Anasayfa Blog SEO Rich Snippets Nedir? Nasıl Snippets Yapabilirim?

Rich Snippets Nedir? Nasıl Snippets Yapabilirim?

Google Rich Snippets, Google arama motorunda yapılan arama sonuçlarında kullanıcıların daha çok dikkatini çekmek için yapılandırılmış veriler olarak adlandırılmaktadır. Web site operatörünün yaptığı HTML işaretlemeleri ile çeşitli konulardaki veriler arama sonuçlarında kullanıcı deneyimini artırmak için daha dikkat çekici hale getirilebilmektedir. Özellikle son yıllarda Google tarafından kullanıma geçirilen Rich Snippets, Google arama motorlarında rakiplerinden bir adım önde olmak isteyen web sitelerin özellikle dikkat ettiği kurallar arasında yer almaktadır.

Rich Snippet özelliğinin seo uygulamalarında web sitelerine büyük katkı sağladığı bilinmektedir. Google arama sonuçlarında sektör ya da platform fark etmeksizin tüm rakiplerin geride bırakılmasını isteyen ve ilk sayfada yer almayı amaçlayan web siteler için Rich Snippet uygulamasının kullanımına dikkat edilmesi tavsiye edilmektedir.

Rich Snippets Kullanma Alanları

Google Rich Snippets uygulama alanları, farklı web siteler ve formatlarda öne çıkabilmektedir. Son yıllarda kullanıcı deneyimini artırmak için özellikle tercih edilen Rich Snippets uygulama alanlarını şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Yazılım
  • Kişiler
  • Müzik
  • Şirketler
  • Yorum değerlendirmeleri
  • Etkinlik takvimi
  • Sayfa işaretleri
  • Yemek tarifleri
  • Kullanıcı yorumları

Birbirinden farklı türleri bulunan Google’ın sunduğu Rich Snippets, uygulama alanları da farklılık gösterebilmektedir. Google arama sonuçlarında internet kullanıcılarının yaptıkları aramalarda, en dikkat çekici sonuçlara ulaşılması için herhangi bir koşula gerek yoktur. Online platformda bulunan bütün içerikler için Google Rich Snippets özelliği kullanılabilmektedir.

Google Rich Snippets Avantajları

Google Rich Snippets faydaları ile web siteler açısından Google arama motorlarında üst sıralarda yer almak bağlamında pek çok avantajıyla dikkat çekmektedir. Google’ın sunduğu Rich Snippets her türlü sektör ve içerik sitesi için çok önemli avantajlara sahiptir. Genel anlamda Rich Snippets’in web sitelerine sağladığı faydalar şu şekilde sıralanabilmektedir:

  • Arama motorları sonuçlarında daha alakalı bilgilerin görüntülenmesine yardımcı olur.
  • Arama sonuçlarında listelenen alakalı içeriğin, internet kullanıcıları tarafından daha çok ilgi çekmesini sağlayan görsel ve şemalar kullanır.
  • Hızlı ve direkt bilgiye ulaşmak isteyen internet kullanıcıları için arama sonuçlarında anında bilgi sunar.
  • Arama sonuçlarında gösterilen anlık bilgiler dolayısıyla site içeriği hakkında bilgi sahibi olan internet kullanıcıları daha yüksek bir tıklama oranı kazandırırlar.
  • Rich Snippet özelliği bulunan web sitesinde ayrıca internet kullanıcılar için faydalı bilgi sunulduğundan daha düşük bir çıkma oranı (bounce – rate) görülecektir. Bu sayede web sitenin SEO açısından tam puan alması mümkün olmaktadır.
  • Özellikle e-ticaret sektöründeki firmalar açısından Rich Snippet özelliğinin kullanımı, rakiplere oranlara siteyi ve sitede bulunan ürünleri öne çıkarmak için çok önemli bir fırsat yaratmaktadır. Ürün satışına doğrudan katkı sağlar.
  • Yıldızlı puanlama sistemi bulunan web site platformlarında sayfalar internet kullanıcılarına güven vererek çok daha fazla tıklanma oranı kazanabilir.

Google Rich Snippets Türleri

Google Rich Snippets çeşitleri, web üzerinde yayınlanan farklı içerikler ve konular için kullanılabilmektedir. Schema.org tarafından standart hale getirilen Rich Snippets kullanımı, sitenin faaliyet gösterdiği sektör ve içeriklerine göre farklılık gösterebilmektedir. Bu konuda sitenizin mevcut içeriğine göre, Schema.org adresinden örnek kodları göz önünde bulundurarak gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz. Genel olarak Rich Snippets türleri şu şekilde kategorize edilmektedir:

  • Web sitesi değerlendirmeleri, içerik yorumlara (yıldızlı puanlama sistemi)
  • Yazar ve kişi işaretlemeleri
  • Restoran ve mağaza işaretlemeleri
  • Ürün işaretlemeleri
  • Video işaretlemeleri
  • Yemek tarifi işaretlemeleri
  • Yazılım işaretlemeleri
  • Müzik ve etkinlik işaretlemeleri
  • Sayfa işaretlemeleri

Google Rich Snippets Testi

Google Rich Snippet aracı, yapılandırılmış veri olarak kategorize edilmektedir. Google’ın web sitelerinin arama motorlarının sıralamasında büyük önem verdiği bu verileri test etmek için geliştirdiği özel araçlar bulunmaktadır. Eğer web sitenizin yapılandırılmış verilerini girerken hata yaptıysanız, arama motorunda bu hatalar otomatik olarak düzeltilmeyecektir.

Bu durumda oluşturduğunuz her işaretlemeyi Schema.org internet adresinden örnek alarak test edip düzeltmeniz tavsiye edilmektedir. Google yapısal veri test aracı internet sayfasına giderek işaretleme yaptığınız sayfanın tam linkini yapışıtrarak “Testi Çalıştır” butonu aracılığıyla web siteniz için Google Rich Snippets testini başarılı bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA