Reklamları Nedir? Reklam Türleri Nelerdir?

Youtube Reklamları Nedir? Reklam Türleri Nelerdir?

Youtube Reklamları Nedir?

Youtube Reklamları, Google Ads reklamları aracılığıyla verilen ve video içeriklerinizi maximum kullanıcı sayısına ulaştıran, etkileşim ve dönüşüm oranı oldukça yüksek bir reklam türüdür. Youtube üzerinde verdiğiniz reklamlar oynatılan bir videodan önce, video oynatım sırasında veya tavsiye edilenler kısmında gösterilebilir.

İnternet Reklamcılığı Nedir? Türleri Nelerdir? | Ertuğrul Müyesseroğlu

Youtube Reklam Türleri

Youtube reklamları denildiğinde çoğumuzun aklına neredeyse hepimizin karşılaştığı atlanabilir reklamlar gelir herhalde. Biliyorsunuz işe, “reklamı geç” butonuna basmak için sabırsızlandığınız hayatınızın en uzun 5 saniyesi olan o reklamlar. Fakat bundan çok daha fazlası var ve siz, işletmeniz ya da iş modeliniz için en iyisini belirlemek için her bir türü anlamalısınız. Ancak bu şekilde maximum faydaya ulaşabilirsiniz.

6 adet Youtube reklam türü vardır. Bunlar;

  1. Trueview Reklamlar
  2. Atlanamayan Video Reklamları (Non-skippable Ads)
  3. Bumper Reklamları (Bumper Ads)
  4. Yer Paylaşımlı Reklamlar (Overlay Ads)
  5. Görüntülü Reklamlar (Display Ads)
  6. Sponsorlu Kart Reklamları (Sponsored Card Ads)

 

Youtube Trueview Reklamları Nedir?

Youtube Trueview reklamları en çok kullanılan ve daha önce de bahsettiğim gibi hepimizin bildiği bir reklam formatı. Başarılı olmasının en büyük sebebi kazan-kazan fırsatı yaratması. Bu format adından da anlaşıldığı üzere gösterilmeye başladıktan 5 saniye atlanabiliyor. Böylece Youtube kullanıcıları ilgilerini çeken reklamları izleyebiliyor ve ilgilerini çekmeyenleri ise geçebiliyor.

Reklam verenler içim iyi tarafı ise Youtube kullanıcıları sadece reklamlarının 30 saniyesinden daha fazlasını izlediklerinde veya reklam ile etkileşime geçtiklerinde ödeme yapıyorlar, “incele” butonuna basmak gibi. Yani 5 saniye içinde “reklamı geç” butonuna basan kullanıcılar ve bu gösterimler için herhangi bir ücret ödemiyorlar. Bu sayede reklam verenler ilgili hedef kitlesine ulaşmış oluyorlar.

Trueview reklam verebilmeniz için seçtiğiniz videonun minimum 12 saniye ve maximum 6 dakika olması gerekiyor. Trueview reklamlarını 2 farklı şekilde verebiliyoruz; yayın içi reklamları ve de keşfet reklamları.

Trueview Yayın İçi Reklamları

Trueview yayın içi reklamları, siz Youtube üzerinden bir video açtığınızda karşınıza çıkan reklamlardır. Tıpkı aşağıdaki görselde yer alan örnekteki gibi.

Trueview yayın içi reklamı 3 parçadan oluşur;

  • Aksiyona çağrı butonu
  • Reklamda kaç saniye kaldığını web sayfasına ait URL ile birlikte gösteren sütun
  • Reklamı Geç butonu

Bitti mi? Bitmedi. Son olarak bu reklam formatında ekranın sağ tarafında yer alan tavsiye edilenler listesinin üzerinde, içerinde aksiyon butonu olan bir banner elde ediyorsunuz. Tıpkı aşağıdaki görselde yer alan banner gibi:

Trueview Keşfet Reklamları

Trueview keşfet reklamları, Youtube üzerinde bir arama yaptığınızda en üst sırada yer alan arama sonucu reklamlarıdır. Reklamınız tıpkı sıradan bir video içeriği gibi başlık, yükleyen taraf, süre ve açıklama gibi kısımlardan oluşur.

Youtube Trueview Reklamları Ne İşe Yarar?

Youtube Trueview reklamları hedef müşteri kitlenize ulaşmak için en uygun seçeneklerden biridir. Öncelikle reklamlarınız ya 30 saniyeden daha fazla izlendiğinde ya da bir etkileşim elde ettiğinizde ücret ödüyorsunuz, bu da bütçe harcama veriminiz için iyi haber demek. Her 4 kullanıcıdan 3’ünün reklamınızı geçtiği bir platformda oldukça mantıklı bir strateji.

Ayrıca Trueview yayın içi reklamlarınızda gerçekleşen izlenmeler orijinal video altında izlenme (view) olarak sayılır. Youtuber, sanatçı ya da yüklediği video altındaki izlenme sayısını artırmaya çalışıyorsanız vermeniz gereken reklam türü budur.

Youtube Trueview video reklamlarında tek yapmanız gereken 5 saniye içerisinde potansiyel müşterinizi devamını izleyecek kadar merakını uyandırmak ya da gerisini izlemese bile 5 saniye içerisinde reklamınızın ana fikrini anladığından emin olmak.

Youtube Atlanamayan Video Reklamları Nedir?

Atlanamayan video reklamları neredeyse Trueview yayın içi reklamları ile aynı şeydir. Aralarında sadece tek bir fark var. Evvvvet doğru bildiniz! Atlanamıyorlar  Bu Youtube video reklam türünde kullanıcılara daha az seçenek tanınmakta ve verdiğiniz reklam zorunlu izletilmekte. Bu sebeple reklam verdiğiniz video altında izlenme (view) sayılmayacaktır.

Youtube’da atlanamayan video reklamı verebilmeniz için hesabınızda yüklü minimum 15, maximum 20 saniye bir adet videonuz bulunmalı. Bu reklam türü atlanamadığı için ve tahmin edersiniz ki insanlar tarafından nefret edildiği için Youtube böyle bir kısıtlama getirdi. 1-2 sene öncesine kadar 30 saniyeye kadar reklam verilebiliyordu fakat bu sayı 20’ye indi.

Youtube atlanamayan video reklamları insanlara ulaşmak veya yeni bir ürünü tanıtmak için pek uygun değildir. İnsanlar reklamlarınızı geçemeyeceği için gösterim başı bir maliyet ödersiniz yani BGBM (bin gösterim başına maliyet) teklif stratejisi uygulanır. Anlatacak önemli bir mesajınız ve de belirlediğiniz bir hedef kitleniz olduğuna emin olmadan bu reklam türünü açmakta acele etmeyin. “Ürün tanıtıcam, herkes görsün” diyorsanız aradığınız reklam türü bu değil. “Ürünümün can alıcı özelliğini bu video ile hedef kitleme gösterip onları ikna etmeliyim” diyorsanız ise işte şimdi oldu!

Bumper Reklamları Nedir?

Bumper reklamlarını atlanamayan reklamların bir ufak versiyonu olarak düşünebilirsiniz. Bu reklamlar video başlarında veya sonlarında kullanıcılara gösterilir ve 6 saniye veya daha kısa olmak zorundadırlar. Daha kısa ve tolere edilebilir oldukları için mobile kullanıcıları hedefleyecekseniz daha doğru bir tercih olacaktır. Tıpkı atlanamayan reklamlar gibi BGBM (bin gösterim başına maliyet) ödersiniz.

Dijital pazarlama uzmanları bu reklam tipini daha çok yardımcı olarak kullanırlar. Yeniden pazarlama stratejilerinde kullanabileceğiniz bumper reklamları, kullanıcıların reklamlarınızı görmekten bunalma sürelerini de uzatacaktır. Örneğin Youtube üzerinde Trueview yayın içi reklam verebilir ve reklamınızı görüntüleyen (30 saniyeden fazla izleyen veya etkileşimde bulunan) kullanıcıları hedefleyerek akıllarında onları sıkmadan kalabilirsiniz.

6 saniyede insanları etkilemek, markanızı bilinirliğini artırmak ve de ürün veya hizmetinizi satın aldıracak kadar etkili tanıtmak oldukça zor. Çok yaratıcı olmalısınız. Bunun için aşağıda bir örnek bırakıyorum, siz de etkileyici olanları araştırıp kendinize notlar çıkarabilirsiniz.

Yer Paylaşımlı Reklamlar (Overlay Ads)

Yer paylaşımlı reklamlar belki de Youtube üzerinde verebileceğiniz en basit reklamlardır. Yüklediğiniz banner görseli video içerisinde alt kısımda kullanıcılara gösterilir.

Tabii ki elinizde her zaman bir görsel tasarımı bulunmayabilir. Ama hiç merak etmeyin tıpkı aşağıdaki görselde yer aldığı gibi sadece metin olarak da Youtube overlay reklam vermeniz mümkün.

Görüntülü Reklamlar Nedir?

Youtube görüntülü reklamları videoların sağ tarafında ve öneriler listesinin üst bölümünde gösterilir. Display Ads sadece masaüstü ekranlarda mevcuttur. Marka bilinirliğinizi artırmak için ucuz ve etkili bir yoldur.

Sponsorlu Kart Reklamları

Sponsorlu kart reklamları videoların sağ üst köşelerinde yer alan ufak “i” ikonudur. Reklam oldukları bile anlaşılmayan bu reklam türü video içerisinde yer alan ürün veya servislerin reklamının yapılmasında kullanılır.

Ürün veya servisler sadece “i” ikonu tıklandığında görüntülenebilir olur. İkon ekranda belirdiğinde görünmesi için bir yazı bile yazabilirsiniz. Bir nevi aksiyona çağrı butonu gibi de düşünebilirsiniz aslında.

Youtube Reklam Hedefleme Türleri

Demografi: Kullanıcıları yaş, cinsiyet, ebeveynlik durumu gibi demografik özelliklerine göre hedefleyebilirsiniz.

İlgi Alanı: Kullanıcıları ilgi duydukları konulara göre hedefleyebilirsiniz. İşletmenizin yer aldığı endüstri veya ürün ve hizmetlerinize göre ilgi alanları. Örneğin fitness antrenörü iseniz sağlıklı yaşam veya  fitness gibi ilgi alanlarını seçebilirsiniz.

Yeniden Pazarlama: Daha önce videolarınız ile etkileşime geçen kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Görüntüleyen, beğenen, yorum yapan vs.

Yerleşimler: Youtube kanalları, videoları, aplikasyonlar, web siteleri ve bu sitelerdeki alanlarda gösterilmesi üzere hedefleyebilirsiniz.

Konu: Youtube ve Google Görüntülü Reklam Ağı üzerinde yer alan spesifik konuları hedefleyebilirsiniz.

Anahtar Kelimeler: İşletmeniz ile alakalı anahtar kelimeleri anahtar kelime analizi ile belirleyip bu anahtar kelimeleri kullanarak arama yapan kullanıcıları hedefleyebilirsiniz.

Youtube Reklamları Ne İşe Yarar?

Detaylıca açıkladığımız bu 6 türün işletmenizin hedeflerine ulaşabilmesi için farklı farklı yararları vardır.

a. Marka Bilinirliği Yaratmak

Youtube video reklamları ile işletmenizi henüz sizden haberi olmayan insanların karşısına çok düşük bir bütçeyle bile çıkarabilirsiniz. İşletmenizin bulunduğu sektör, ürün veya hizmetlerinize göre kullanıcıları hedefleyerek potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.

b. Veri Elde Edin

Reklam kampanyalarınız boyunca elde edeceğiniz veriler ile sadece reklamlarınızı görüntüleyen kişiler değil aynı zamanda onlar ile etkileşime geçen kişiler hakkındadır da. Bu sebeple potansiyel müşterilerinizi anlamak, işletme hedeflerinizi gerçekleştirmek için ulaşmanız gereken kullanıcı personası, hangi reklam türlerinin işe yarayıp hangi türlerin yaramadığını anlamak gibi birçok veri işletmenizin dijital varlığı için kritiktir.

c. Marka Sadakatini Artırın

İşletme içerisindeki mutlu çalışanları, kullanılan kaliteli ve güvenilir ürünleri, keyifli bir çalışma ortamı gibi şeyler göstererek markanızın müşteri için sadece ve sadece en iyisini kullanacağını göstererek sizinle iş yapan kullanıcıları etkileyebilirsiniz.

d. Satışlarınızı Artırın

Youtube içerisinde yer alan ilgi, yerleşim, konu veya benzer kitle gibi hedeflemeler ile müşterilerinize benzer kullanıcıları hedefleyerek potansiyel müşterilerinize ulaşabilir ve böylece alakalı trafik elde ederek satışlarınızı artırabilirsiniz.

e. Alıcı Algısını Yönetmek

Ürün veya hizmetinizin en can alıcı özelliklerini etkili bir şekilde reklamlarınızda göstererek ürün veya hizmetlerinizin potansiyel bir soruna çözüm ya da hedef kitleniz için bir gereklilik olduğunu gösterebilirsiniz. Burası bir ileri pazarlama konusuna geliyor, tamamen size ve yaratıcılığınıza bağlı.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA