Anasayfa Blog Reklam Yönetimi Google Adwords Anahtar Kelime Eşleme Seçenekleri Nedir?
Google Adwords Anahtar Kelime Eşleme Seçenekleri Nedir?

Google Adwords Anahtar Kelime Eşleme Seçenekleri Nedir?

Google Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri arama sorgularında müşterilerinize markanızı/hizmetinizi/ürününüzü aradığı sırada ulaşmanızı sağlayan araçlardır.

Google Adwords anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanmak hedef kitlenize daha kolay ulaşmanızı sağlar. Uygulamak istediğiniz stratejiye göre farklı eşleme seçeneklerini tercih edebilirsiniz. Google Adwords’ün bize sunduğu anahtar kelime eşleme seçenekleri nelerdir bir bakalım!

1- Geniş Eşleme Seçeneği

Geniş eşleme seçeneği oluşturduğunuz anahtar kelimelerin alakalı varyansonlarını, oluşturduğunuz anahtar kelime listenizde olmayan benzer anahtar kelimeleri tetikleyen bir modeldir. Google Adwords algoritması; eş anlamlılar, tekil ve çoğul ifadeler ve yazım hataları içeren anahtar kelimelerini anahtar kelimelerinizle alakalı düşünerek reklamlarınızı gösterir. Geniş eşleme seçeneğinin reklamverenlere sunduğu en önemli avantaj; reklamlarınızın daha fazla gösterim almasıdır. Bu durum her ne kadar avantajlı görünse de alakasız tıklamalar alarak bütçenizden kaybedebilir, gün içerisinde bütçenizi daha erken tüketmenize neden olabilir.

Geniş eşleme seçeneğini kullanırken eğer detaylı bir negatif anahtar kelime hedeflemesi yapmazsanız reklamlarınızın tıklama oranları(CTR) düşebilir. B durum kalite puanınızı düşürerek daha az sayıda dönüşüm almanıza neden olabilir.

2-Sıralı Eşleme Seçeneği

Sıralı eşleme seçeneği; anahtar kelimelerinizin başında ve sonunda başka kelimeler bulunan yakın varyansonlarını kullanarak arama yapan müşterilerinize ulaşmanızı sağlayan bir modeldir. Sıralı eşleme tam olarak kelime öbeğini ve yakın varyansonlarını içeren eşleme modelidir.

Sıralı eşleme daha esnek ve hassas hedefleme yapmanızı sağlar. Sıralı eşlemede geniş eşleme seçeneğine göre daha sınırlı müşteriye ulaşmanızı sağlar.

“tenis ayakkabıları” anahtar kelimesine reklam verdiğinizi düşünelim. Müşterilerinizin de “kırmızı deri tenis ayakkabıları” aramasını yaptığını düşünürsek reklamlarınız bu sorguda tetiklenir ve müşterilerinize gösterilir.

Sıralı eşleme seçeneği kullanırsanız anahtar kelimelerinizi tırnak işareti içine “…..” almayı unutmayın!

3- Tam Eşleme Seçeneği

Tam eşleme seçeneği reklamın sadece kelime öbeğini, başında ve ortasında başka bir kelime içermeyen tam olarak anahtar kelimenizi aratan müşterilerinize gösterilir. Anahtar kelimenize yakın varyasyonlarını arayan müşterilere de gösterilir.

Tam eşleme seçeneği sayesinde daha fazla Tıklama Oranı(CTR) alabilirsiniz. Bunun nedeni de müşterilerinizin tam olarak aradığı anahtar kelimeleriyle karşılarına çıkıyor oluşunuzdur. Bu tarz aramaları yapan müşteriler yüksek ihtimal ürün ve hizmetinize daha çok ilgi duyan kişilerdir.

ÖRN; [basketbol ayakkabıları] kelimesine reklam verdiğinizi düşünelim. Reklamlarınız basketbol ayakkabıları, basketbol ayakkabısı, basketbol ayakkabıları satın al gibi aramaları yapan müşterilere gösterilecektir. Fakat kırmızı basketbol ayakkabısı veya nike basketbol ayakakbısı araması yapan kişilere gösterilmeyecektir.

4- Geniş Eşleme Düzenleyici

Geniş eşleme düzenleyiciler, anahtar kelimelerden en az birini içeren aramaları hedeflemenizi sağlar. Trafiğin reklamlarla daha alakalı olmasını sağlayabilir ve tıklama oranları (TO) ile dönüşüm oranlarını artırabilir.

Geniş eşleme düzenleyiciler, yalnızca birisi anahtar kelimenin tam eşlemesini veya yakın bir varyasyonunu aradığında reklamların gösterilmesini sağlar. Yakın varyasyonlar, yazım hatalarını, tekil ve çoğul biçimleri, kısaltmaları, baş harflerle oluşturulmuş kelimeleri ve kökten türetilmiş varyasyonları (“döşeme” ve “döşemelik” gibi) içerir. Eş anlamlılar (“süratli” ve “hızlı” gibi) ve alakalı aramalar (“ayakkabılar” ve “botlar” gibi) yakın varyasyon olarak değerlendirilmez.

En iyi Uygulamalar

  • Reklam gruplarınızda mutlaka farklı anahtar kelime seçeneği kullanın. EN iyi dönüşüm ve RIO getiren kampanyalarınızın bütçesini arttırarak düşük dönüşüm sağlayan anahtar kelimelerinizi negatif ekleyin.
  • Reklam gruplarınızda mutlaka 5–15 anahtar kelime ekleyin ve reklam metinlerinizde mutlaka ve mutlaka anahtar kelimelerinizi geçirmeye çalışın.(Google bu işi çok seviyor)

İlerleyen günlerde arama ağı reklamlarında optimizasyon önerilerinden bahsedeceğim.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA