PPC Nedir? Nasıl Çalışır?

PPC Nedir? Nasıl Çalışır?

Tıklama Başına Ödeme anlamına gelen PPC yani pay per click, ücretli arama veya SEM olarak da bilinir. PPC ile reklam verenler istedikleri hedef kitleye, istedikleri zaman ve çoğu zaman istedikleri bütçe ile ulaşır. Dijital pazarlama hizmetleri arasında en etkili ve hızlı sonuç veren kanallarından biridir.

İşletmeler 2 sebepten PPC reklamlarını tercih ederler. Birincisi doğrudan etkileşimdir. Doğrudan etkileşim ile her tıklamada müşteri kazanmaya çalışırsınız. İnsanlar reklamınıza tıklar ve sizin belirlediğiniz ürün, hizmet veya satın alma sayfasına giderler. Bir diğer sebebi ile marka bilinirliğidir. İşletmenizin görünürlüğünü ve böylece bilinirliğini arttırırsınız.

PPC özünde bir açık arttırma sistemidir. Reklam verenler reklamlarının görülmesi için tekliflerini girerler ve 1.gelenin reklamı hedeflenen kullanıcılara gösterilir. PPC reklamlarınız arama sonuçlarında veya görüntülü reklam ağlarında görüntülenebilir.

PPC Nedir, Nasıl Çalışır? - Kriko Blog

Arama Motorları (Search Engines)

PPC tam olarak Google veya Bing gibi arama motorlarından trafik satın almanızdır. Daha önce Google’da arama yaptıysanız sayfanın en tepesinde reklamların yer aldığını fark etmişsinizdir, yani verilen reklamlar arama yapan kullanıcının ilk göreceği şeydir. Sadece Google’da günde 6 milyar arama yapıldığını düşündüğünüzde potansiyel hedef pazarını ve işletmelerin neden PPC‘yi tercih ettiklerini tahmin edebilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağları (Display Network)

Görüntülü reklam ağları Google veya Bing ile anlaşması olan sitelerde yer alan reklam alanlarıdır. Herhangi bir haber sitesinin kenarlarında bulunan reklam alanlarını örnek verebiliriz. Eğer siteyi ziyaret eden kullanıcı reklam verenin hedeflediği kriterlere uyuyor ise bu alanda reklam verenin reklamı gösterilir.

Görüntülü reklam ağlarında nelere göre hedefleme yapılır?

  • Anahtar kelime
  • Yeniden hedefleme
  • Site içeriğine dayalı hedefleme
  • Kullanıcı ilgi alanları

PPC Sistemi Nasıl Çalışır?

PPC sistemi yazımızın başında da belirttiğimiz üzere açık arttırma sistemidir. Herhangi bir kullanıcı Google’da arama yaptığında Google reklam verenlerin kalite puanlarını, tekliflerini ve beklenen tıklanma oranlarını karşılaştırarak 1. gelen reklamı seçer. Arama yapan kullanıcıya ise kazanan reklam gösterilir.

PPC’nin güzel yanı reklamınız gösterildiğinde değil tıklandığında ödeme yapmanızdır. Aramayı yapan kullanıcı reklamınıza tıklamadığı sürece reklamınız gösterilse dahi herhangi bir ücret ödemezsiniz.

PPC’de Hedefleme Nasil Yapilir?

1.Lokasyon: Belirli bir alan, ilçe, şehir veya ülke içerisindeki kişileri hedefleyebilirsiniz. Mesela işletmenizin 3 km yakınındaki kişiler

2.Zaman: Reklamlarınızın hangi günlerde ve saat aralıklarında yayınlanacağını seçebilirsiniz. Eğer işletmeniz sadece sabah 9 ile akşam 6 arasında hizmet veriyor bu saatler dışında reklam vermenizin pekte mantıklı değildir.

3.Farklı Cihazlar: Mobil cihazlar için ayrı masaüstü cihazlar için ayrı reklamlar verebilirsiniz.

4.Web siteleri: Reklamlarınızın görüleceği siteleri seçebilir ve bu sitenin ziyaretçilerini hedefleyebilirsiniz.

Tıklama başına ücret ödeyeceğiniz için reklamlarınızın doğru kişilere gösterildiğinden ve alakasız kullanıcılara gösterilmediğinden emin olmalısınız. Bütçenizi en verimli şekilde kullanmanız için hedefleme oldukça kritiktir.

PPC Döngüsü

  1. PPC döngüsü anahtar kelime hedeflemesi ile başlar.
  2. Bu kelimeler için reklamlar hazırlanır.
  3. Hazırlanan reklamlar için teklif belirlenir
  4. Açık arttırmayı kazandığında reklam görüntülenir
  5. Kullanıcı reklama tıklar ve hedef siteye gider
  6. Bunun karşılığında arama motoruna ödeme yapılır
  7. Süreç analiz edilir
  8. Gerekli optimizasyonlar yapılır.

PPC Reklamların Avantajları

  • Günde 6 milyar insanın arama yaptığı arama sonuçlarında görünün.
  • Reklamlarınız en çok ziyaret edilen Google, Youtube, Gmail ve 2 milyondan fazla sitede görünsün
  • Reklamınız sadece hedeflediğiniz insanlar tarafından görülsün.
  • Reklamınız seçtiğiniz anahtar kelimeler sayesinde hali hazırda sattığınız ürün ya da hizemeti arayan insanlar tarafından görülsün
  • Aldığınız sonuçlara göre reklam performansınızı değerlendirin ve daha iyi sonuçlar için optimizasyon yapın.

Dikkat!

PPC reklamı vermeden önce aşağıdaki soruları cevaplayabiliyor olmanız gerekiyor:

  • İşletmeniz gerçekten ne yapıyor? Ürünleriniz neler? Nihai amacınız nedir?
  • Hedef kitleniz kim? Ürünleriniz en çok kimlere fayda sağlayacak veya kimlerin ilgisini çekecek?
  • Neyi satmaya ya da tanıtımını yapmaya çalışıyorsunuz?
  • İnsanların ne yapmasını istiyorsunuz? Amacınız sadece bilinirlik mi? Satış yapmak mı? Abone sayınızı arttırmak mı? İndirme mi?
  • Görmek istediğiniz sonuç neler? Reklamınız ne zaman amacına ulaşmış olacak? Mil taşlarınız neler?

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA