Google Ads Teklif Stratejileri Nelerdir?

Google Ads Teklif Stratejileri Nelerdir?

Google Ads reklamlarında karar vermesi en zor kısımlardan biri tartışmasız ki teklif stratejileridir. Google Ads üzerindeki diğer her konu gibi burada da tek bir doğru veya strateji yoktur. İşletmeniz için en iyi olanı seçmek ve denem kampanyaları ile diğer stratejileri test etmeniz gerekir.

Tıklama başına maliyetiniz kampanyanızın performansı için en önemli değişkenlerden biridir. Çok fazla verirseniz, edinme başı maliyetleriniz artar ve fırsat maliyeti oluşturabilirsiniz. Çok az vermeniz ise reklamlarınızın görünürlüğünü azaltabilir.

Kullanacağınız teklif stratejisi kampanyalarınızın para kazandıracağına veya zarar ettireceğine etki edecektir. Aynı kampanya kurgusunda sadece teklif stratejinizi değiştirerek yaratacağınız farklara inanamazsınız.

Google Ads Teklif Stratejileri - CRM Medya

Teklif Stratejisi Nedir?

Google Ads’teki teklif stratejileri basit bir tanımla; tıklama başına ne kadar ödemeye razı olduğunuzu belirtir.

Örnek vermek gerekirse; marka bilinirliğiniz için BGBM (bin gösterim başı maliyet) teklif türünü kullanıp 5 TL teklif ile belirli bir rakama ulaşmak isteyebilirsiniz. Bu bir teklif stratejisidir.

Edinme başı maliyetinizi hesaplayıp otomatik teklif stratejisi kullanıp Google’a ipleri verebilirsiniz.

Manuel TBM (tıklama başı maliyet) teklif türü ile başlayıp 50 kuruş gibi bir teklif verip zamanla ufak oynamalar yapabilirsiniz.

Her bir kampanyanın hedefi başkadır. Kimi kampanya lead toplamak için, kimisi bilinirlik, kimisi rakip trafiği, kimisi de ciro elde etmek amacı ile verilir. Her bir kampanyanın hedefi farklı olduğu için teklif stratejisi de farklı olmalıdır.

Google Ads üzerinde tercih edebileceğiniz iki adet teklif stratejisi bulunur; manuel ve otomatik. Gelin bu iki teklif stratejisini detaylıca inceleyelim.

Manuel Teklif Stratejisi ve Otomatik Teklif Stratejisi

Manuel teklif stratejilerinde kampanyalarınızın yönetimde tüm kontrol sizdedir. Her bir anahtar kelime veya reklam grubu için ayrı TBM kullanabilir ve sizin için en iyi olan o altın oranı yakalamaya çalışırsınız.

Otomatik teklif stratejilerinde ise Google, sürücü koltuğuna oturur ve gittiğiniz yön dışında pek bir şey göremezsiniz. Google’ın otomatik teklif stratejilerinde kullandığı akıllı algoritmaları kullanıcıların bilgilerini, konumlarını, kullandıkları cihazları, saati ve haftanın hangi gününde oldukları gibi etkenleri kullanarak kullanıcının değerini ölçer ve verdiği tekliflerde bu değeri kullanır.

Örnek vermek gerekirse; “nike air” anahtar kelimesinde siz daha önce online alışveriş yapmış, hedef kitleye uyan bir kullanıcıysanız size 2 TL teklif verirken ben daha önce bu tarz bir alışveriş yapmamış ve gece öylesine bir arama yapıyorsam bana 1 TL teklif veriyor.

Bu durum size oldukça vakit kazandırıyor. Böylelikle her bir tıklamanın maliyetini hesaplamaktansa bunu sizin yerinize yapacak algoritmalara ve makine öğrenimlerine bırakmak büyük bir yükten sizi kurtarıyor.

Google’ın kullanıcıları ve arama terimini değerlendirerek teklif vermesi her ne kadar büyük bir avantaj olsa da kendi dezavantajları da var. En büyük dezavantajı dediğim gibi sizi biraz karanlıkta bırakması. Kontrol tamamen Google’da ve ona güvenmek zorundasınız.

Benim size tavsiyem reklamlarınıza başlarken manuel TBM kullanarak başlamak ve ilk sayfa tekliflerinin biraz üstünde kalacak şekilde teklif vermeniz. Daha sonra anahtar kelimeleriniz hakkında data toplayabilir ve deneme kampanyaları ile teklif stratejilerini deneyebilirsiniz.

Google Teklif Statejileri Türleri

1. Manuel TBM (Tıklama Başına Maliyet)

Manuel TBM, tıklama başına ödemek istediğiniz değeri reklam grubu veya anahtar bazında kendiniz girdiğini bir teklif stratejisidir. Teklifiniz ödemek istediğiniz maximum tutarı temsil eder. 2 TL Manuel TBM belirlediğinizde 1,4 TL gibi bir tutarla tıklama edinmeniz mümkündür. Google daha düşük tutarlar ile sıralamayı alabilirse alır fakat daha yukarısını teklif etmez.

Bu teklif stratejisi elinizde herhangi bir veri yoksa başlangıç için harikadır. Yönetmesi oldukça zor olan Manuel CPC size en fazla kontrolü veren teklif stratejisidir. Eğer yeni başladıysanız veya tekliflerinizi sıkça takip edecek vaktiniz yoksa yeterli veriyi topladıktan sonra teklif stratejinizi değiştirmenizi öneririm.

2. Geliştirilmiş TBM

Geliştirilmiş TBM bir diğer adı ile GTBM, manuel TBM’nin aynısı sadece bir tik fazlasıdır.

Manuel TBM teklif stratejisinde geliştirilmiş TBM ayarlarını açarak Google’a belirlediğiniz maximum tıklama başına maliyeti eğer Google dönüşüm getirebileceğine inanıyorsa aşması yetkisini verirsiniz.

Kafanız karışmış olabilir. Şöyle ki; Maksimum tıklama başına maliyetiniz 2TL olarak belirlediyseniz ve Google o an arama yapan kişinin sizin hedef kitlenize uyduğunu, daha önce ürünlerinize ilgi duyduğunu analiz ederse bu kişiye teklif olarak 2,5 TL verebilir.

Bu teklif stratejisi ile hem TBM’lerinizi kontrol altında tutabilir hem de Google’ın akıllı algoritmalarından faydalanabilirsiniz.

Geliştirilmiş TBM’yi yukarıdaki görseldeki gibi dönüşüm sayısına veya değerine göre ayarlayabilirsiniz. Eğer form toplayan ya da telefon araması hedefleyen bir işletme yapınız varsa dönüşüm sayısına eğer bir e-ticaret siteniz varsa da dönüşüm değerini seçebilirsiniz. Önemli olan kaç ürün sattığınız değil ne kadar para kazandığınız değil mi?

Yine de arkanıza rahatça yaslanmadan önce kampanyalarınızı düzenli kontrol edin ve Google’ın ortalama tıklama başına maliyetlerinizi çok artırmadığına emin olun. 10 TL teklif verdiğiniz anahtar kelimelerde ortalama 13-14 TL teklifler görmeniz normal.

3.Hedef EBM (Edinme Başına Maliyet)

Bu otomatik teklif stratejisinde Google sizin belirlediğiniz edinme başına maliyeti kullanır. Aslında oldukça basit bir formülü var.

EBM = Reklam Harcamaları / Dönüşüm

Tek yapmanız gereken Google’a bir dönüşüm başına ne kadar ödemeye razı olduğunuzu söylemek. Daha sonra Google algoritmaları anahtar kelimelerinize ait TBM’leri bu bilgiye göre belirleyip hedefe ulaşmaya çalışıyor.

Eğer hali hazırda veri toplamış bir kampanyanız varsa bu teklif stratejisini seçtiğinizde size hazır bir EBM zaten çıkaracaktır.

Eğer daha detaylı teklif vermek isterseniz sağ üst köşede bulunan araçlar ve ayarlar simgesine basabilir, daha sonra teklif stratejileri bölümüne gidip artı(+) butonuna basarak hedef EBM’yi seçebilir ve gelişmiş seçenekler butonuna basarak maximum ve minimum teklif tutarınızı girebilirsiniz.

Bu teklif stratejisini başlangıçta tercih etmek yerine bir süre Manuel TBM veya Geliştirilmiş TBM kullanabilir ve daha sonra yeterli veriyi elde ettikten sonra hedef EBM’yi kullanabilirsiniz.

Unutmayın ki belirlediğiniz edinme başına maliyet değeri bu stratejide kullanılan tek değişken. Bu rakamı doğru vermek teklif stratejinizin performansı için oldukça önemlidir.

Düşük bir rakam verdiğinizde Google hedefi tutturamayacağını hesaplayarak harcama yapmayabilir ve websitenize düzgün trafik sağlayamazsınız. Bu sebeple kampanyalarınıza manuel veya gelişmiş TBM ile başlayıp Google’ın size sağlayabileceği rakamı öğrenmek ve daha sonra bu rakamı zamanla daha verimli çalışması adına optimize etmek sizin için en sağlıklısı olacaktır.

Bu teklif stratejisizini kullanırken kampanya yapılarınızı doğru ayarladığınıza emin olun. Düşük EBM’ye sahip anahtar kelimeleri bir kampanyada ve yüksek EBM’ye sahip anahtar kelimeleri bir başka kampanyada toplamak Google’ın daha verimli çalışmasını sağlayacaktır.

4. Hedef ROAS

Açılımı return on ads spend yani reklama harcamalarının geri dönüşü olan ROAS reklam harcamalarınızın karşılığında beklediğiniz dönüşüm değerini temsil eder. Hedef ROAS hesaplaması aşağıdaki gibidir.

ROAS = Dönüşüm Değeri / Maliyet x 100

Aylık 1,000 TL bütçe ile reklam verdiğinizi ve ay sonunda reklamlarınızın karşılığında 5,000 TL dönüşüm değeri elde ettiğinizi düşünürsek ROAS %200 olarak hesaplanır.

Hedef ROAS teklif stratejisinin kullanılabilir olması için Google Ads hesabınızda tanımlı dönüşüm takibinin olması gerekir. Dönüşümleri doğru kurduğunuza ve bir değer atadığınıza emin olun.

Hedef ROAS otomatik bir teklif stratejisidir ve Google algoritmaları dönüşüm sayısını değil dönüşüm değerini baz alır. Daha çok e-ticaret websitelerinde kullanılan bu teklif stratejisi dönüşümlerinize bir değer atandığında lead generation websitelerinde de kullanılabilir tabii ki.

Örneğin bir fitness eğitmeni olduğunuzu ve her bir kayıt formunun sizin için 150 TL değerinde olduğunu düşünürsek Google Ads dönüşümler kısmında her bir form dönüşümüne bir değer atayabilir ve hedef ROAS teklif stratejisini kullanabilirsiniz.

Hedef ROAS stratejini başlangıçta kullanmak yerine belirli bir dönüşüm sayısı ve değerini ulaştıktan sonra kullanmanız kampanyalarınızın daha verimli çalışmasını sağlayacaktır. Böylelikle gerçekçi Hedef ROAS değerleri yazabilirsiniz.

Başlangıçta Manuel TBM teklif stratejisi ile başlayıp daha sonra zamanla değiştirebilirsiniz. Yeterli veri oluştuğunda ve teklif stratejinizi değiştirdiğinizde Google size aşağıdaki gibi önerilen bir rakam zaten çıkaracaktır.

Yukarıda yer alan örnekte Google’ın kampanyamızda önerdiği ROAS değeri %3.020, yani bu kampanyada harcadığımız her 100 TL için 3,000 TL kazanmayı hedefliyoruz. Bu değeri hedefleriniz gerçekleştirdikçe yavaşça artırabilirsiniz. Yavaşça kısmına dikkat çekmek istiyorum bir anda iki katına çıkarmanız kampanyanızın bozulmasına sebep olabilir.

Ayrıca bu teklif stratejisinin anahtar kelimeler, ürünler, bütçe gibi faktörlerden de etkileneceğini söylemekte fayda var. Bu da demek oluyor ki 100 TL’ye 3,000 TL getiren kampanyanızın bütçesini 200 TL’ye çıkarmanız bir anda 6,000 getireceği anlamına gelmiyor. Düzenli takip ve değişkenlerin kontrolü gerekli.

Hedef ROAS teklif stratejisini kullanabilmek için Arama ve Görüntülü reklamlarınızda son 30 günde minimum 15 dönüşüm ve Google Alışveriş reklamlarınızda ise son 30 günde minimum 20 dönüşüm olması gerekir.

Yine de bunların minimum gereklilikler olduğunu unutmamakta fayda var. Google kullanabilmeniz için 20 sınırı koysa da verimli çalışabilmesi için 50 dönüşümü beklemenizi ben tavsiye ederim.

5. Tıklama Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma (Maximum Tıklama)

Google Ads reklamlarında başlangıç seviyesinde en çok kullanılan teklif stratejisi büyük ihtimalle tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma teklif stratejisidir.

Otomatik teklif stratejisi kategorisine giren bu seçenekte Google algoritmaları bütçeniz dahilinde elde edebileceği maximum tıklama sayısını almaya çalışır ve olabildiğince düşük teklifler verir.

Eğer Google Ads yolculuğunuzun başında değilseniz bu teklif stratejisinden UZAK DURUN! Neden mi? Her ne kadar arkanıza yaslanıp “ne kötü gidebilir ki alabildiğim kadar çok tıklama alıyorum” diye düşünsenizde Google maximum tıklama sayısına ulaşmak için websitesine değersiz ve alakasız trafik çekecektir. Çünkü ucuz.

Google bu teklif stratejisinde sizin dönüşümlerinizi veya gelirinizi hesaba katmaz. Ürün veya hizmetlerinize ilgi duyabilecek birine 2 TL teklif vereceğine alakasız ve değersiz bir aramaya 0,50 TL telif verir ve 4 kişi getirir. Çünkü 4 > 1.

Teklif stratejisini seçtikten sonra aşağısında yer alan kutucuğu işaretleyerek verebileceği max teklifi belirleyebilirsiniz. Minimum teklif veya hedef günlük harcama gibi daha detaylı ayarlamalar için sağ üst köşede bulunan araçlar ve ayarlar simgesine basabilir, daha sonra teklif stratejileri bölümüne gidip artı(+) butonuna basabilirsiniz.

6. Dönüşüm Sayısını En Üst Düzeye Çıkarma (Maximum Dönüşüm Sayısı)

Bu teklif stratejisi tıpkı maximum tıklama sayısı gibi bütçeniz dahilinde elde edebileceği maximum dönüşüm sayısını elde etmek için otomatik teklif verir.

Başlangıçta kullanmak mantıklı olsa da daha sonra ben Hedef ROAS veya Geliştirilmiş TBM’ye geçmenizi tavsiye ederim. Sebebi ise bütçeniz dışında kontrol edebileceğiniz veya müdahale edebileceğiniz bir değişken bu teklif stratejisinde yer almaz. Google algoritmaları bütün kontrolü elinde bulundurur.

7.Dönüşüm Değerini En Üst Düzeye Çıkarma (Maximum Dönüşüm Değeri)

Bu teklif stratejisi de aynı dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma seçeneği gibi çalışır. Belirlediğiniz bütçe dahilinde elde edebileceği maximum dönüşüm değerini elde etmek için tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar.

Maximum dönüşüm sayısı için söylediklerim burada da geçerli. Başlangıçta veya ayıracak vaktiniz yoksa kullanmanız mantıklı olsa da ileriki seviyelerde kullanmanızı pek tavsiye etmiyorum.

8.Hedef Gösterim Payı

Hedef gösterim payı ise Google’a bulunmak istediğiniz konumu, aramaların yüzde kaçında bulunmak istediğinizi ve verebileceğiniz maximum tıklama başına maliyeti belirttiğiniz daha sonrasında ise verdiğiniz bilgiler doğrultusunda Google’ın otomatik teklif ürettiği bir teklif stratejisidir.

Bu teklif stratejisindeki amaç ise reklamlarınızın görünürlüğünü kontrol etmektir.

Bu teklif stratejisinde reklamlarınızı konumlandırabilmek için Google size 3 seçenek sunar:

  • Sonuçlar sayfasında herhangi bir yer (sayfanın en alt kısmı da dahil)
  • Sonuçlar sayfasının üst kısmında (ilk 4 arasında)
  • Sonuçlar sayfasının en üst kısmında (1.sırada)

Daha sonra belirli bir yüzde ve maximum tıklama başına maliyet girmeniz gerekir. Örneğin aramaların %80’nde maximum 3 TL TBM ile sonuçlar sayfasının üst kısmında yer almak gibi.

Bu teklif stratejisini kullanırken değişkenleri gerçekçi girmenizde fayda var. Aksi bir durumda doğru çalışmayacaktır. “Araba” gibi jenerik bir anahtar kelimede aylık 3,000 TL gibi bir bütçe ile arama sonuçlarının en üst kısmında %100 bulunamazsınız. Veya ortalama tıklama başı maliyeti 1,80 TL olan bir anahtar kelimede en üst konumu 1,60 TL ile hedefleyemezsiniz.

Şahsen benim çok tercih ettiğim bir teklif stratejisi değil bunun yerine geliştirilmiş TBM kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA