Google Search (Arama Ağı) Reklamları Nedir?

Google Search (Arama Ağı) Reklamları Nedir?

Günümüzde Google ya da internet reklamlarından herhangi birini kullanmayan işletme neredeyse kalmadı. Sektörün bu denli gelişmesi reklam çeşitliliğini arttırsa da arama ağı reklamları ilk günden bu yana popülerliğini korumayı başardı. Ben Yunus Emre Yalçın, en az on beş yıllık deneyimimin ve araştırmalarım doğrultusunda arama ağı reklamları nedir, nasıl reklam verilir ve avantajları nelerdir gibi birçok konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Google Arama Ağı Reklamları, Arama'da İlk Sıra Sizin Olabilir!

Arama Ağı Reklamları Nedir?

Google Search Ads ile potansiyel müşterilerinize doğrudan ulaşmak mümkündür. Arama sonucu sayfasında en üst ve en alt sıralarda ‘reklam’ olarak belirtilen sonuçlar arama ağı reklamlarının parçasıdır. Bu reklamlar, kullanıcılar tarafından aranan anahtar kelimelere bağlı olarak çıkmaktadır. Örneğin, bir reklam veren ‘seo uzmanı’ anahtar kelimesine reklam verir, bir kullanıcı ise ‘seo uzmanı’ hakkında araştırma yapar ve reklam veren site ile karşılaşır. Bu sayede arama yapan kullanıcılara doğrudan ulaşılır aynı zamanda marka bilinirliği pozitif olarak etkilenebilir.

Dünyanın en fazla kullanılan arama motoru Google, Pazar payının neredeyse %90’ına sahiptir bu nedenle verilen reklamlar kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşmaktadır. Arama motoru sonuç sayfasında ilk sıralarda yer alan bir site milyonlarca kişi tarafından görüntülenebilir, organik trafik elde eder ve satışlarını arttırır. Ancak üst sıralara çıkmak büyük bir emek ve zaman gerektireceği için arama ağı reklamları tercih edilmektedir. Yapılan araştırmalarda arama motoru tıklamalarının %40’tan fazlasının ilk üç sırada gerçekleştirildiği görülmüştür. Bu nedenle arama ağı reklamları günümüzde hala en fazla tercih edilen kanallardan biridir.

Google’da anahtar kelime eşleşmelerine bağlı olarak reklamlar çıkar ve dört çeşit eşleşme türü vardır:

  • Tam Eşleşme,
  • Geniş Eşleşme,
  • Sıralı Eşleşme,
  • Geniş Eşleme Düzenleyici.

Eşleşme türleri, reklamın yayınlayacağı anahtar kelime sorgularını belirler. Örneğin, geniş eşleşme de anahtar kelime oldukça geniş bir arama sorgusunda çıkarken tam eşleşmede sadece anahtar kelimenin kullanıldığı anahtar kelimelerde reklamlar yayınlanır.

Anahtar Kelime Optimizasyonu

Google metin bazlı reklamların ve diğer reklam türlerinin en önemli optimizasyon ayarı anahtar kelimelerdir. Anahtar kelimenin doğru ve verimli kullanılması üst sıralara taşırken yanlış kullanımlar reklamın yayınlanmasına bile engel olabilir. Aynı zamanda diğer faktörleri de unutmamak ve çok yönlü bir optimizasyon yapmak gerekir.

Ben yaptığım işlerde anahtar kelime optimizasyonuna ilk sıralarda yer versem de birçok kriterin bir arada yürütülmesi gerektiğine inanıyorum. Aksi takdirde Google ve kullanıcılar siteden dilediği verimi alamaz ve elde edilen başarılar misliyle kaybedilebilir. Aşağıda reklam performansınızı yükseltecek anahtar kelime optimizasyonları hakkında bilgi verilmektedir.

  • Anahtar Kelime Grupları: Reklam ve anahtar kelime grupları birbiri ile bağlantılı olmalıdır. Örneğin, bir yüzük satışı yapıyorsanız ‘gümüş erkek yüzük’ gibi yüzüğü tanımlayan anahtar kelime gruplarını kullanmalısınız.
  • Çakışan Anahtar Kelimeler: Google Ads hesabınız ile reklam yayınından önce bazı kontrolleri yapmanız gerekir. Çakışan anahtar kelimeler burada listelenir ve düzeltilmelidir aksi takdirde bu kelimeler tıklama başına maliyeti yükseltirken birbirleri ile rekabete girebilir.
  • Negatif Anahtar Kelimeler: Reklamlarınızın belirli kelime gruplarında gözükmesini istemiyorsanız negatif anahtar kelimeler kullanmalısınız. Anahtar kelime analizi araçlarında negatif anahtar kelimeler hakkında bilgi verilmektedir. Bu kelimeleri kullanırken başına ‘-‘ eklemelisiniz.
  • Eşleşme Türü: Arama ağı reklamlarında geniş bir eşleşme kullanmak maliyeti büyük oranda arttıracaktır bu nedenle anahtar kelimenin gösterim alabileceği durumlar kontrol edilmeli ve reklam daha sonra yayınlanmalıdır.
  • Dönüşüm & Analytics Metrikleri: Google Ads ve Google Analytics hesaplarını entegre ettikten sonra hangi anahtar kelimelerin daha fazla dönüş getirdiği, tıklama oranları, maliyet ve rekabet analizi gibi birçok konuda bilgi sahibi olunabilir.

Bütçe & Teklif Optimizasyonu

Arama ağı reklamlarında en fazla öne çıkan konulardan biri elbette bütçe. Bütçenin doğru ve verimli kullanılabilmesi için günlük bütçe ayarlamasının yapılması gerekir. Örneğin, iyi giden ve kazanç sağlayan bir reklam için günlük bütçe arttırılabilir ve organik trafik artarak devam eder. Aynı zamanda anahtar kelimelere fiyat belirlerken ilk sayfa tahmininin altında olmamasına dikkat edilmesi gerekebilir.

Google, bütçenin hangi sebeplerden kaybedildiğini gösterim payı ile sunmaktadır. Bu bölümden sıralama, metin, anahtar kelime seçimi ya da bütçeye dayalı kaybedilen ziyaretçileri görebilirsiniz. Aynı zamanda rekabete dair önemli bilgiler sunan gösterim payı, raporlar halinde reklam verenlere iletilir.

Bütçe ve teklif optimizasyonu için yeterli vakti olmayan reklam verenler Google tarafından sunulan otomatik teklif stratejilerinden faydalanabilir.

Kampanya Optimizasyonu

  • Reklam Rotasyonu: Kampanyanız için farklı rotasyonlar belirleyebilir, sıklık düzenlemelerini yaparak kullanıcıların reklamı kaç defa göreceğini seçme imkanı sunar. Aynı zamanda süresiz reklam fırsatı ile daha dengeli bir reklam verilir.
  • Arama Ağı İş Ortakları: Google’ın iş ortaklarını araştırmak reklamın performansı hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlayabilir. Ağ performansları Google’ın sunduğu verilerle değerlendirilmektedir.
  • Reklam Uzantıları: Bazı kampanyalarda reklam mesajı sınırlı karakter alanına sığmayabilir. Bu durumlarda site başlığının altında yer alan reklam uzantıları daha geniş kapsamlı bir mesaj yayınlayarak ürün tanıtma fırsatı sunar.
  • Yer ve Dil Ayarları: Reklamlar aynı olsa bile coğrafi bölgelere göre farklı reaksiyonlara sebep olur. Bu nedenle belirli dönemlerde reklam tepkilerini yer ve dile göre izlemek tanıtım ve pazarlama stratejisi için önemlidir.

Arama Ağı Reklamları Nasıl Fiyatlandırılır?

Arama ağı reklamları, bir açık arttırmaya benzetilebilir. Reklam verenler belirli anahtar kelimelere yönelik en yüksek tıklama başı maliyeti (TBM) belirler ve bu bütçe sıralama için önem taşır. Ancak arama ağı reklamlarında en üst sıralarda olabilmek için tek kriter TBM değildir.

Arama ağı reklam fiyatları TBM ile belirlenir ancak üst sıralarda yer alabilmek için site puanı, reklam sıralama puanı, metin içeriği, anahtar kelime ve metin uyumu, açılış sayfası hızı, anahtar kelime ve reklamın uyumu gibi faktörler değerlendirilir ve TBM teklifi çarpımı ile belirlenir. Bu nedenle üst sıralarda yer almak için maddi birikimin yanı sıra emek ve zaman da gerekmektedir.

Google Ads Duyarlı Arama Ağı Reklamları

Google tarafından en son duyurulan reklam türlerinden biri duyarlı arama ağı reklamlarıdır. Bu reklam türünde, metin bazlı arama ağı reklamları daha geniş bir alanda kullanılır. Örneğin, potansiyel müşterileriniz daha fazla metin satırı, daha fazla başlık karakteri ya da alaka düzeyi yüksek mesajlarınızı reklam olarak görecektir. Duyarlı arama ağı reklamında en fazla 4 açıklama alanı ve 15 başlık kullanılabilir. Kullanıcı aramaları, anahtar kelime ve arama geçmişine bağlı olarak alaka düzeyi en yüksek olan başlık ve açıklama yapay zeka tarafından iletilir.

Google Ads Dinamik Arama Ağı Reklamları Nedir?

Google’a sunulan ürün envanteri ya da hizmetler arama motoru botları tarafından taranır ve anahtar kelimeye en uygun olan reklamlar kullanıcıya sunulur. Örneğin, kırmızı kazak satan bir site dinamik arama ağı reklamlarını kullandığında arama motoru botları otomatik olarak ‘kırmızı kazak’ için reklam hazırlar ve kullanıcı reklamı görerek siteye giriş yapabilir. Bu reklam türünde, her ürün ya da hizmet için manuel metin oluşturulması gerekmez ve Google tarafından otomatik hazırlanır. Aynı zamanda kullanıcılar aradığı ürün / hizmete yönelik ilgili başlığı gördüğünde satış ve organik trafik artış gösterecektir.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA