İçerik, günümüzde altın kadar değerli bir maden, freelance içerik yazarı onu en iyi işleyecek madencidir. Çünkü günümüzde freelance içerik yazarlığı ayrı bir sektör olarak kendini göstermeye başlamıştır.
Metin yazarlığına ihtiyaç duyan firmalar, çoğunlukla freelance içerik yazarıiş ilanı açarlar. Bunun nedeni metinlerin sakin kafa ile daha iyi yazılmasıdır. Ayrıca bazen içerik oluştururken yazarın yetkinliği kapsamındainisiyatif alması gerekebilir. Bir metin, gerekli brief sunulduktan sonra herhangi bir müdahale olmaksızın yazarın yetkinliğine teslim edilmelidir.
İçerik yazarı, donanımını ve iş konusundaki becerilerini kullanarak:
- İnternet sitesi içerikleri
- Blog yazıları
- Sosyal medya metinleri
- Katalog metinleri
- Sloganlar
- Reklam metinleri gibi çeşitli yaratıcı ve bilgi içerikli metinler hazırlar.
İçerik yazarı, genel olarak dijital ortamlar için yazılı içerik üreten kişi şeklinde tanımlanabilir. Sadece internet siteleri için değil, hazırlanacak davetiyeler, ürün kutuları üzerine yazılacak açıklamalar, billboardlar için hazırlanacak sloganlar ve küçük yazılar da içerik yazarlığı örnekleri içinde düşünülebilir.
Mail pazarlama metinleri, dijital pazarlama metinleri, satışa teşvik edici ve bilgilendirici ürün açıklamaları freelance içerik yazarı tarafından verilen hizmetler arasında yer alır. Dijital ve dijital olmayan çeşitli mecralar için yazılı içerik üreten kişiler, markaların bilinirliğini arttırmaya yardımcı olurlar.
İnternette içerik üretmek, bunu hedef kitlenin beğenisine uygun ve dikkatini çekebilecek şekilde yapmak, büyük uğraş ve titizlik gerektiren bir iştir. İnternetten makale yazarak para kazanmak isteyen herkes, bu alanda kendini çok iyi bir şekilde yetiştirerek algoritmaya hitap eden yazılar hazırlayabilmelidir. Ayrıca içeriğin yayınlanacağı mecraya uygunluk,o içeriğin başarısını büyük oranda etkiler.
İşte bir metin yazarı, tüm bu kurallara dikkat ederek içerik hazırlayabilen kişidir. Ayrıca her yazar, kendine uygun alanları belirlemeli ve o alanın dinamiklerine uygun benzersiz içerikler hazırlayabilmelidir. İçerik üretilecek sektörler çok geniştir. Bu nedenle kendinize belli sektörleri seçerekya da yazacağınız alanları belli başlıklarla sınırlandırarak iş tanımınızı yapabilirsiniz.
Acaba freelance yazarlık başvurusu yaparken hangi kıstasların karşılanıyor olması gerekir? Blog yazarlığı başvurusu ve çeşitli yazarlık başvuruları için:
- Türkçe dil bilgisini çok iyi şekilde kullanmak
- Akıcı, okunurluğu yüksek, kullanıcı deneyimini destekleyecek içerikler hazırlamak,
- Arama motorlarının mantığına hitap eden içerikler yazmak
- Müşterinin ya da hedef kitlenin dikkatini çekebilecek içerikler oluşturmak
- Hangi alanda içerik yazarlığı isteniyorsa o alana hakim olmak ya da araştırma sonucunda o alana ait bilgi verici içerikler yazmak
Temelde bu yetkinliklere sahip olunduktan sonra: “Freelance içerik yazarı aranıyor!” başlığı ile açılmış ilanlara gönül rahatlığı ile başvurabilirsiniz. Zaten bir içerik yazarı, kendini birden çok alanda yazma konusunda geliştirebilir. Önemli olan yazılan mecranın amacına uygunluğunu sağlayabilmektir.
Özellikle son dönemde her sektör internette içeriklerle daha ön plana çıkabilmek için web sitelerine blog alanları oluşturmaya başlamıştır. Bu nedenle belki de bir ya da iki firma için blog yazarlığı yaparak freelance ve home ofis bir kazanç sağlayabilirsiniz.
Blog yazarlığı ilanları arasında kendinize uygun bulduklarınıza başvurarak hazırlayacağınız başvuru yazısını da son derece özenle yazmalısınız. Elinizden gelenin en iyisini yaptığınızda emin olduktan sonra kendi standartlarınıza uygun bir metin yazarlığı işi bulmanız çok daha kolaylaşacaktır.
Öncelikle nasıl ki üniversite sınavında bölüm seçiliyorsa ya da herkes kendi çalışacağı mesleği kendisi seçiyorsa metin yazarlığı için de böyle düşünülmelidir. Yani, eğer bir kişi makale işi yapabileceğini, freelance içerik yazarı olabileceğini düşünüyorsa %90 ihtimalle o işi yapabilir.
Kendini işin gerekliliklerini yerine getirecek donanıma ulaştıran herkes “makale yaz, makale yazmak istiyorum.” gibi internet aramaları ile kendine uygun işler bulabilir. Ayrıca pandemi itibariyle daha çok artan dijitalleşme sürecinde içerik yazarlığı siteleri ve freelancer yazar arayışı da artmıştır.
Bu durumda artan talebi karşılamak için kendinizi yazmak istediğiniz sektörde ya da mecrada yazacağınız kategorileri belirleyerek konumlandırmalısınız. Bunun için ise ihtiyacınız olan şey dijital bir kimliktir. Freelance içerik yazarı iseniz özellikle kendinizi sosyal medyada ve webde iyi bir yerde konumlandırmanız önemlidir. Çünkü müşteri adaylarınız sizi internette arayacaklardır.
Freelance metin yazarı arayışında olan bir müşteri adayı doğrudan sizin Linkedin hesabınıza, internet sitenize ya da herhangi bir sosyal medya hesabınıza erişmek isteyecektir. Dijitalde iş yapmak için önce kendi dijital portföyünüzü sağlamlaştırmalısınız. Bir süre sonra size internet üzerinden ulaşanların sayısının daha da arttığını ve artık size doğrudan kendilerinin ulaştığını görebilirsiniz.
İnternette yapılan yanlış yönlendirmeler nedeniyle çoğu makale yazarı adayı, nereden başlayacağını bilememesinin yanında bu işi ek iş olarak düşünmeye başlamıştır. Makale yazarak para kazanılır mı? İşte bu soru bu yanılgının bir ürünü olarak ortaya çıkmıştır.
Halbuki 2021 yılı itibariyle içeriğe olan talep daha da artacaktır. Gittikçe daha fazla ihtiyaç duyulaniçerik yazarlığı başlı başına bir meslektir. Yetkinliğinden emin olan herkes bu alanda içerik üretirken harcadığı mesai karşılığında aylık bir gelir elde edebilir. Ancak bunun için forum siteleri çok yanlış ortamlardır.
Freelance içerik yazarı olarak gerçekten emeğinizin karşılığını alabilmek istiyorsanız güvenilir içerik yazarlığı siteleri arasında Bionluk ve Armut yer alır. Bunun dışında üyelik oluşturabileceğiniz çeşitli platformlar genelde çok düşük ücretlere içerik yazarlığı yapmanızı talep edecek platformlardır.
Makale yazarak para kazananlar, genellikle yazdıkları içeriğin türüne göre farklı ücretlendirmeler yapabilirler. İnternet siteleri için içerik ücretleri genellikle 100 kelime üzerinden hesaplanır. Eğer kalitesi yüksek, gerçekten hedef kitlenin ne istediğini bilerek içerik üreten bir yazarsanız bu durumda ücret aralığınız 100 kelime başına 10-20 TL arası olabilir. Hatta kendinize çok güveniyorsanız ve müşterilerinizin daha fazlasını da ödeyebileceğine inanıyorsanız bunu daha da yükseltebilirsiniz.
Bir freelance içerik yazarı, sosyal medya metinleri için bu rakam post başına 100-200 kelime aralığında 25 -50 TL arasında ücret alabilir. Sloganlar markanın büyüklüğüne ve hazırlayacağınız sloganın zorluğuna göre ortalama 300-1000 TL arasında olabilir.
Ürün hikayeleri söz konusu olduğunda öyküleştirme özel bir yaratıcılık ister. Bunun için bu ürün hikayelerinin ücretlendirmeleri hem kısa hem etkili hem de yüksek ücretlidir. Ürün hikayeleri için isteyebileceğiniz rakam hikaye başına 50-100 TL arasında değişebilir.
Jr metin yazarı ya da jr reklam yazarı gibi ilanlar görürseniz bunlar genellikle tam zamanlı metin yazarlığı iş ilanlarıdır. Bu ilanlar genelde aylık sabit bir maaş ile çalışabileceğiniz işleri kapsar. Bu meslekler için genellikle dijital reklam ajansları ilan açarlar. Bu sektörde tam zamanlı olarak kazanabileceğiniz tutar 3.000-4.500 TL arasında değişir.
Freelance içerik yazarı iş ilanları, son dönemde genellikle e-ticaret kategori açıklamaları, ürün açıklamaları ve e-ticaret blogları için revaçtadır. Ayrıca moda ve giyim sektöründe, sağlık, diyet, kozmetik, estetik ve güzellik konularında oldukça fazla blog yazarı arayışı bulunur. Genel olarak bu sektörlerden iş almak için Linkedin ve çeşitli iş sitelerini takip edebilirsiniz.İçerik yazarlığı hizmeti için şimdi talep oluşturun.