Hedef ROAS Nedir?

Hedef ROAS Nedir?

Hedef ROAS, reklam harcamalarınız sonucunda kazanmayı hedeflediğiniz geri getiri oranı temsil eden bir Google Ads teklif stratejisidir. Basitçe tanımlamak gerekirse bu teklif stratejisinde Google’a her 1 TL’lik reklam harcamasında kaç TL para kazanmak istediğini söylüyorsunuz ve Google sizin için bu sonucu getiriyor. Tabii ki hayat bir Disney çizgi filmi olmadığı için pratiği teorisi kadar kolay değil, her zaman talep edilen sonucu alamayacağınızı da söylemekte fayda var. Tam da bu sebeple bu yazımızda ROAS’ın ne olduğunu, nasıl kurulması gerektiğini ve dikkat etmeniz gereken kısımları sizlere açıklamak isterim. E haydi başlayalım çok sıkmadan.

ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır? Hedef ROAS Teklif Stratejisi Nasıl Uygulanır?ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Hedef ROAS teklif stratejisine geçmeden önce bi ROAS’ı açıklayalım isterseniz. Bu ROAS nedir? ROAS, açılımı Return on Ad Spend olan bu terim reklam harcaması getirisi anlamına gelir. ROAS formülü aşağıdaki gibidir:

ROAS = (Dönüşüm Değeri / Maliyet) * 100

Bir örnekle kafada daha iyi oturacak gibi. Diyelim ki Google Ads kampanyanızda 200 TL’lik bir harcama yaptınız. Bunun karşılığında ise 1000 TL’lik bir ciro yani dönüşüm değeri elde ettiniz.

ROAS = (1000 / 200) * 100

Bu kampanyanızın ROAS’ı %500’dür yani 1’e 5 getiriyordur.

Hazır ROAS’ı açıklamışken karıştırmamak adına ROI’den de bahsedelim isterim. ROI (retun on investment) yatırım getirisi anlamına gelir. Hesaplanırken sadece reklam harcaması değil kargo, ürün maliyeti gibi harcamalarda hesaba katılır. Bu ikisini karıştırmamakta fayda var.

Hedef ROAS Teklif Stratejisi Nasıl Çalışır?

Peki bu Hedef ROAS nasıl çalışıyor? Google’ın sahip olduğu kullanıcı verisini anlatmaya burada benim dilim varmaz elim dönmez. Google, bu kullanıcı verilerini ve sizin reklam hesabı geçmişinizi kullanarak her bir teklifi kullanıcı özelinde vererek belirlediğiniz ROAS hedefini tutturmaya çalışıyor.

Google, teklif verirken kullanılan cihaz, aramayı yapan kullanıcının alışveriş geçmişi, demografik bilgileri, arama yapılan gün ve saat gibi bir çok değişkenden faydalanıyor. Bu dataları kullanarak bir değer öngörüyor ve buna göre bir teklif belirliyor.

Hedef ROAS Ne Zaman Kullanılmalı?

Hedef ROAS teklif stratejisini “teknik” olarak arama ağı veya görüntülü arama ağı reklamlarında son 30 gün içerisinde toplam 15 dönüşüm varsa kullanabilirsiniz. Google alışveriş reklamlarında ise bu rakam son 45 günde 20 dönüşüm.

Yine de hem Google’ın hem de sektörde herhangi bir dijital pazarlama danışmanının önereceği son 30 günde kampanyanızda minimum 50 dönüşüm olmasıdır. Bu sayede kampanyalarınız öğrenme sürecinden hızlıca çıkabilir ve siz de bütçenizi daha efektif kullanabilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları Nedir adlı blog yazımda akıllı kampanyalara geçmeden önce hesabınızda 50 dönüşüm olması yeterli demiştim. Hedef ROAS bir Google kampanya türü değil bir Google teklif stratejisi türü olduğu için bu hesap değil kampanya özelinde bir rakamdır. Özetle hesabınızda 50 dönüşüm olması söz konusu kampanyanızda 50 dönüşüm yoksa bir şey ifade etmemektedir.

Hedef ROAS Teklif Stratejisi Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Hedef ROAS teklif stratejisi bazı yanlış kurulumlarda tam bir Amerikan rüyası olabilmekte. Artık nedir ne işe yarar kısmını geçtiğimize göre biraz da detaya inerek yapılan en büyük hatalardan bahsedelim.

Beklenti Yönetimi

Hedef ROAS teklif stratejisinin sihirli bir değnek olmadığını tekrar tekrar hatırlatmakta fayda var. Kampanyanızda teklif stratejisini hedef ROAS’a çektiğinizde zaten size bir beklenti veriyor olacak. Bu değerle başlamanızda ve zamanla arttırmanızda fayda var.

ROAS değeri; ürün performansı, kampanya yapısı, anahtar kelime veya ürün çeşitliliği gibi bir çok değişkene bağlıdır. Yani teklif stratejisini belirleyip kampanyayı nadasa bırakıp arada bir ROAS’ı artırmanız belli bir yerde tıkanacaktır, optimizasyonlarınıza devam etmelisiniz.

Agresif ROAS Hedefi Belirlemeyin

Hedef ROAS teklif stratejisinin verimli bir biçimde çalışması için en önemli şart realist bir ROAS değeri belirlenmesidir. Bir önceki maddede belirttiğim gibi teklif stratejisini ilk değiştirdiğinizde kampanyanız için bir ROAS hedef zaten belirtilmekte, bununla başlamanızda fayda var.

Kampanyanıza agresif bir ROAS değeri girdiğinizde başınıza gelecek iki adet senaryo var; birincisi Google hedefi tutturamayacağını anlayacağı için bütçe harcaması yapmayacak ve site trafiği kesilecek, ikincisi ve daha kötüsü Google hedefi tutturamayacağını anlamayacak ve hem paranızı harcayacak hem de getiri sağlamayacak.

Kampanyanıza bir ROAS belirlemek için geçmiş verileri kullanın. Örneğin söz konusu kampanyanız son 45 günde 1’e 6 getirmiş. İlk başta %550 gibi bir hedefle başlayın.

Google algoritmaları bu öğrenme sürecini aşağı yukarı 7 günde tamamlıyor. Biliyorum 7 gün e-ticaret için uzun bir süre fakat yanlış kurulumda hem daha fazla zaman kaybedeceksiniz hem de olanı bozma ihtimali ile karşı karşıya kalacaksınız.

ROAS Yükseltmelerinizi Yavaşça Yapın

Hedef ROAS teklif stratejisini kurduk. %400’lük bir hedef ile startı verdik. 7 gün geçti ve kampanyamız şuanda 1’e 6 yani %600’lük bir ROAS ile çalışıyor. Hemmen gidip ROAS’ı 7 yapmak istedik, sonuçta %400’e %600 getiren %700’e ne yapmaz değil mi?

Yanlış! Hedef ROAS değerinizi yavaş yavaş artırmalı ve değişiklikleri gözlemlemelisiniz. %700’e geçtiğinizde eğer algoritma getiremeyeceğini sezerse trafiği yine dibe çakılabilir. %400 seçeneğinde %600 getiriyorsa %550’ye veya %600’e çekebilirsiniz. Bu sürede değişiklikleri gözlemleyebilir ve optimizasyonlarınıza devam edebilirsiniz.

Her Ürünün veya Anahtar Kelimenin ROAS’ı Aynı Değildir

Burası çokomelli! Konu Google Ads olduğunda üşenmeyenler kazanacaktır, bunu asla unutmayın.

Her ürün veya anahtar kelimenin ROAS’ı aynı değildir. Örneğin Google alışveriş reklamları kampanyanız için %600 ROAS hedefi belirlediniz ve bunu tutturuyorsunuz. Gayet güzel, fakat biraz daha içine girip ürünleri incelemelisiniz. Belki de bir ürün %1400’lük bir ROAS’la çalışırken diğer ürünlerden fırsat bulamıyor. Veya ürün çoğunluğuna ait ROAS %900’ken çok sıkça aranan ve ROAS’ı %400 olan bir ürün kampanya genelinin ROAS ortalamasını %600’e çekiyor.

Anahtar kelimelerinizi veya ürünlerinizi segmente etmenizde ROAS değerlerine göre farklı reklam gruplarında veya kampanyalarda incelemenizde fayda var. Bir önceki örnekte bahsettiğimiz %1400 ROAS olan ürünü farklı bir kampanyaya taşıyıp ona ayrı bir bütçe tanımlayabilirsiniz.

Hedef ROAS Teklif Stratejisi Nasıl Kurulur?

Kampanyanızda Hedef ROAS teklif stratejisine geçmek için tek yapmanız gereken kampanya ayarları bölümünde yer alan Teklif Verme sekmesinde Hedef ROAS teklif stratejisi seçmek ve bir ROAS belirlemek.

Hedef ROAS Teklif Stratejisi Kullanırken CPC Maliyetlerini Nasıl Limitlersiniz?

Herhangi bir akıllı teklif stratejisinde olduğu gibi stock olarak tekliflerinizi limitlemeniz mümkün değil. Yine de etrafından dolanabileceğimiz bir yöntem var; bu da teklif stratejisi için kural oluşturmak. 3 adımda tamamlanacak kadar da kolay bir işlem ile TBM’lerde biraz daha kontrol sahibi olabilirsiniz.

Adım 1: Bunu yapabilmek için Ayarlar -> Paylaşılan kitaplık -> Teklif stratejileri bölümüne ilerlemeniz gerekli.
Adım 2: Daha sonra açılan portföy teklif stratejileri ekranında + butonuna tıklayarak HEDEF ROAS teklif stratejisini seçmelisiniz.
Adım 3: Açılan ekranda gelişmiş seçenekler altında maksimum veya minimum teklif sınırlandırması kullanabilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA