Google Adwords Teknikleri

Reklam kampanyalarınızın ne kadar başarılı olduğunu anlayabilmeniz için reklam performansınızı değerlendirmeniz gerekir. Bu değerlendirmeleri yapmak için de kampanyaya ait performans göstergelerini kullanmalısınız. Her sektör de kullanıldığı gibi Google Ads performans göstergeleri sayesinde başarınızı ölçmeniz mümkün.

Ads performans göstergeleri sayesinde reklam kampanyalarınızı optimize ederek çok daha fazla verim alabilirsiniz.Performans göstergelerini okuyup anlayabilmek, Ads reklam kampanyalarının olmazsa olmazları arasındadır. Google Ads performans göstergeleri reklam ölçümlemenizi en iyi şekilde yapmanıza olanak sağlar.

Ölçümlenen reklam kampanyalarınızı, iyi ve kötü performans alınan reklamlar olarak sınıflandırabilir, kampanyanızı iyi performans sergileyen reklamlarınız üzerinden devam ettirebilirsiniz.Reklam ölçümünü ve performans değerlendirmelerini yaptığınız takdirde, gelecek kampanyalarınızı da bu verilere göre yapılandırabilir ve Google Ads kampanyalarınızdan en iyi sonuçları alabilirsiniz .

Takip Etmeniz Gereken Google Ads Performans Göstergeleri

Bir kişi veya kurum için reklam kampanyaları düzenliyorsanız, performans göstergelerinden elde edilen verileri müşteriniz veya işvereninize raporlar halinde sunabilirsiniz. En iyi performans değerlendirmeleri için işinize yarayacak göstergelerini bilmek istiyorsanız, gelin şimdi bunlara göz atalım.

1- Anahtar Kelime Kalite Puanı

Kalite puanı Google arama ağı reklamlarında her anahtar kelimenize verilen 1 ile 10 arasındaki değerdir.  Kalite puanına Ads kampanyalarında başarılı olmanız için kesinlikle dikkat etmelisiniz. Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa reklam harcamalarınız da buna bağlı olarak azalır. Google’ın kalite puanı faktörünü kullanması, her kullanıcıya alakalı reklam gösterilmesini sağlamak amaçlıdır.

Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir?

Reklam performansınızın daha iyi sonuçlar verebilmesi için kalite puanınızın yüksek olması gereklidir. Doğru anahtar kelime seçimi, açılış sayfası deneyimi, reklam metinleri, tıklama oranı gibi metrikler kalite puanınızı etkileyen faktörlerdir.

Anahtar kelime seçimi için mutlaka Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ yı kullanın. Sizin seçtiğiniz anahtar kelimelerle, Anahtar Kelime Planlayıcı tarafından belirlenen anahtar kelimeler farklılık gösterebilir.

Bir diğer faktör, açılış sayfası deneyimidir. Reklam açılış sayfası reklam ile alakalı olmalıdır. Açılış sayfasının verilen reklam ile alakalı olmaması durumunda kalite puanınız düşük olabilir. Bu yüzden reklam açılış sayfanızı mutlaka reklamınız ile uyumlu olmak zorundadır.

Reklam metinleri de kalite puanınızı etkileyen faktörlerden biridir. Her reklam için farklı reklam metinleri yazarak kalite puanınızı yükseltebilirsiniz. En iyi verim alan reklamının Google tarafından daha çok gösterilerek, daha çok kişiye ulaşmanızı sağlar. Bu durum Ads kalite puanını yükseltmenize de oldukça fayda sağlar.

2- Reklam Tıklamaları

Google Ads performans göstergeleri arasında en çok kullanılan metriklerden biri de “tıklamalar”dır. Çok daha fazla kaliteli tıklama alan reklamlar başarılı olarak gösterilir. Bu gösterge sayesinde reklamın kaç kez tıklandığı bilgisine ulaşabilirsiniz. Reklam çalışmalarında size oldukça yardımcı olur.

Yeterli performans alınamayan reklamları duraklatabilir veya gerekli düzenlemeleri yaparak daha fazla performans göstermesini sağlayabilirsiniz.

Belirli periyotlarla yapılan Ads hesap kontrolleri sırasında mutlaka kontrol edilmesi gereken tıklamalar metriği, en iyi performans göstergelerinden biridir.

3-Tıklama Başına Maliyet

Tıklama başı maliyet ( CPC ) ile, sadece reklamınıza tıklandığı zaman ücret ödersiniz. Reklam gösterimleri ücretlendirilmeye dahil edilmez. Her kampanyanız için farklı tıklama başına maliyet teklifi verebilirsiniz.

TBM teklifi verdiğiniz her kampanya da, her tıklama için bir maksimum tıklama başı maliyet teklifi verebilirsiniz. Buna maksimum tıklama başına maliyet denir. Maksimum TBM her tıklama için ödeyeceğiniz en yüksek tutardır.

Tıklama başı maliyetleriniz genelde, verdiğiniz maksimum TBM’ den daha düşük olur. Örneğin; maksimum TBM teklifiniz 1 TL olsun. Ortalama tıklama başı maliyetiniz 1 liradan her zaman daha az olacaktır. Bir tıklama için ödediğiniz gerçek tutara gerçek TBM denir.

Tıklama Başı Maliyet Nasıl Düşürülür?

Reklam bütçesini en doğru şekilde kullanmak gerekir. Düşük maliyetle en iyi performansı sağlayabilmek Ads reklamları için çok önemli bir faktördür. Tıklama başına maliyeti düşürebilmek için belli başlı birkaç düzenleme yapmanız gerekmektedir.

Hedef kitle seçimi TBM için oldukça önemli bir bölümdür. Doğru hedef kitleye reklam çıkmak TBM’ nin düşürülmesine oldukça katkı sağlar. Yanlış hedef kitle seçimi ile reklam bütçenizi boşa harcayarak istediğiniz hedeflere ulaşamazsınız.

Reklam amacınızı kesinlikle önceden belirlemeniz gerekmektedir. Amacı belli olmayan reklamları yayınlamanız size hiç bir şekilde fayda sağlamayacaktır.

Anahtar kelime seçiminizi çok iyi şekilde yapmanız gerekir. Yanlış anahtar kelime seçimleri reklamlarınızın kötü sonuçlar göstermesine sebep olur. Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ yı kullanarak sizin için gerekli anahtar kelimeleri görüp, istediğiniz anahtar kelimeyi reklamlarınız için kullanabilirsiniz.

Negatif anahtar kelime seçimleri ile, istemediğiniz anahtar kelimeleri reklamlarınızdan çıkararak, reklam bütçenizi doğru şekilde kullanabilirsiniz.

Rekabet oranı düşük anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Bu kelimeler Google aramalarında az kullanılsa da hedef kitlenize uygun olduğu takdirde size oldukça fayda gösterebilir. Rekabeti düşük olan anahtar kelimelerin tıklama başı maliyetleri de her zaman düşük olmuştur.

4- Tekil Tıklama Oranı

Tıklama oranı, reklamınızın hangi sıklıkta tıklandığını gösteren bir metriktir. Reklam performansı konusunda en fazla izlenilmesi gereken bir konudur. Tıklama oranını bilmek ve ölçümlemesini yapabilmek reklam performansınızı artırmanın en önemli yollarından biridir.

Yüksek tıklama oranı, reklamınızın yüksek performanslı ve reklam alaka düzeyinin yüksek olduğunu gösterir. Böylece reklamlarınız çok daha fazla gösterim ve tıklama alarak ulaşmak istediğiniz hedefe yakınlaşmanızı sağlar.

Tıklama oranı, kalite puanının belirlenmesinde de önemli rol oynar. Yüksek tıklama oranına sahip reklamlarınız, kalite puanınızın yüksek olmasında oldukça etkilidir.

Tıklama Oranı Yükseltme Taktikleri

Belirli bir kaç düzenleme yaparak tıklama oranınızı yükseltmeniz mümkün. Gerekli optimizasyonlar sayesinde reklamlarınıza çok daha fazla tıklama alarak reklamlarınızın başarılı sonuçlar vermesini sağlayabilirsiniz.

Ürün veya hizmetinizle ilgili reklamlar yayınlıyorsanız reklam başlığında, varsa indirim veya promosyonlarınızı gösterebilirsiniz. İnsanların ilgisini çeken bu metinlerle reklam tıklama oranını yükseltebilirsiniz.

Call to action (aksiyon çağrısı ) kullanarak tıklama oranınızı artırabilirsiniz. Hemen al, şimdi incele, satın al, üye ol şimdi başvur gibi aksiyon çağrıları reklamınızın tıklanma olasılığını artırır.

Etkileyici başlıklar, reklama ilgiyi her zaman artırır. Dikkat çekici başlıklar sayesinde reklam bölümlerinde hangi sıralamada olursanız olun kullanıcılar reklamlarınıza tıklayabilir.

Reklamlarınızda gösterilen URL ile, nihai URL’ nin benzerlik göstermesi reklamınızın tıklanma oranını yükseltmenize olanak sağlar. Ayrıca görünen URL kısmında anahtar kelimelerinize de kullanmanız size fayda sağlayacaktır.

5- Ziyaretçi Dönüşüm Oranı

Dönüşüm oranı, web site ziyaretleri ve istenen kullanıcı davranışlarının gerçekleşmesiyle elde edilen verilerin ölçümüdür. İstenen kullanıcı davranışları, sadece web site ziyareti olmayabilir. Form doldurma, ankete katılma, bültene abone olma veya satın alma davranışlar olabilir.

Çoğu zaman sadece web istesi ziyareti yeterli olmayabilir. Örneğin bir e-ticaret siteniz var ise, yapılan her alışverişi bir dönüşüm olarak kaydedebilirsiniz. Dönüşüm oranı metriği bu konuda size, reklamlara tıklayarak web sitenizden alışveriş yapan kullanıcıların bilgisini verir.

Dönüşüm oranı, şirket veya satış yapan firmalar için oldukça önemlidir. Düşük dönüşüm oranları; web sitesine gelen ziyaretçi sayısının çok olması ama istenene kullanıcı davranışlarının gerçekleşmediğini gösterir.

6- Trafik Edinme Başı Maliyet

Belirlediğiniz dönüşümler için ödemeye hazır olduğunuz ücreti belirlediğiniz bir teklif stratejisidir. Edinme başı maliyet, tıklamalar yerine dönüşümleri artırmayı odaklanır.

Edinme başı maliyet teklifinde yine tıklamalara ücret ödenir fakat, dönüşüm sayısını çok daha fazla artırmak için teklifler otomatik ayarlanır.

Edinme başı maliyet teklifi, web sitenizde istenen işlemleri yapma potansiyeli olan kullanıcılara ulaşmanıza olanak sağlar. Böylece daha maliyetle çok daha fazla dönüşüm elde ederek kar marjınızı artırabilirsiniz.

7- Genel Gösterim Payı

Gösterim payında tıklamalar önemli değildir. Reklamınızı bir kişi gördüğünde gösterim gerçekleşir. BGBM ( Bin Gösterim Başına maliyet) teklifi reklamınızın her 1000 gösterimine ödemek istediğiniz maksimum ücrettir.

Reklamlarınızın çok fazla gösterim oluşturması çok başarılı olduğunu göstermez. Fakat toplam gösterim sayısı verileri hazırladığınız raporlara katkıda bulunabilir. Gösterim payını hesaplayabilmek için bir formül kullanılır. Bu formül;

Gösterim payı = gösterim sayısı / toplam uygun gösterim sayısı

Gösterim payınızın yüksek olması rakiplerinizin reklamlarının daha az yayınlaması demektir. Gösterim payınızı artırmak için teklif ve bütçelerinizi düzenleyerek artırmanız gerekmektedir.

Google Ads Performans Göstergeleri Değerlendirme

Google ads performans göstergelerini kullanarak reklamlarınızı yeniden biçimlendirebilir veya bizden yardım isteyebilirsiniz. Gelişmiş Ads göstergelerini kullanarak en iyi potansiyel müşteriniz olabilecek ziyaretçileri hedeflemeyi başarabilirsiniz.

Ürün veya hizmetiniz hakkında daha önce bilgi almış ancak müşteriniz olmayan kişilere bu göstergeleri dikkate alarak ulaşabilirsiniz. Unutmayın potansiyel müşterilere ulaşmanın yolu doğru raporlamadan geçer.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA