Mobil SEO nedir? Neden önemlidir?

Mobil SEO nedir? Neden önemlidir?

Arama motoru optimizasyonu yani SEO günden güne popülerliğini daha çok artırıyor. İnternet kullanımı için artık masaüstü bilgisayarlar yerine mobiller tercih ediliyor. Mobilden İnternet’e giren kişi sayısının artmasıyla beraber web siteleri de bu durumu göz önünde bulundurarak tasarlanıyor. SEO çalışmaları kapsamında web sitesini üst sıralara çıkarmak için artık mobil görünümün de hesaba katılması gerekiyor. Peki mobil SEO nedir?

Mobil SEO, akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarda kusursuz görüntüleme sağlamak için web sitelerini, arama motorlarına yönelik optimize etme çalışmaları anlamına gelir. Taşınabilir teknolojik cihazların kullanımının artmasıyla birlikte ortaya çıkan mobil uyumlu SEO, popülerliğini günden güne artırıyor. İstatistiklere göre İnternet kullanıcılarının yüzde 50’den fazlası web sitelerini mobil cihazlar üzerinden ziyaret ediyor. Bu nedenle Google, güncellediği algoritma kriterleriyle de belli ettiği gibi her zaman mobil dostu siteleri tercih ediyor.

Yurt Dışı SEO Nedir, Neden Önemlidir? | IdeaSoft

Mobil uyumlu SEO neden önemlidir?

Mobil arama motoru optimizasyonu, mobil cihazlardan kaynaklanan arama motoru sorguları için bir web sitesini optimize etme işlemidir. Bir web sitesinin mobil aramalar için sıralamasını sağlayan bir arama motoru optimizasyonu (SEO) tekniğidir.

Mobil SEO, öncelikle bir web sitesinin mobil cihaz tabanlı arama motoru sonuçlarında görünmesini sağlar. Genellikle, mobil SEO, web sitesi mobil aramasının değerini artırmak için yalnızca sayfa optimizasyon tekniklerine odaklanır.

Mobil SEO, duyarlı bir web tasarımını izleyebilmek için bir web sitesi gerektirir. Bu, cihazdan (masaüstü veya mobil) bağımsız olarak, web sitesinin aynı URL’leri ve HTML’yi sunması gerektiği anlamına gelir. Bununla birlikte, görüntüler, son cihazın ekran boyutuna uyacak şekilde oluşturulmalıdır. Dahası, mobil SEO ayrıca web sitesi erişim hızını, manuel yeniden boyutlandırma olmadan içerik görünürlüğünü ve mobil kullanıcılar için kolay gezinmeyi geliştirmeye odaklanır.

Mobil optimizasyonun neden önemli olduğunu birkaç maddede açıkladık:

1.Mobil aramalar yükselişe geçti

Mobil optimizasyon her şeyden önce, online pazar eğilimi ile ilgilidir. Bir süredir, mobil aramalar masaüstü aramaların sayısını aşmış durumda. Bu, hedef müşterilerinizin çoğunun, içeriğinizi bulmak için mobil cihazlar kullandığı anlamına gelir. Mobil SEO’yu geliştirmek, ziyaretçilerin web sitenize ulaşabilmesi anlamına gelir.

2.Mobil içerik Google arama sıralamasını belirliyor

Google mobil ilk dizine geçti ve bu da arama motorlarının sıralamasını belirlemek için bir web sayfasının mobil içeriğini kullandığı anlamına geliyor. Bu nedenle, mobil SEO’ya önem vermiyorsanız içeriğinizin üst sıralarda görünmemesini göze alıyorsunuz demektir.

3. Mobil arama, satışları artırıyor

Google’ın araştırmasına göre ürün incelemeleri için mobil aramalar iki yılda yüzde 35 arttı. “En iyi” kelimesini içeren mobil aramalarsa yüzde 80 arttı. Bu istatistikler mobil aramanın doğrudan satışları etkilediğinin en önemli göstergesi. İnsanlar ürünlerinizi satın almak istiyorsa, doğru arama terimlerinin onları sitenize yönlendirdiğinden emin olmanız gerekir.

Ayrıca, insanların yüzde 40’ı, ürünü araştırmadan satın almaya kadar tüm alışveriş işlemini tamamlamak için mobil cihazlar kullanmayı tercih ediyor. Genel olarak, mobil arama optimizasyonuna bakmak, müşterilerinize nerede olduklarına ulaşmanıza ve tüm ziyaretçileriniz için daha iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmanıza yardımcı olur.

4. Sesli aramaların artması Mobil SEO’yu doğrudan etkiliyor

Mobil optimizasyon aynı zamanda SEO stratejinizi geleceğe taşımanıza yardımcı oluyor. Bunun nedeni, sesli aramanın artması ve bu artışın mobil aramanın yükselişini yansıtmasıdır.
Bu günlerde sesli arama yalnızca akıllı telefonlarda ve tabletlerde değil, Amazon Echo gibi ev yardımcısı cihazlarında da yapılıyor, bu da insanların her yerden iyi optimize edilmiş içerik bulabilecekleri anlamına geliyor. Ayrıca, sesli arama için optimize etmek üzere mobil SEO kullanmak , işletmelerin yüzde 62’si henüz bunu yapmadığı için büyük bir avantaj sağlıyor.

Mobil uyumlu web sitesi nasıl yapılır?

Mobil SEO’nun anlamını açıkladık. Peki mobil uyumlu web sitesi nasıl yapılır? Bunun için ilk yapılması gereken web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını kontrol etmektir. Google’ın “mobil dostu testi” vardır ve web sitenizin URL’sini bu teste yazdığınızda Google size web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını gösterir. Eğer web siteniz mobil uyumlu değilse ne yapmanız gerekir? İşte detaylar…

Mobil SEO için web sitenizde dikkat edilmesi gereken 3 önemli başlık bulunur. Bunlar, mobil kullanıcı deneyimi, mobil kullanıcılar için içerik optimizasyonu ve teknik mobil SEO yönetimidir. Şimdi bu başlıkları açıklayalım…

1.Mobil kullanıcı deneyimi

En başta dikkat edilmesi gereken konu mobil kullanıcı deneyimidir. Çünkü buna dikkat etmediğiniz takdirde ziyaretçileri web sitenizde tutmak neredeyse imkansız hale gelecektir. Kullanıcı deneyimi nedir? Mobil kullanıcı deneyimi, web sitenizin hızı ve genel anlamda tasarımıyla ilgilidir.

-Sitenizin hızlı yüklendiğinden emin olun.
-Web sitenizin duyarı (responsive) tasarlandığından emin olun
-Ziyaretçilere sorunsuz bir deneyim fırsatı sunduğunuzdan emin olun
-Mobil dostu açılır pencereler kullanın

2.Mobil içerik optimizasyonu

İnsanların sitenizde kalmalarını sağladığınızı varsayarsak, mobil ziyaretçiler için içeriği optimize etmek önemlidir. Masaüstü ya da mobil cihazlar fark etmeksizin içerik Google’ın en önemli üç arama sıralaması faktöründen biridir. Bu yüzden mobil SEO’yu geliştirmek için kaliteli bir içerik stratejisine ihtiyacınız var. Mobil içerik optimizasyon SEO içerik kurallarıyla benzerdir.

-Ziyaretçilerin daha fazla okumak isteyeceği çekici başlıklar yazın.
-İçeriğinize LSI anahtar kelimelerini nasıl ve ne zaman dahil edeceğinizi öğrenin.
-İçeriğinizi anahtar kelime hedefi için optimize edin.
-Belirli arama terimlerindeki yetkinizi ve alaka düzeyinizi artırmak için içeriğinize gelen bağlantılar oluşturun.
-Kapsamlı ve uzun içerikler hazırlayın. Böylece en üst düzey arama sıralaması elde edebilirsiniz ve insanlar bu içeriklere bağlantı vererek paylaşmak ister.

Mobil SEO ile normal SEO anahtar kelimelerinde bazı farklılıklar olabilir. O nedenle doğrudan mobil seo anahtar kelimeleri hazırlamanızda fayda olacaktır. Örneğin, mobilde arama yapan Google’ın araştırmasına göre mobilden arama yapan kullanıcıların, konumdan faydalandığı, “”yakınımda” aramaları yaptığı açıklandı.

3.Mobil için teknik SEO

Teknik SEO, mobilde çok farklılık göstermiyor. Mobil uyumlu web sitesi hazırlamak istiyorsanız teknik SEO için aşağıdakilere dikkat etmelisiniz:
-Site haritanız olduğundan emin olun. Ücretsiz olarak bir tane oluşturmak için XML site haritalarını kullanabilirsiniz.
-Sitenizi HTTPS ile koruyun , güvenli olmayan siteler yakında açıkça işaretlenecektir. Çoğu kişi güvensiz bir siteyi ziyaret etmez. SSL, mobil SEO için de oldukça önemlidir. İçerik hiyerarşisini vurgulamak için h1, h2 ve h3 gibi başlık etiketleri kullanın . Bu, Google’ın sayfadaki en önemli başlığın hangisi olduğunu bilmesini sağlar. Örneğin, site başlığınız h1 ise, blog başlığınız bir h2 olacak ve alt başlıklar h3 olacaktır. Bu aynı zamanda, içeriğinizi kaynayan ziyaretçilerin onları duraklatıp görüntülemelerini sağlayacak bir şey bulmasını kolaylaştırır.
-Şema işaretlemesini kullanın, böylece Google sitenizde ne tür içeriğe sahip olduğunuzu bilir. Sitenizin hala iki sürümünü çalıştırıyorsanız kurallı URL’ler belirttiğinizden emin olmanız gerekir . Bu, Google’a bir sayfanın hangi sürümünün orijinal veya yetkili sürüm olduğunu, hangisinin mobil SEO sıralaması için anahtar olduğunu söyler.
-Google, hızlı yüklenen, mobil uyumlu içerik için web standardı olarak kabul edilen mobil sayfalara (AMP) ulaşmaya çalışır. O nedenle AMP’yi sitenize kurmak harika bir fikirdir.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA