Kullanıcı Davranışı Ölçümleme

Kullanıcı Davranışı Ölçümleme

Kullanıcı Davranışı Ölçümleme Nedir?

Kullanıcı davranışı ölçümleme, internette zaman geçiren herhangi bir bireyin hangi siteleri ziyaret ettiği, hangi anahtar kelimeler üzerinden arama gerçekleştirdiği, hangi ürünleri satın aldığı, hangi sosyal medya platformlarını kullandığı, bu platformları ne şekilde kullandığı gibi detayların tamamını analiz etmenizi sağlayan bir tekniktir. Potansiyel hedef kitlenizi oluşturduktan sonra, bu hedef kitlenizin temel özelliklerine göre çeşitli analizler yapmanız mümkündür.

Arama motoru optimizasyon çalışmalarında web sitenizin hangi kategorilerine odaklanmanız gerektiği, ne tür içerikler üretmeniz gerektiği ve ne tür ürün ya da servislerin pazarlama yoğunluğunu arttırmanız gerektiği ile ilgili kararlar alırken, ziyaretçilerinizin davranışlarını ölçümlemeniz gerekir. En çok ziyaret edilen kategori, en çok vakit geçirilen içerikler, kullanıcıların sitede bulunma süresi, kullanıcıların reklama tıklama sıklığı gibi detaylar, kitlenizin davranışlarını detaylı olarak anlamanıza yardımcı olur.

Dijital Pazarlamada Doğru Ölçümleme İçin 5 Temel İpucu | Zeo

Kullanıcı Davranışı Ölçümleme Ne İşe Yarar?

Kullanıcı davranışlarını ölçümlediğinizde, örneğin web site trafiğinizin yüksek olduğunu, fakat dönüşüm oranlarının oldukça düşük olduğunu fark edebilirsiniz. Bu sonuca varabilmeniz için, aşağıdaki analizlere ulaşmış olmanız gerekir:

  1. Kullanıcının sitede bulunma süresinin azalması
  2. Kullanıcının sitedeki interaktif kategorilere dönüt sunmaması (ürün ya da hizmet yorumu, forum, içerik yorumu, beğenme, favorilere ekleme, form doldurma vs.)
  3. Kullanıcının tek bir kategoride vakit geçirmesi
  4. Kullanıcının sitede geçirdiği vaktin satın alma davranışı ile sonuçlanmaması

SEO, Kullanıcı Davranışı Analizlerinden Nasıl Yararlanır?

Yukarıdaki durumlara rastladığınızda, arama motoru optimizasyonu kapsamında site içi SEO işlemlerine ağırlık vermeniz gerektiğini rahatlıkla anlayabilirsiniz. Bu davranışların iyileştirilmesi adına aşağıdaki önlemler sırası ile alınabilir:

  1. Kullanıcıların sitede az vakit geçirmesine sebep olan etkenlerin saptanıp iyileştirilmesi (kullanıcı dostu olmayan web sitesi teması, çok sayıda reklam ya da plugin görüntüsü, sitenin hata vermesi, sitenin kullanıcının ilgi alanına hitap etmemesi, sitenin anlaşılmaz ve/veya bozuk olması, vs.)
  2. Kullanıcının dönüşüm oranlarının düşük olmasına sebep olacak faktörlerin saplanması ve iyileştirilmesi (dönüşüm sağlanacak satın alma, yorum yapma, form doldurma gibi seçeneklerin kullanıcıların fark edemeyeceği şekilde tasarlanmış olması, kullanıcıların dönüşüm sağlamaya teşvik edilmemesi, kullanıcının web sitesinin farklı özelliklerinden haberdar olmaması, vs.)
  3. Kullanıcının tek bir kategoride vakit geçirmesine sebep olan faktörlerin saptanması ve iyileştirilmesi (diğer kategorilerde içerik çalışmalarının ve anahtar kelime çalışmalarının yeterince yoğun yapılmamış olması, e-ticaret sitesi ise diğer kategorilerde ürün çeşitliliğinin düşük olması, potansiyel müşteri kitlesinin yoğunluklu olarak söz konusu kategoride ürün ya da hizmet talep etmesi, vs.)
  4. Kullanıcının satın alma davranışını gerçekleştirmesini engelleyen faktörlerin saptanması ve iyileştirilmesi (yeterince çeşitli ödeme yöntemlerinin bulunmaması, web sitesinin kullanıcıya güven vermemesi, web sitesinde satın alma işlemi gerçekleştirmenin tasarımdan dolayı zor olması, ürünlerin ya da kargo bedellerinin hedef kitleye göre fazla olması, vs.)

Deneyimlerim ve bu alanda verdiğim hizmetlere baktığımda, yukarıda detaylandırdığım dört problemi saptayabilmenin tek yolunun kullanıcı davranışı ölçümlemek, çözmenin tek yolunun ise arama motoru optimizasyonu yapmak olduğunu söyleyebilirim.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA