Site Bağlantısı Uzantıları Nedir?

Site Bağlantısı Uzantıları Nedir?

Google Ads reklamları verirken reklam uzantıların kullanmanız reklamlarınızın tıklanma oranlarını artırmanız için oldukça önemlidir. Hatta Google’ın kendi araştırmasına göre bu oran %20’lerde. Site bağlantısı uzantısı reklam uzantıları arasında en çok kullanılan ve en efektif olandır. Tanıtım, cross sell, upsell, güvenilirlik vb. bir çok alanda reklamlarını destekleyicidir. Peki site bağlantısı uzantısı nedir? Ne işe yarar? Nasıl kullanılmalıdır? Bu yazımızda bu başlıkların hepsini sıra sıra inceleyeceğiz.
Google Ads Site Bağlantısı Uzantısı Oluşturma | Ertuğrul Müyesseroğlu

Site Bağlantısı Uzantısı Nedir?

Site bağlantısı uzantısı Google reklamlarınızın hemen altına ekstra sayfalar eklemenize olanak sağlayan bir Google reklam uzantısıdır. Google’da ürün veya hizmetlerinizi arayan kullanıcılara reklamlarınızı destekleyici veya tamamlayıcı alakalı site bağlantıları ekleyerek tıklanma oranlarınızı artırabilirsiniz.

Site bağlantısı uzantıları bir çok farklı amaç ile kullanılabilir. Örneğin “nike koşu ayakkabıları” araması yapan bir kullanıcıya gösterdiğiniz genel reklamınızın altında en çok satan ürünleri ekleyebilir veya “ProPlan köpek maması” araması yapan bir kullanıcıya ödül mamaları, köpek oyunları, tasmalar gibi çapraz satış yapabileceğiniz ürünler gösterilebilir.

Site Bağlantı Uzantısının Faydası Nedir?

Site bağlantısı uzantıları reklam performansınızı artırmada bir çok alanda yardımcıdır. Bunun bence en önemli kısmı ekstra yer kaplamasıdır.

Site bağlantısı uzantısı kullandığınızda ve link uzantılarına açıklama eklediğinizde arama sonuçlarında reklamlarınızı ekstra yer kaplar. Bu hem daha dikkat çekici reklamlar vermenizi hem de 2.sırada yer alan rakibinizi biraz daha aşağı itmenizi sağlar.

Upsell veya cross sell gibi avantajlar dışında güvenilirlik için de kullanabilirsiniz. Estetik veya sağlık sektöründe güven kazanmak için sertifikalar veya öncesi/sonrası sayfalarını kullanabilir veya proje bazlı iş yapan bir sitede referanslar sayfasını kullanabilirsiniz.

Site Bağlantı Uzantısı Tıklaması Ne Kadar?

Site bağlantısı uzantısı tıklaması için kampanyanıza ait teklif stratejisi üzerinden reklam tıklamalarında verdiğiniz ücretin aynısını verirsiniz.
Anahtar kelimeniz için belirlediğiniz maks. TBM (tıklama başı maliyet) ile açık artırmaya girer ve aynı şekilde ücretlendirilir.

Site Bağlantısı Uzantıları Nasıl Kurulur?

Site bağlantısı uzantılarını birkaç adımda hızlıca kurabilirsiniz. Tüm kampanyalar veya belirli bir kampanya veya bir reklam grubu düzeyinde “Reklamlar ve uzantılar” seçeneğinin altınd yer alan “uzantılar” seçeneğine tıklayın.

Açılan pencerede artı (+) butonuna tıklayın ve site bağlantısı uzantılarını seçin.

Açılan pencerede size 4 adet site bağlantısı uzantısı sunulacak. Tabii ki bunların hepsini doldurmak zorunda değilsiniz fakat dördünü de doldurmanız reklam performansınızın yararına olacaktır. Site bağlantısı metni başlığınızdır. Açıklama 1 ve 2 ise başlık altında görünecek yazı kısmıdır. Nihai URL ise başlık tıklandığında kullanıcıların yönleneceği açılış sayfalarıdır. Başlık ile alakalı bir sayfaya yönlendirmeniz hemen çıkma oranlarını kontrol altında tutmanızı sağlayacaktır.

Site bağlantısı metni ve Nihai URL zorunlu alanlardır. Açıklama 1 ve 2 kısmını doldurmadan da uzantılarınızı aktive edebilirsiniz. Yine de bu alanları doldurmanız tıklanma oranlarınızı artıracaktır. Açıklama girmemeniz halinde site bağlantısı uzantıları aşağıdaki gibi görünecektir.

Hesap, Kampanya ve Reklam Grubu Bazında Site Bağlantısı Uzantısı

Nasıl kurulur kısmında söylediğim gibi uzantıları hesap bazında, kampanya bazında veya reklam grubu bazında oluşturmanız mümkün. Hangisinin sizin için daha faydalı olacağını bulmak için üçünün de kullanım alanlarını anlatmakta fayda var.

Hesap Bazında Site Bağlantısı Uzantısı

Hesap bazında site bağlantısı eklediğinizde, oluşturduğunuz uzantılar Google Ads reklam hesabınızda yer alan tüm reklamlarda kullanılır. Böylelikle yeni bir kampanya veya yeni bir reklam grubu eklediğinizde tekrar yeni site bağlantısı uzantısı oluşturmanız gerekmez.

Bunun bir de kötü yanı var. O da şu ki; tüm reklamlarda aynı site bağlantısı uzantıları kullanılacağı için uzantılarınızı olabildiğinde geniş yazmak zorunda olmanız. Bir petshop sahibi olduğunuzu düşünelim. Kedi maması arayan da köpek maması arayan da aynı uzantıları göreceği için köpek oyuncakları ya da kedi kumları gibi spesifik bağlantılar kullanamazsınız. Oyuncaklar veya pet kuaför gibi genel bağlantıları kullanmanız gerekecektir.

Giyim, takı & tasarım veya turizm gibi çok fazla alt kategorisi olan işletmeler için kaçınılması gereken bir yapı iken diyetisyen, eğitmen veya tek ürün satışı yapan niş işletmeler için daha uygun bir yapıdır.

Kampanya Bazında Site Bağlantısı Uzantısı

Kampanya bazında site bağlantısı uzantısı en çok tercih edilen yapıdır. Bu yapıda her bir kampanya için ayrıca site bağlantısı uzantısı oluşturmanız gerekir. Böylelikle petshop örneğine dönecek olursak köpek maması arayan kullanıcılara köpek ile alakalı ürünler, kedi maması arayan kullanıcılara kedi ile alakalı ürünler gösterebilirsiniz.

Reklam Grubu Bazında Site Bağlantısı Uzantısı

Reklam grubu bazında site bağlantısı uzantısı oluşturmak baya bir iş yükü yaratacaktır. Birçok işletme türü içinde biraz overkill olacaktır. Fakat tek bir üründen farklı çeşit bulunan sektörlerde sizin için büyük fayda sağlayacaktır.

Örneğin evde sporu arttığı bu dönemde dumbell veya ağırlık bar’ı arayan kullanıcılar için 5 – 10 – 20 – 40 kilo ağırlık seçeneklerini sunabilir veya Hills marka tavuklu kısırlaştırılmış kedi maması arayan bir kullanıcıya konserve, 4kg, 10kg ve 14kg’lik türlerini gösterebilirsiniz.

Özellikle e-ticaret sahibi işletmeler için amiral ürünlerinizi biliyorsanız (örneğin Analytics -> ürün performansı kısmında son 45 günde en çok satan 5 ürün) için tek bir kampanya oluşturup reklam gruplarında farklı site bağlantısı uzantıları kullanabilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA