Google My Business Seo Nasıl Yapılır?

Google My Business Seo Nasıl Yapılır?

Yerel SEO, web sitenizi veya My Business yerel bir izleyici kitlesi için daha iyi bir sıralamaya nasıl optimize edebileceğinizle ilgilidir. Bir web sitesi size (çevrimiçi) tüm dünyayı hedefleme fırsatı sunar. Ancak, işiniz için hedef kitlenin aslında ofisinize veya dükkanınıza sahip olduğunuz şehir içinde veya yakınında olması durumunda, en azından bazı yerel SEO uygulamalarına ihtiyacınız olacaktır. Böyle bir durumda web sitenizi, şehir adınız için optimize etmeniz, adres detaylarınızı optimize etmeniz gerekiyor. Kısacası: kişilerin nerede olduğunuzu bilmeleri ve sizi çevrimdışı bulabilmeleri için (gerekirse) birtakım çalışmalar yapmanız size avantaj sağlıyor. Bu yazıda, yerel SEO’nun ne olduğunu açıklamaya çalışacağız , böylece yerel SEO kullanarak işinizi büyütme fırsatı yakalayabilirsiniz…

Eğer dükkan gibi bir yerel işletmeniz ya da insanların sık sık ziyaret ettiği bir ofisiniz varsa web sitenizi gerçek hayatta yani çevrimdışı ortamda insanların sizi bulabileceği şekilde optimize etmeniz gerekir. Bir web sitesini belli bir kitle hedefleyerek o kitleye göre optimize etme işlemi yerel SEO olarak adlandırılır.

Yerel arama nedir?

Yerel SEO detaylarına geçmeden önce normal bir aramayla yerel arama arasında ne gibi farklar olduğunu bilmekte yarar vardır. Google’a göre aramaların yüzde 46’sının yerel amacı bulunuyor.
Genelde bir konum veya “yakınımda olan” gibi bir ibare (Google Haritalar’ı kullanarak arama yaparken veya Google konumunuzu biliyorsa ve aramanın yerel bir amacı olduğunu varsayarsa bile gerekli değildir) içeren sorguların ne için olduğunu arama motorları tahmin ediyor. Bu nedenle de yerel arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) listelenen sonuçlar tam olarak bu doğrultuda hazırlanır. Davranış ve sonuçtaki bu fark, yerel SEO’nun standart SEO’nun yanı sıra önemli ve yatırım yapmaya değer olduğunun göstergesidir.

Yerel SEO sadece arama motoruyla ilgili değildir. Yerel optimizasyon için çevrimiçi olarak yapabileceklerinizin yanı sıra broşür gibi geleneksel yöntemler de çok önemlidir. Bunun yanı sıra her zaman olduğu gibi bu konuda da sosyal medyanın gücü çok önemlidir.

Arama yapan kullanıcıların yanında işletmelerin ya da mekân sahiplerinin de sahip olduğu internet sitelerinin de arama motorlarında listelenmesi ve üst sıralarda yer alması için Local SEO ya da Yerel SEO olarak adlandırılan işlem gerçekleşmektedir. Firmaların ya da işletmelerin de arama motorlarının listelerinde üst sıralarda çıkması için de gerçekleştirilmesi gereken adımlar vardır.

Yerel SEO Sıralamasında Etkili Olan Faktörler

-İşletmenin ya da yerel bölgede bulunan firma veya mekanın sosyal medyada yer bildirimi gerçekleştirilen uygulamalara kayıt ettirilmesi,
-Google My Business kaydı
-Bu uygulamalarda işletme ile ilgili kaliteli ve alakalı görseller bulunması
-İşletme hakkında uzun ve bilgilendirici açıklama yazısı
-İletişim bilgilerinin güncel ve doğru şekilde girilmesi
-Kullanıcı yorumlarının ortalaması ve sayısı
-İşletmenin açık olduğu saatlerin ve bunun yanında tatil olduğu saatlerin yazılması
-İşletmenin türüne göre kategorilendirilmesi

Google My Business nedir? Kaydı nasıl yapılır?

Google’daki yerel sıralamanızı Google My Business hesabınız olmadan yükseltmeniz mümkün değildir. Google’da işletme hesabı açmak tamamen ücretsizdir. Bu hesabı açarken dikkat etmeniz gereken belli püf noktalar bulunuyor. Google My Business hesabına kayıt yaparken doğru kategorileri eklemeleye ve kaliteli fotoğraflar yüklemeye dikkat etmeniz gerekir. Açıklama metinlerinin tamamen özgün olması çok önemlidir. Bu hesap sizin çevrimiçi yerel pazarınız gibidir. Kaliteli bir profil ile Google ve ziyaretçilerin işletmenize saygı göstermesini sağlayabilirsiniz.
Google My Business’ın yanı sıra web sitenizi yerel dizinlere eklemek size fayda sağlar. Böylelikle hem verdiğiniz bağlantılar sayesinde üst sıralara çıkmanız kolaylaşır hem de insanlara ulaşabileceğiniz mecralarda isminiz görülmeye başlar.

Yerel işletme SEO’sunda başarılı olmak için önemli 3 unsurla tanışmanız gerekiyor:
-Yakınlık: Aramalarınız işinize ne kadar yakın?
-Alaka düzeyi: Arama sorgunuzla ilgili ürünleriniz ve hizmetleriniz ne kadar önemlidir?
-Önem: Diğer tüketiciler ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında neler söylüyor?

Temel yerel SEO hizmetleri nelerdir?

Google gibi arama motorlarının gelişen doğası sayesinde, Yerel SEO üzerinde çalışmak için çok fazla sebep olabilir. Google algoritması, sürekli güncelleniyor. Bu yüzden artık işletmeler genel SEO çalışmalarındansa yerel SEO çalışmalarına yatırım yapmayı tercih ediyor. Hedefler farklı olduğu için kurallar arasında da belli farklar vardır. Müşteriler için, yerel arama ve işletme listeleri dizinlerdinde yüksek görünürlük sağlayan web sitelerinin güvenilirliği daha yüksektir.

1.Web sitesi “yerelleştirme”

Web sitenizi “yerelleştirmek”, sitenize şehir veya bölge adı dahil etmek anlamına gelir. Birkaç konuma sahip işletmeler için bu durum, ayrı konumlar için ayrı sayfalar veya içerikler oluşturmayı kapsayabilir.

2.Atıf yapısı

Sitenizin alıntı sitelerinde ve çevrimiçi işletme dizinlerinde bulunmasını sağlayın. Bu sadece müşterilerin işinizi bulmalarına yardımcı olmakla kalmayacak ayrıca şirketinizin adını, adresini, telefon numarasını ve web sitesi URL’sini (NAPW) alıntı sitelerinde belirtmek ve işletme dizinlerine fazladan bilgi eklemek, arama sıralamanızı iyileştirmeye yardımcı olacaktır.

3.Google My Business kaydı

Google My Business sayfanızı talep etmek, işletmenizin yerel arama sonuçları ve Google Haritalar gibi önemli Google hizmetlerinde görüntülenmesine yardımcı olmak için atılmış önemli bir adımdır. GMB (ve Microsoft’un eşdeğeri olan Bing Places for Business), sahip olduğunuz ilk çevrimiçi dizin olmalıdır.

4.İncelemeleri ve derecelendirmeleri yönetme

Orijinal, dürüst incelemeler, hem hizmetinizin kalitesini sergilemek hem de sitenizin ve hizmetinizin güvenilir ve faydalı olduğunu belirten sinyalleri arama motorlarına göndermek için çok önemlidir . Alacağınız incelemelerin miktarı, genel kalitesi ve inceleme sitelerinin otoritesi, yerel arama sıralamaları için önemli faktörlerdir.

5.Kalite ve ilgili geri dönüşler almak

Doğal olarak saygın web sitelerinden elde edilen geri bağlantılar , arama motorlarının sitenizi güvenilir bir bilgi kaynağı olarak tanımasına yardımcı olur ve yerel arama algoritmasının “öne çıkan” yönünü artırır. Yerel gazetelerden, blog yazarlarından ve iş derneklerinden gelen linkler ve alıntılar, arama görünürlüğünüzü geliştirmenize yardımcı olabilir.

Yerel SEO neden önemlidir?

Günümüzde işletmeler için yerel SEO oldukça önemlidir. Bu çalışmanın ne kadar önemli olduğu belli başlı istatistiklerle de açıklanabiliyor. Bazı istatistiklere göre bilgisayar sahiplerinin yüzde 96’sı yerel arama yapıyor, tüm Google aramalarının yüzde 46’sı yerel, müşterilerin yüzde 64’ü, yerel işletmeleri bulmak için İnternet’i ve dizinleri kullanıyor, yerel mobil aramaların yüzde 78’i çevrimdışı satın almayla sonuçlanıyor. Bütün bunlar işletmeler için İnternet dünyasının ve yerel SEO’nun inanılmaz bir fırsat olduğunu gözler önüne seriyor.

1.Yerel arama pazarlaması hedefe uygun

İnsanların yerel arama yapmasının en önemli nedeni yerel bir işletme, bir ürün ya da hizmet bulmaktır. Birçok yerel araştırmacı, belirli bir işletme adı arıyor, ancak birçok kişinin, aramaya başladığında aklında belirli bir işletme bulunmuyor.

Yerel SEO pazarlamayı nasıl yapacağınızı öğrenerek işinizi daha iyi konumlandırabilir ve iş türünüzü ararken yerel müşterilere sunabileceklerinizi artırabilirsiniz. Potansiyel bir müşteriyle bağlantı kurmak için size gerçekten ihtiyaç duyduklarından daha iyi bir zaman yoktur.

2.Yerel arama, tüm yerel reklam kanallarının en yüksek dönüşüm düzeyine sahiptir

Yerel SEO’nun tercih edilmesinin en önemli nedeni yüksek dönüşüm düzeyine sahip olmasıdır. Çevrimiçi dizinler, bir işletmenin adını, adresini, telefon numarasını ve bazen o işletme hakkındaki ek bilgileri (bir menü veya işletme açıklaması gibi) gösterir. Yerel dizinler, birçok yerel arama sonucunun ilk sayfasına hakimdir. Yerel dizin pazarlaması (birçok yerel SEO stratejisinden sadece biri) diğer geleneksel reklam seçeneklerinden daha yüksek bir dönüşüm oranına sahiptir. Bu, işletmenizin olabildiğince kaliteli çevrimiçi dizin sitelerinde doğru bir şekilde listelenmesini sağlayarak, potansiyel müşterilerin yarısını gerçek bir müşteriye dönüştüreceğiniz anlamına gelir.

3.Mobil İnternet büyüyor

Giderek daha fazla sayıda müşteri, hareket halindeyken en iyi yerel işletmeleri bulmak için cep telefonları veya tabletler kullanıyor. Yerel SEO, hem bilgisayar hem de mobil internet erişimini kapsar ve bu da potansiyel bir müşteriyi asla kaçırmamanız anlamına gelir.

4.Yerel SEO, yatırımın geri dönüşünü sağlar

Geleneksel reklamcılıktan (örneğin, yerel gazeteler, broşürler, doğrudan postalar vb.) farklı olarak, yerel SEO ile zarar etmeniz çok düşük bir ihtimaldir. Çünkü potansiyel müşterilere yalnızca ihtiyaç duyduklarında ulaşırsınız. Bu, yerel işletme SEO’sunu hem verimli hem de uygun maliyetli hale getirir.

5. İşletmelerin yalnızca yüzde 44’ü Google İşletme girişimi için hak talebinde bulundu

Google My Business, Google’ın neredeyse tüm işletmeler için geçerli kıldığı ücretsiz bir listedir. Google My Business’de listelenmek, Google’da yerel arama sonuçlarında yüksek görünme şansınızı artırabilir. Ek olarak, birçok yerel işletme hala online pazarlamanın önemini henüz çözemedi. Bu durumu avantaja çevirip rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

6.En iyi yerel SEO fırsatlarının çoğu ücretsizdir

Arama motorlarının işletme dizinlerinin ücretsiz olması çok büyük bir avantajdır. Bu, işletmeniz için ücretsiz promosyon demektir.

7.Yetişkinlerin sadece yüzde 20’si basılı gazetelerden haber alıyor

Geleneksel reklam medyası düşüyor. Son rakamlar, bazı yerel gazetelerin son 20 yılda okurlarının yüzde 80’ini kaybettiğini gösteriyor. Çünkü gittikçe artık insanlar yerel haberler ve yerel işletmeler hakkında bilgi almak için İnternet’e yöneliyor.

8.Tüketicilerin yüzde 85’i kişisel öneriler kadar çevrimiçi işletme incelemelerine güveniyor

Yapılan yorumlar, birçok yerel işletmenin başarısında önemli bir faktördür. Bu nedenle şirketinizin çevrimiçi itibarını artırın, güvenilir müşterilerinizden çevrimiçi olarak şirketinizle ilgili olumlu bir inceleme bırakmalarını isteyin ve böylelikle yüzlerce müşterinin gözünde daha güvenilir bir noktaya yükselin.

9.Yerel müşteriler, işletmeniz hakkında bilgi bulmak için İnternet’e güveniyor

Günümüzde insanlar, yerel işletmeleri bulmak için ve aradıkları ürün/hizmet hakkında bilgi bulmak için İnternet’te araştırma yapıyor. Yani İnternet’te bulunmayan işletmeler doğal olarak pek çok müşteriyi kaçırıyor olacak. İşletmeniz için çeşitli yerel SEO stratejileri uygulamak, müşterilerin görmesi için İnternet haritasında görünmenize yardımcı olabilir.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA