Kalite Puanı Nedir? Nasıl Yükseltilir?

Kalite puanı Google reklamlarında sıralamayı belirleyen en önemli faktörlerden birisidir.  Daha iyi sıralamalarında bulunmak için sadece tıklama başına maliyet ( TBM ) teklifinizin yüksek olması yetmez. Aynı zamanda kalite derecesinin de yüksek olması gerekir.

Peki bu kalite puanı nedir? Kalite puanı Google’ ın Arama ağı reklamlarında kullandığı bir değerlendirme yönetimidir. Bu değer reklamlarımıza girdiğimiz başlıklar, açıklamalar ve açılış sayfasına göre değişiklik göstermektedir.

Bu değer 1 ile 10 arasında sayısal bir değerdir. Google’ ın kalite derecelendirmesindeki asıl amacı kullanıcılara daha iyi bir reklam deneyimi sunmaktır.

Kalite puanınızın yüksek olması reklamınızın daha iyi performans göstermesini sağlar. Yüksek kalite puanına sahip anahtar kelimeler daha fazla gösterim alırken düşük kalite derecesine sahip anahtar kelimeleriniz daha az gösterim alabilir.

Kalite Puanı Nasıl Hesaplanır?

Google Adwords kalite puanı düzenlemesinden önce reklam sıralamasını sadece tıklama başına maliyet ve tıklama oranının çarpımı ile belirliyordu. Fakat bir süre sonra bu formül yetersiz kaldı ve Google kalite puanı faktörünü çıkardı.

Önceden TBM*TO ile belirlenen sıralama puanı artık kalite derecesi ve tıklama başına maliyetin çarpılması ( TBM * KP ) ile hesaplanmaktadır.

Anahtar kelimelerinizin kalite derecesi için üç seçenek vardır. Bu seçenekler “ortalamanın altında”, “ortalama” ve ortalamanın üstünde” seçenekleridir.

Her zaman daha iyi sonuçlar almak için anahtar kelimelerinizin “ortalamanın üstünde” olmasına özen göstermelisiniz.

Tabi reklam sıralamasını etkileyen faktörler olduğu gibi kalite puanını da etkileyen birçok faktör vardır. Şimdi bu faktörleri birer birer açıklayalım.

Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir?

Google reklam sıralamaları açık artırma usulüne göre belirlenir. Her açık artırma da yani her arama sonucunda farklı sıralamalarda olabilirsiniz. Google kalite puanını etkileyen en önemli 3 faktör reklam alaka düzeyi, beklenen tıklama oranı ve açılış sayfası deneyimidir.

Bu 3 faktöre gereken önemi verdiğiniz takdirde reklam sıralaması sırasında en iyi yerlerde bulunabilirsiniz.

Bu faktörleri optimize ederek reklamlarımızın kalite puanı yükseltme işlemini yapabiliriz. Bunların dışında da kalite puanını etkileyen etmenler bulunmaktadır. Yazımızın devamında bunlara da değineceğiz.

1- Beklenen Tıklama Oranı

Beklenen tıklama oranı, reklam kampanyalarınızda kullandığınız anahtar kelimeler ile reklam gösterimi yapıldığında, bu reklamların tıklanma olasılığını ölçen bir faktördür.

Beklenen tıklama oranı diğer faktörlerden tamamen bağımsız bir şekilde hesaplanır ve tahmini sonuçlar verir. Beklenen tıklama oranını yükseltmek için anahtar kelimenizi reklam metinlerinde kullanmaya özen gösterin.

Google anahtar kelimenizin reklam metinlerinde kullanılmasına ve bunların birbirleriyle olan uyumuna oldukça fazla önem verir.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi BTO sadece tahminidir. Gerçek tıklama oranınız daha farklı değerler alabilir.

2- Reklam Alaka Düzeyini Artırın

Google her zaman kullanıcıların karşısına yaptıkları arama sonuçlarıyla alakalı reklamları göstermek için çalışır. Bu çalışma kullanıcı deneyimini her zaman ön planda tutmayı amaçlar.

Reklamlarınız arama sonuçlarıyla ne kadar alakalı olursa o kadar fazla gösterim alır ve tıklama oranınızı yükseltir.

Reklam alaka düzeyi, anahtar kelime ile reklamlarınızın arasında uyumu ölçer. Bu yüzden seçtiğiniz anahtar kelimeleri reklamınızda mutlaka kullanın.

Ama bu kullanımda tek başına yeterli olmayacaktır. Reklamınızın mutlaka arama sonucuyla yakın ilgi kurması ve kullanıcıların dikkatini çekecek ifadeler kullanmak gereklidir.

3- Açılış Sayfası Deneyimini İyileştirin

Açılış sayfası deneyiminde kullanıcıların reklamınıza tıklayarak yönlendirildiği sayfanın reklamınızla olan alaka düzeyidir. Tıklama oranınız ve reklam alaka düzeyiniz iyi seviye de olsa da, yönlendirilen sayfa arama sonucu ile alakalı değilse kalite puanınız bu durumdan olumsuz yönde etkilenecektir.

Açılış sayfası deneyimini yükseltmek için, anahtar kelimelerinizin yönlendirilen sayfada olmasına özen gösterin. Ayrıca açılış sayfanızın kolay gezinebilir olmasına, sade bir tasarıma sahip olmasına ve sayfa açılış hızının yüksek olmasına dikkat etmelisiniz.

Kısacası web sitenizin kullanıcı deneyimine göre hazırlanması gereklidir.

4- Anahtar Kelime Optimizasyonu Yapın

Reklamlarınızda kullanacağınız anahtar kelimeleri seçmeden önce mutlaka araştırma yapın. Kullanıcıların en çok hangi terimleri aradığını bilmek size oldukça fayda sağlayacaktır.

Çünkü google arama sonuçlarını tamamen kullanıcı davranışlarını analiz ederek sunuyor. Anahtar kelime araştırması yapmak ve yeni fikirler edinmek için Google Anahtar Kelime Planlayıcı, Ubersuggest gibi araçları kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime seçimlerinizi gerçekleştirdikten sonra reklamlarınızın kalitesini artırmak için negatif anahtar kelime optimizasyonu yapmanız gereklidir. Reklam kampanyanızda geniş eşleme türü ile anahtar kelime girdiyseniz, istemediğiniz kelimelerde reklamınız gösterilmiş olabilir.

Bunun önüne geçebilmek için, bu istemediğiniz kelimeleri negatif anahtar kelime listenize eklemelisiniz. Bu çalışmayı sürekli hal getirdiğiniz takdirde reklamınız her zaman alakalı arama sonuçlarında çıkacaktır. Böylece kalite puanınız yükselecek ve reklam performansınız artacaktır.

5- Açılış Sayfanızın Yüklenme Süresini Azaltın

Sayfa açılış hızı kullanıcılar için büyük önem arz ediyor. Ayrıca Sayfa hızı Google için de önemli bir sıralama ölçütü konumunda. Sayfa açılış hızı aynı zamanda  kalite puanı faktörlerinden açılış sayfası deneyimi içinde çok önemli bir faktör.

İyi bir kullanıcı deneyimine sahip olabilmek için sayfa açılış hızının yüksek olması gerekmektedir. Kullanıcılar sayfanızda ne kadar rahat bir gezinme gerçekleştirirse hemen çıkma oranınız da buna bağlı olarak düşer.

Sayfa hızınızla ilgili bilgi almak  için Google Page Speed aracını kullanabilirsiniz. Bu araç sayfa hızınızla alakalı detaylı bilgiler verecektir. Buradaki bilgiler ışığında web sitenizle alakalı gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.

6- Etkileyici ve Alakalı Reklam Metinleri Yazın

Reklam kampanyalarının her düzeyi önemli olsa da en can alıcı noktası reklam metinleridir. Çünkü kullanıcıyı harekete geçirecek olan şey reklam metinlerinizdir. Dikkat çekici reklam metinleri kullanıcıların reklamınıza tıklama olasılığını ciddi derecede artıracaktır.

Reklam başlıklarınızda açıklamalarınız kadar etkileyici olmak zorunda. Reklam başlığınızda hem anahtar kelimelerinizi kullanmaya özen gösterin, hem de kullanıcıları kısa ve öz ifadelerle etkilemeye çalışın.

Son olarak birden fazla reklam metni oluşturmanız sizin yararınıza olacaktır. Çünkü google bu yazdığınız reklam metinlerinden en iyisini göstermeye çalışacaktır.

Ayrıca farklı reklam gruplarında farklı reklam metinleri düzenleyerek metin sayınızı artırabilirsiniz. Siz de iyi performans gösteren reklam metnini belirleyerek çalışmalarınızı devam ettirebilirsiniz.

Kalite Puanı Neden Yüksek Olmalıdır?

Kalite puanı reklam sıralamalarında oldukça etkili olduğu için kalite puanınızın her zaman yüksek olması gereklidir.Yükse kalite puanına sahip olan anahtar kelimeler, reklam maliyetinizi oldukça düşürecektir.

Aksine düşük kalite puanına sahip anahtar kelimeleriniz ise hem maliyetinizi artıracak hem de reklam gösteriminizi oldukça kısıtlayacaktır.

Reklam konumlandırılmasında her zaman üst sıralarda görünmek istiyorsanız kalite puanı optimizasyonuna kesinlikle dikkat etmelisiniz.

Kalite Puanı Nasıl Kontrol Edilir?

Google Ads paneli üzerinden tüm anahtar kelimelerimizin kalite puanını görebiliriz. Bunun için Google adwords hesabı üzerinde bulunan anahtar kelimeler bölümüne tıklayalım.

Ardından açılan sayfada sütunlar sekmesinde kalite puanı ve yukarıda belirttiğimiz puanı etkileyen faktörleri işaretleyerek daha detaylı bakabilirsiniz.

Gerekli işaretlemeleri yaptıktan sonra seçilen metrikler panel üzerinde görünecektir. Kalite puanı sütununu inceleyerek gerekli tüm düzenlemeleri reklam kampanyanız için gerçekleştirebilirsiniz.

Ayrıca geçmişteki kalite puanlarıyla karşılaştırarak daha farklı stratejiler üzerinde de çalışabilirsiniz.

Kalite Puanı Hakkında Yanlış Bilinenler

Her ne kadar detaylıca anlatsak da kalite puanı ile ilgili, hala bir çok yanlış bilgi bulunuyor. Yanlışları düzelterek öğrenmek he zaman en yi öğrenme yollarından biri olmuştur. Şimdi bu yanlış bilgileri doğrularını anlatarak açıklayalım.

Yanlış : Anahtar kelime eşleme türleri kalite puanını etkiler.

Doğru: Google sadece anahtar kelime ile ilgilenir. Kalite puanını hesaplarken anahtar kelime eşleme türlerinin herhangi bir etkisi yoktur. Aynı kelimeyi farklı eşleme türleri ile ekleseniz bile bunların kalite puanları aynı olacaktır.

Yanlış : Kalite sayısı reklam durdurulduğunda düşer.

Doğru : Reklam veya anahtar kelime durdurmanın kalite puanı üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Çünkü kalite puanının hesaplanması için anahtar kelimenin gösterime girmesi gerekir. Eğer anahtar kelime gösterim almıyorsa herhangi bir kalite derecesi gerçekleşmez.

Yanlış : Arama ve görüntülü reklam ağı kalite puanları birbirini etkiler

Doğru : İki reklam ağındaki kalite derecesi değerlendirmesi tamamen farklıdır. Asla birbirini etkilemezler ve değerlendirme şekilleri ayrıdır.

Değerlendirme

Kalite puanı, Adwords reklamınız için oldukça büyük önem arz eden bir anahtar kelime kalite ölçümüdür. Kalite puanına gereken önemi verdiğiniz takdirde reklam performansınız iyileşecek ve çok daha mükemmel sonuçlar elde edeceksiniz.

Sonuç olarak Google reklamlarından maksimum verim almak istiyorsanız kalite puanını asla ihmal etmemelisiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA