Anasayfa Blog SEO Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

Web sitesinden hemen çıkma oranı, özellikle e-ticaret sitelerinde başarılı şekilde satış yapılabilmesi veya blog sitelerinde kullanıcı deneyimini artırılabilmesi için büyük önem taşıyan bir istatistiktir. SEO uygulamalarında hemen çıkma sorununa çözüm bulmak için pek çok eklenti ve ipucu kullanılabilmektedir. Web sitenizin bounce rate oranını yani hemen çıkma oranı düşürme işlemini başarılı bir şekilde gerçekleştirerek, sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını da geliştirebilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Web siteden hemen çıkma oranı yani bilinen adıyla bounce rate, ziyaretçilerin sadece bir sayfayı görüntüledikten sonra, giriş yaptıkları web sitesinden çıkma yüzdesi olarak bilinmektedir. Hemen çıkma oranı sadece bir sayı veya istatistik olarak görülmemelidir. Çünkü web sitesindeki ziyaretçilerin harekete geçerek, e-mail listesine kayıt olması, satın alma işlemi yapması veya sitenizi sosyal medya hesaplarından görüntüleyip takip etmesi gibi işlemleri yapması beklenmektedir. E-ticaret sitelerinde satın alma işlemi yapan internet kullanıcılarının, hemen çıkma yapmadan site içinde uzun süre vakit geçirip, sosyal medya platformlarından da takibe alması, siteye duydukları güvenin ve memnuniyetin bir göstergesi olarak kabul edilmektedir.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Hesaplanır?

Hemen çıkma oranını hesaplamanın oldukça basit bir yöntemi vardır. (Siteden hemen çıkış sayısı / toplam giriş sayısı)*100 formülü ile hemen çıkma oranını hesaplayabilirsiniz.

Buna bağlı olarak içerik görüntülenme sayınız arttıkça hemen çıkma oranınız da düşer. Siteden hemen çıkma sayısı, tek sayfalık oturumları gösterirken, giriş sayısı da toplam oturumların sayısını belirtir.

İdeal Hemen Çıkma Oranı Kaç Olmalıdır?

Başarılı hemen çıkma oranı ele alındığında sitenin hizmet türüne göre değişiklik söz konusu olabilmektedir. Fakat genelde %60 oranında hemen çıkma oranı bulunan web sitelerinin bu konuda başarılı olduğu kabul edilmektedir. Blog sitelerinde içerik bakımından kaliteli alt yapıya sahip olmalarına rağmen daha yüksek çıkma oranı görülebilmektedir. Çünkü okuyucular blog sitelerinde aradıkları yanıtları bulduktan sonra diğer sayfaları gezme eğilimi pek göstermezler. Bu durumda hemen çıkma oranının yüksek olması kaçınılmazdır. Öte yandan e-ticaret sitelerinde veya hizmet odaklı sitelerde, daha fazla seçenek sunulduğu için internet kullanıcılarını sitede tutmak daha kolaydır. Bu sayede %10 ile %40 oranında hemen çıkma oranları e-ticaret sitelerinde sık sık görülebilmektedir.

Bounce Rate Ne Kadar Olmalıdır?

Hemen çıkma oranının belirli bir ortalaması bulunmamaktadır. Daha doğrusu bu oran, web sitenizin içeriği veya türüne göre farklılık gösterebilir. Web siteniz üzerinde yapacağınız çalışmalarla belirli bir ortalama yakalayabilirsiniz.

Bu yüzden bu oran şu şekilde olmalıdır şeklinde net bilgiler vermek mümkün değildir. Ama her sektörün de ortalama bir hemen çıkma oranı hesaplanmıştır.

Hemen çıkma oranı ne kadar olmalıdır? ortalamaları söyleyecek olursak;

  • E-ticaret siteleri için %20-%40
  • Blog siteleri için %70-%90
  • Haber siteleri için %40-%60 olmalıdır diyebiliriz.

Hemen Çıkma Oranını Düşürme Yöntemleri

Aslında yapılacak birçok şey hemen çıkma oranını düşürmenize yardımcı olabilir. Nihayetinde tüm çalışmalarınız kullanıcı deneyimini artırmak üzerine olacağı için, sizin de fark edeceğiniz küçük bir hatayı düzeltmek bile hemen çıkma oranını düşürebilir. Bu yüzden, sitenizde ziyaretçi gibi dolaşmayı bir görev haline getirmelisiniz.

Hemen Çıkma Oranını Etkileyen Faktörler Neledir?

Hemen çıkma oranını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu faktörleri iyi analiz ederek web siteniz için mükemmel sonuçları elde edebilirsiniz.

Bounce Rate oranını etkileyen faktörler şu şekilde sıralanabilir;

  • İnternet sitesinde bulunan içerik, ürün veya hizmetin yeterli ilgiyi görememesi,
  • Kullanıcı deneyimi açısından kötü bir web sitesine sahip olmanız,
  • Sayfa yüklenme hızının yavaş olması
  • Çok fazla reklam yerleşim alanlarının bulunması ve buralarda sürekli reklam gösterilmesi,
  • Site tasarımınızla ilgili teknik sıkıntılar,
  • Web sitenizin mobil uyumlu olmaması
  • Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların geldiği trafik kaynağı,
  • Kullanıcıların aradığı içerik, ürün veya hizmet sitenizde bulamaması.

Tüm bu faktörler hemen çıkma oranınızı yükseltecek ve web siteniz için olumsuz düşüncelerin oluşmasına neden olacaktır.

Niş ve Kaliteli Bir Web Site

Niş ve kaliteli içeriğe sahip web sitesi hemen çıkma oranlarına bakıldığında oldukça düşük seviyede oldukları görülebilmektedir. Belirli bir konunun üzerine yoğunlaşmış içerik sitelerinde tek bir konuya detaylı bir bakış açısıyla bakıldığı ve kapsamlı bilgi sunulduğu için kullanıcıların dikkatini çekmeleri daha kolay olmaktadır. Bu sayede internet kullanıcılarının peş peşe okuyacakları veya inceleyecekleri içeriklerin oluşturularak ziyaretçilerin sitede kalması sağlanabilmektedir.

Site İçi Bağlantılar

Web sitesi içindeki bağlantı ağı sayesinde internet kullanıcılarının araştırdıkları konu ile ilgili detaylı bilgileri bulması sağlanabilir. Böylelikle okuyucular bounce (hemen çıkma) yapmadan araştırdıkları konunun başka yönlerini ele alan sayfaları da internet sitesi üzerinde inceleyebilmektedir. Site içinde bağlantılar (linkleme) yapılarak kullanıcılara kapsamlı ve faydalı bilgi sunulabilmektedir.

Basit ve Kullanıcı Dostu Tasarım

Kullanıcı deneyimine uygun web teması ve tasarımı kullanılması da hemen çıkma oranını büyük ölçüde etkileyen unsurlar arasında yer almaktadır. İnternet kullanıcılarının istedikleri bilgiye veya ürünlere ulaşabileceklerini sağlayan ve akışa yön veren bir web tasarımının tercih edilmesi gerekmektedir. Göz yormayan ve kullanıcı deneyimini artıran temalar seçilmelidir.

Responsive Tasarım

Responsive web tasarım sayesinde, mobil aygıtlar üzerinden web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar da başarılı şekilde içeriklerinizi görüntüleyebilmektedir. Mobil kullanıcılarının internet dünyasında her geçen gün arttığını düşündüğümüzde SEO açısından da büyük avantaj sağlayan responsive tasarım özelliklerinin web sitenizde mevcut olmasına dikkat edilmelidir. İçeriklerin takip edilmesini kolaylaştıran bu tür ince detaylara dikkat ederek hemen çıkma oranı düşürme işlemlerini de başarıyla tamamlayabilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA