SEO uyumlu e-Ticaret sitesi nasıl olur?

İnternet üzerinden ticaret yapıyorsanız web sitenizin yapısı çok önemlidir. Gezinmesi ve taraması kolay (arama motorları tarafından) olması, ziyaretçiler açısından olumlu deneyimler sunması, bir e-ticaret sitesinin başlangıç noktasındaki temel kriterler olarak karşımıza çıkıyor. Büyük bir e-ticaret web sitesinde çok fazla sayfa olabilir ve kullanıcıların istediklerini en az sayıda tıklama ile bulabilmeleri için bu web sitesinin sağlam bir yapıya sahip olması gerekiyor. Bu durum SEO uyumlu e-ticaret sitesi için dikkat edilmesi gereken en önemli şeylerden biridir.

E-Ticaret sitesi yapısı neden önemli?

İyi bir e-ticaret sitesi yapısının size sunduğu birçok gizli avantaj bulunuyor. Bunları sırasıyla aşağıdaki gibi açıklayabiliriz:

Hız: Web sitesi hız optimizasyonuyla ilgili birtakım çalışmalar yapmanız gerekebilir. Açık bir yapıya sahip web siteleri daha az kod kaynağı gerektiriyor. (css, javascript), sunucuya daha az istekte bulunuyor ve dolayısıyla daha hızlı yüklenir.

Ek olarak, arama motoru tarayıcıları web sitesini daha hızlı tarayabiliyor, daha fazla sayfa keşfedebiliyor ve bu da SEO çabalarınızı büyük ölçüde etkiliyor.

Site bağlantıları: Site bağlantıları, birileri Google’da şirket adınızı ararken, arama motoru sonuç sayfalarında (SERPS) gösteriliyor. Site bağlantıları SEO için çok önemlidir. Sadece web sitenizin en önemli sayfalarına daha fazla tıklama çekebilirler, aynı zamanda markalaşma için de olumlu sonuçlar verir.

Zayıf bir site yapısı, SERPS’de site bağlantıları alma şansınızı en aza indirecek, iyi bir site yapısı ise Google’ın başlığınız ve açıklamanızla birlikte site bağlantıları olarak gösterilmesi için doğru sayfaları seçmesine yardımcı olacaktır.

Daha fazla dönüşüm: Her çevrimiçi mağazanın asıl amacı daha fazla satış yapmaktır. Satış yapmak için potansiyel müşterilerinizi bir dizi başka dönüşüm içerebilecek satış alanına “itmeniz” gerekir. (bültene, müşteri adaylarına vb. Kaydol) İyi organize edilmiş ve tanımlanmış bir site yapısı bu sürecin planlandığı gibi çalışması için çok önemlidir.

Ziyaretçiler istediklerini çok fazla tıklamak zorunda kalmadan ve bir sayfaya gerekenden daha fazla zaman harcamadan kolayca bulabilirse beklediğiniz sonuçları alma süreniz kısalır.

E-Ticaret mağazanız için site yapısı oluşturma adımları

İnternet üzerinde tutunabilmek için en önemli ve yaygın yöntemlerin başında gelen SEO, e-ticaret siteleri için de oldukça önemli bir teknik olarak karşımıza çıkıyor. Peki SEO uyumlu e-ticaret sitesi nasıl olur? İşte yapılması gerekenleri sizler için sıraladık…

1. En fazla 3 seviye içeren bir hiyerarşik yapı oluşturun!

Bir e-ticaret web sitesi hiyerarşik bir yapıya sahip olmalıdır. Ana sayfanız hiyerarşinin en tepesindedir ve ürün hiyerarşisinin altına ulaşmadan önce hemen altında 2 veya 3 seviyeye daha sahip olabilirsiniz.

Hiyerarşik bir yapının nasıl göründüğünü görmenize yardımcı olmak için aşağıdaki şemaya bakın. Hiyerarşinin en üstünde ana sayfa, daha sonra ana kategoriler (seviye 1), alt kategoriler (seviye 2) ve son olarak ürün sayfaları (seviye 3) şeklinde bir yapılanma olmalıdır.

Hiyerarşik yapıyı oluşturuken, SEO anahtar kelime araştırma sürecinizin sonuçlarınızı hesaba katmak faydanıza olacaktır. 

Anahtar kelime araştırması yalnızca başlıklarınızı ve açıklamalarınızı optimize etmek için gerekli değildir, aynı zamanda web sitenizi nasıl yapılandıracağınız konusunda da fikir verir.

2. Basit bir menü oluşturun!

SEO uyumlu e-ticaret sitesi hazırlarken dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da basit bir menü oluşturmak. Web sitenizde menülere karar verirken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç şey şöyledir:

Menü yapınızı basit tutun: Menü yapısını tasarlarken, mümkün olduğu kadar basit tutmayı unutmayın. Gerekmeyen menülere sayfa eklemekten kaçının veya gerekli olmadığında alt menü oluşturmaktan kaçının.

Genel bir kural olarak, web sitenizdeki her sayfaya ana sayfadan en fazla 3 tıklama ile erişilebilmesi gerektiğini unutmayın

Yan menülerden yararlanın: Bir kullanıcı ana menüden belirli bir kategori seçtiğinde, istedikleri ürünleri bulmalarına yardımcı olmak için yan menülere sahip bir açılış sayfası gösterebilirsiniz.

3. Masaüstü ve mobil cihazlar için ayrı bir menü oluşturun!

Kullanıcıların mobilde harcadığı zaman istatiksel olarak değerlendirildiğinde bir web sitesine, trafiğiin büyük kısmının mobil cihazlardan geleceği muhtemel oluyor. Bu da mobil kullanıcıların web sitenizi nasıl yönlendirdiğine özellikle dikkat etmeniz gerektiği anlamına geliyor.

Masaüstü menüsünü (olduğu gibi) kopyalamak, mobil cihazda mevcut sınırlı ekran alanı nedeniyle iyi bir seçenek değildir. Bunun yerine yapmanız gereken, mobil cihazlar için ayrı bir menü oluşturmak ve sadece gerçekten gerekli olan seçenekleri dahil etmektir.

Gizlilik politikası, hakkımızda, vb. gibi sayfalar birlikte gruplanabilir, böylece önemli sayfalar (kategori ve ürün sayfaları) için menüde daha fazla yer sağlanabilir.

4. URL’nizin yapısını optimize edin!

SEO dostu bir URL yapısına sahip olmak, hem kullanıcıların hem de arama motorlarının bir web sitesinde gezinmesine yardımcı oluyor. Site yapısı ve URL yapısı, birbirlerini doğru şekilde temsil etmeleri gerektiğinden yakından ilişkilidir.

Örneğin, elektronik satan bir e-ticaret mağazanız ve Tabletler için bir bölümünüz varsa, site yapınız şöyle olabilir: Ana Sayfa / Tabletler / Android / Ipad

Ve URL yapınız da şöyle:
www.websitesi.com/tabletler/android ve www.example.com/tabletler/ipad

Bir kelime URL’den kaldırıldığında, www.websitesi/tablet sayfasındaki tüm kullanılabilir tabletleri göstermelidir. E-ticaret web sitenizin URL yapısını optimize etmek için aşağıdaki yönergeleri kullanın:
– URL’lerinizi mümkün olduğunca kısa tutun
– URL’deki anahtar kelimeleri “-“ (tire) ile işaretleyin ve altını çizmeyin
– Gerekmeyen ekstra karakterlere sahip olmaktan kaçının (örneğin, kullanıcı için anlamlı olmayan örnekler için)
– Ürünlerinizin URL’lerine nitelikler ekleyin. Örneğin, “64 GB RAM’e sahip siyah ipad’ler” satıyorsanız, ürün URL’nizi şu şekilde yapabilirsiniz: / İpad-64GB siyah
– Genel olarak, URL’de arama anahtar kelimeleri olarak kullanılabilecek ürün özelliklerini ekleyin.
– Yalnızca küçük harf kullanın ve boşluk bırakmayın
– URL’lerinizi HTTPS yapın Çünkü güvenli bir web sitesine sahip olmak, özellikle e-ticaret web siteleri için çok önemlidir.

SSL, sadece bir SEO sıralama faktörü değil; aynı zamanda kullanıcının güvenini kazanmanın başka bir yoludur. Bu nedenle özellikle kullanıcıların alışveriş yapacağı e-ticaret sitelerinden oldukça büyük bir önem teşkil eder.

5. Tüm sayfalarınıza bir breadcrumb menüsü ekleyin

Breadcrumb, Türkçe adıyla “sayfa işaretleri yolu”, kullanıcıların ve arama motoru botlarının sitemizde yer alan hiyerarşiyi anlamasına ve bu yapı çerçevesinde hareket etmesine yardımcı olan bağlantılar kümesi olarak tanımlanıyor. Sayfanın üstünde bir menü oluyor ve ziyaretçilerin web sitenizin önceki bölümüne ya da ana sayfaya hızla geri dönmelerini sağlayan birkaç dahili bağlantıdan oluşuyor.

Bu menüler, kullanıcılar belirli bir ürün ararken ve kategoriler ile ürünler arasında ileri geri gidip geldiğinde son derece kullanışlı oluyor. Breadcrumb, düzgün yapılandırıldığı takdirde SERP’teki web siteniz için ayrıcalıklı bir durum yaratabilir.

6. Kullanıcı site haritası oluşturun

Tüm web sitesi türleri için, bir kullanıcı-site haritası oluşturmak her zaman yapılması gereken bir çalışmadır. Kullanıcı site haritası, arama motorlarına gönderilen XML site haritasından farklıdır .
İyi bir kullanıcı site haritası sayfası, tüm önemli kategorileri ve bir web sitesinin alt kategorilerini, kullanıcıların istediklerini kolayca bulabilmeleri için tek bir sayfada göstermelidir.

E-ticaret web siteleri hızla büyüyebilir ancak en baştan sağlam bir yapınız yoksa kolayca da kaybolabilir. İyi tanımlanmış bir yapı, kullanıcıların istediklerini hızlı bir şekilde bulmalarına yardımcı olur. (3 tıklamadan daha az) Arama motoru tarayıcıları web sitenizi daha verimli bir şekilde tarayabilir, anlayabilir ve dizine ekleyebilir.

Sonuç olarak SEO uyumlu e-ticaret sitesi yapabilmek adına dikkat etmeniz gerekenler:
-Hiyerarşik bir site yapısı oluşturmak
-Menüyü sitenizin hiyerarşisine uygun hale getirmek Gezinmeye yardımcı olmak için kenar çubuğu menülerini kullanmak
-Mobil sürümünüze özellikle dikkat etmek ve kullanıcıların deneyiminin mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olmak. Gerekirse, masaüstü ve mobil cihazlar için ayrı bir menü tasarlamak
-URL’lerinizi optimize etmek
-Tüm sayfalara bir breadcrumb eklemek
-Bir kullanıcı-site haritası oluşturmak

Son olarak, zaten dizine eklenmiş sayfalara sahip bir e-ticaret web siteniz varsa yapıyı ve URL’leri değiştirmeye karar verirseniz, sıralamalarınızı ve etki alanı / sayfa otoritenizi kaybetmemeniz için 301 yönlendirmeleri kullanmayı unutmayın.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA