Google Ads Nedir?

Google ads reklam verme türleri dijital pazarlamada en fazla kullanılan reklam türlerindendir. İnternet kullanımının artmasıyla birlikte firmaların markalarını tanıtmak istemesi dijital pazarlama sektörünün büyümesine de katkı sağladı. Günümüzde önemi gittikçe artan dijital pazarlama sektörü, Google Ads nedir sorusuna cevap aramaya başladı. Şuan Google Ads platformu internet reklamları sektörünün en büyük oyuncusu konumunda.

Google, artık sadece bir arama motoru olarak bilinmiyor, aynı zamanda bir reklam alanı olarak google reklam verme olarak tanınıyor. Google reklamları ile içerik üreticileri, firmalar ve kurumlar hazırladığı reklam kampanyaları ile büyük bir hedef kitleye ulaşabilme imkanına da kavuşmuş oldu.

Dünya üzerinde en çok kullanılan arama motoru olan Google, reklam verenlerin en fazla tercih ettiği reklam platformu haline geldi. Her gün milyonlarca kişinin kullandığı Google, sürekli olarak kendini yenilemekte ve geliştirmektedir.

Google Ads Reklam Verme Nedir?

Google Ads Google’ın dijital pazarlama ve reklamcılık sektöründe küçük, orta veya büyük işletmeler için sunduğu bir reklam platformudur. Birçok farklı reklam türünü bünyesinde barındırması sayesinde her sektöre ve her alana uyum sağlayan reklamlar yayınlayabilirsiniz. Kendinize en uygun reklam türünü seçip reklamlarınızı yayınlamaya hemen başlayın!

Google Ads hesabının çok fazla tercih edilmesindeki en büyük etmenlerden biri tıklama başına para ödemenizdir. Yani reklamınız gösterildiği zaman değil, reklamınıza tıklanırsa para ödersiniz.

Birçok teklif stratejisi sayesinde daha az aylık bütçe ile daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. Tıklama başına maliyet, dönüşümler, edinme başı maliyet gibi teklif türleri reklam kampanyalarınız için sizlere oldukça yardımcı olacaktır. Şimdi Google ads nedir detaylı bir şekilde inceleyebiliriz.

Ads’in hedef kitle belirleme seçenekleri de oldukça gelişmiştir. Anahtar kelimeler, ilgi alanları, yerleşimler, yeniden pazarlama gibi hedef kitleleri mevcuttur. Kendinize en uygun kullanıcıları belirleyerek reklamlarınızı o kullanıcılara gösterebilirsiniz. Bu özellik sayesinde sadece sizinle alakalı kullanıcılara ulaşarak reklam bütçenizi daha etkili şekilde kullanabilirsiniz.

Google Ads Reklam Verme Türleri

Google Ads Reklam Verme Türleri şu şekilde sıralanmaktadır;

  1. Google Ads Arama Ağı Reklamları
  2. Görüntülü Reklam Ağı
  3. Google Alışveriş Reklamları
  4. Youtube Reklamları
  5. Gmail Reklamları
  6. Remarketing (Yeniden Pazarlama) Reklamları

Google reklamları, belirlediğiniz hedeflere ulaşmanız için, kullanabileceğiniz en etkili reklam kanallarından biridir. Google Adwords’e göre daha gelişmiş ve reklam türleri bakımından da daha çeşitli imkanlar sunan Google Ads, hedef kitlenize yönelik reklamlar hedefinize en etkili şekilde ulaşmanıza olanak sağlar.

Google Adwords reklam verme çeşitleri arasından hedefinize en uygun reklam türünü seçmek reklam kampanyalarınızın ilk adımıdır. Doğru seçilen reklam türü ile başarıya ulaşmak sandığınız kadar zor olmayacaktır. Google reklamları, bütçenizi etkili bir şekilde kullanarak, potansiyel müşterilere direkt olarak ulaşmanın en iyi yoludur.

1. Google Ads Arama Ağı Reklamları

Arama ağı reklamları, Google üzerinden yapılan arama sonuçlarında sizinle alakalı kullanıcılara gösterilen bir reklam kampanya türüdür. Belirlediğiniz anahtar kelimeler yardımı ile arama yapan kullanıcılara reklamlarınız gösterilir.

Google ads reklam verme amacınız arama ağı reklamları olması durumunda arama sonuçlarında sayfanın ilk bölümündeki reklam alabilirtsiniz. Bu bölümde yer alarak çok büyük kitlelere ürün, hizmet veya içeriğinizi tanıtabilirsiniz.

Google reklamlarının en popüler reklam çeşitlerinden biri olan arama ağı reklamları google arama sonuçları, google haritalar ve google alışveriş bölümlerinde yayınlanır.

Örneğin; e-ticaret sitesine sahipseniz, belirlediğiniz anahtar kelimeler, kullanıcılar tarafından arandığında Google alışveriş bölümünde ürünleriniz, ürün açıklamaları ve özellikleri ile birlikte gösterilir.

Arama ağı reklamları, sizinle alakalı hedef kitlelere ulaşmak için kullanabileceğiniz en iyi yoldur. Çünkü bu reklam türü kullanıcıların, direkt satış yaptığınız ürünler veya verdiğiniz hizmeti arayan kullanıcıları hedeflemenizi sağlar. Böylece nokta atışı hedeflemelerle, ürün ve hizmetlerinizi kullanıcılara ulaştırmış olursunuz.

Arama ağı reklamlarının en önemli özelliklerinden birisi de reklam gösterimlerine değil, sadece reklamlarınıza tıklandığı zaman ücret ödemenizdir. Böylece reklam bütçeniz en iyi şekilde kullanılarak ürün veya hizmetinizi daha düşük maliyetlerle tanıtma imkanına ulaşmış olursunuz.

Tıklama başına maliyet stratejisi google ads reklam verme panelinden reklam verenler için oldukça bir teklif stratejisidir. Reklam metnini doğru seçmeli harekete geçirici kelimeler kullanmalısınız.

Google arama ağı reklamlarında anahtar kelime seçimi de çok önemlidir. Hizmet verdiğiniz sektör veya satış yaptığınız ürünlerle alakalı en iyi anahtar kelimeleri seçmek reklam kapmanızın başarısını en üst noktaya taşımanıza yardımcı olur.

Günlük bütçe kısıtlamanıza uygun yeni anahtar kelimeler bulmak ve farklı anahtar kelime fikirleri edinebilmek için “ Google Anahtar Kelime Planlayıcı ” aracını kullanın.

Google Ads Nedir? Anahtar Kelime Planlayıcı

Google’ ın ücretsiz olarak sunduğu bu araç, reklam verenlerin arama ağı reklamlarında kullanacağı anahtar kelimeleri bulma konusunda en iyi desteği veriyor. Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanarak reklam kampanyalarınız için en doğru ve en etkili anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

Anahtar Kelime Planlayıcı, araştırmasını yaptığınız anahtar kelimelere ait birçok veriyi sizlere sunuyor. Seçtiğiniz anahtar kelimenin aylık arama hacmini veya istediğiniz tarihler aralığındaki arama hacimlerini size gösteriyor.

Ayrıca anahtar kelimelerin ortalama tıklama başı maliyetini ve reklam sıralamalarında ilk sırada olmanız için verebileceğiniz en düşük ve en yüksek teklifi de sizlere sunuyor.

Google Anahtar Kelime Planlayıcının sunduğu bir diğer hizmet ise, araştırma yaptığınız anahtar kelimelerin yanında, alternatif anahtar kelime fikirlerini de önümüze çıkarması.

Alternatif anahtar kelimelerin arama hacimleri ve ortalama tıklama başına maliyetlerini görme imkanı da sağlıyor. Böylece reklamlarınız için anahtar kelime opsiyonlarını da artırmış oluyorsunuz.

Anahtar Kelime Eşleme Türleri

Arama ağı reklamlarında anahtar kelimeleri eklerken farklı eşleme türleri kullanılmaktadır. Anahtar kelime eşlemeleri, Google aramalarında hangi kelimelerin, reklamınızın gösterimini tetikleyeceğini kontrol etmenizi sağlar.

Her anahtar kelime için birden fazla eşleme türünü kullanabilirsiniz. Bu eşleme türleri; geniş eşleme, geniş eşleme düzenleyici, sıralı eşleme ve tam eşlemedir.

Geniş Eşleme

Geniş eşleme türü kullanılırken herhangi bir işaret kullanılmaz. Geniş eşleme türünde belirlediğiniz anahtar kelimenin yanında, anahtar kelimenize yakın kelime öbekleri ve benzer varyasyonları da reklamınızın gösterilmesine neden olur.

Örneğin; anahtar kelimemiz  “ reklam ajansı” olsun. Bu anahtar kelimeye bağlı olarak yapılan sorgularda, reklam ajansı fiyatları, oyunculuk ajansları, cast ajansları, dijital ajans, reklam şirketleri gibi birçok farklı kelime grupları reklamınızın gösterilmesine neden olur.

Geniş eşlemenin avantajı,  farklı arama sonuçlarından da trafik almanızı sağlar. Dolaylı aramalarda da reklamının gösterildiği için tüm potansiyel müşterilere ulaşma imkanı sağlar. Diğer bir avantajı ise daha düşük tıklama başı maliyet sağladığı için daha az bütçe harcaması yapmasıdır.

Geniş eşlemenin avantajları olduğu gibi birçok da dezavantajı bulunmaktadır.  Alakasız anahtar kelimelerde de reklamınız gösterileceği için sizinle alakalı olmayan kullanıcılar da reklamınıza tıklayabilir. Bu da reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olmaktadır.

Geniş Eşleme Düzenleyici

Geniş eşlemeye benzer bir eşleme türü olan “Geniş Eşleme Düzenleyici” anahtar kelimelerinizin başına “+” işareti konularak yapılır. Geniş eşlemeye göre daha fazla kontrol sağlar. Anahtar kelimenizin yakın varyasyonlarını içeren arama sonuçlarında reklamlarınızın görüntülenmesini sağlar. Yazım hatalarını tekil ve çoğul kullanımları içerir, fakat eş anlamlı varyasyonlarını içermez.

Örneğin; anahtar kelimemiz “kırmızı ayakkabılar” olsun. +kırmızı +ayakkabılar şeklinde anahtar kelimemizi girdiğimizde  “kırmızı erkek ayakkabıları” veya “kırmızı bayan ayakkabıları” sorgularında reklamlarımız görüntülenebilir. Ancak  “mavi ayakkabılar” veya “ kırmızı botlar” gibi arama sonuçlarında reklamımız görüntülenmez.

Geniş eşleme düzenleyici daha fazla kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca geniş eşleme düzenleyici ile alakasız aramaları biraz daha sınırlandırabilirsiniz. Fakat alakasız aramaları tam olarak sınırlandıramadığınız için de reklam bütçenizin  çok hızlı bir şekilde harcanmasına sebep olur. Tıklama başı maliyetiniz de geniş eşlemeye göre biraz daha fazla olacaktır.

Sıralı Eşleme

Sıralı eşleme yaparken anahtar kelimelerin başına ve sonuna tırnak işareti (“) konulur. Sıralı eşleme türünde; anahtar kelimenizin başına veya sonuna kelimeler gelebilir. Fakat anahtar kelimeniz en az iki kelimeden oluşuyorsa, arasına herhangi bir kelime eklendiği zaman reklamınız gösterim sağlamaz.

Örnek verecek olursak; anahtar kelimemizi “tenis ayakkabıları” olarak belirleyelim.  Reklamınız “tenis ayakkabıları satın al”, “indirimli tenis ayakkabıları”, “kımızı tenis ayakkabıları” gibi sonuçlarda gösterilirken, “tenis için ayakkabılar”, “tenis ayakkabısı bağcıkları” gibi aramalarda herhangi bir reklam gösterimi gerçekleşmez.

Sıralı eşleme, tam eşlemeye göre daha fazla kullanıcıya ulaşmanızı sağlar. Anahtar kelimeleriniz yeri de değişmediği için sizinle daha alakalı kullanıcılara reklamlarınız gösterilir. Böylece reklam bütçeniz de daha faydalı şekilde kullanılmış olur. Geniş eşlemeye göre daha az gösterim alacağınız için trafik sayınızda da azalmalar görülebilir.

Tam Eşleme

Tam eşlemede anahtar kelimeler köşeli parantez ( [ ] )içine alınarak yazılır. Reklamlarınız, anahtar kelime tam olarak aratıldığı zaman gösterimi sağlanır. Tam eşlemede anahtar kelime başına veya sonuna herhangi bir kelime almaz. Sadece anahtar kelimeyi içeren arama sorguları, yazım yanlışları, tekil veya çoğul kullanımlarda reklamlarınız gösterilir. Ayrıca anahtar kelimelerin yer değiştirmesi de reklamlarınızın gösterilmemesine neden olur.

Örneğin;  [kadın şapkaları] anahtar kelimesini belirleyelim. Reklamımız, kadın şapkaları, kadın şapkası,kadınlar için şapkalar, bayan şapkaları, bayan şapkası gibi arama sonuçlarında gösterilir. Tam eşlemede ayrıca edat, bağlaç gibi işlevsel kelimelerde anahtar kelimelerin arasına gelebilir. Bu şekilde yapılan arama sorgularında da reklamınız gösterilebilir.

Tam eşleme, tam istenilen hedef kitleye ulaşabilmeniz için kullanabileceğiniz bir eşleme türüdür. Bu eşleme türü ile daha az bütçeyle istediğiniz hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Alakasız arama sonuçları, tam eşleme ile tamamen ortadan kaldırılır. Böylece bütçenizi en doğru şekilde kullanmış olursunuz ve reklam bütçenizin hemen tükennmesinin önüne geçebilirsiniz.

Tam eşlemede kullanılacak anahtar kelimelerin arama hacimleri yüksek olmalıdır. Sadece anahtar kelime ile yapılan arama sorgularında reklamlarınız gösterildiği için ulaşacağınız kullanıcı sayısı da diğer eşleme türlerine göre daha düşük olacaktır. Fakat nitelikli hedef kitleye ulaşacağınız için kullanabileceğiniz en iyi eşleme türüdür.

Negatif Anahtar Kelimeler ( Negatif Eşleme )

Negatif anahtar kelimeler, reklamlarınızın belirlediğiniz kelime veya kelime grupları tarafından tetiklenmesini engelleyen ads aracıdır. Negatif anahtar kelimeler listesini hazırladığınız zaman, reklamlarınız bu kelimeleri arayan kullanıcılara gösterilmez.

Örneğin, sadece cep telefonu sattığınız bir firmanız var ve bunun için bir Google Ads reklam kampanyası oluşturdunuz. Şarj aleti, batarya, kılıf ve diğer aksesuarlarla ilgili arama yapan kullanıcılara reklamlarınızın gösterilmemesini istiyorsanız bu kelimeleri negatif anahtar kelime olarak ekleyerek bunun önüne geçebilirsiniz.

Negatif anahtar kelimeleri kullanmak reklam kampanyanızın bütçesini daha olumlu şekilde kullanmanıza yardımcı olur. Sizinle alakalı müşteri veya kullanıcılara ulaşmak için negatif anahtar kelime kullanımını düzenli olarak gerçekleştirmeli ve bu kelimeleri kontrol etmelisiniz.

Google Ads Nedir? Arama Ağı Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanı, arama ağı reklamlarında belirlediğiniz anahtar kelimelerin, reklam alaka düzeyi ve kalitesine göre değerlendirilmesi sonucu ortaya çıkan bir metriktir. Google ads reklam verme amacınıza göre Google kalite puanı için 1 ile 10 arasında bir puan değerlendirmesi yapar.

Ortalama olarak 5 ve aşağısında bir puan alan anahtar kelimeniz düşük kalite puanına, 6 ve daha yüksek bir puana sahip anahtar kelimelerinizin de yüksek kalite puanına sahiptir.

Google, kalite puanı uygulamasıyla, Google’ da arama yapan kullanıcılara daha alakalı ve kaliteli reklamları göstermeyi amaçlamıştır. Kalite puanı yüksek olduğu takdirde, reklam harcamalarınız da buna bağlı olarak düşecektir. Kalite puanınızı yükselterek Google reklamlarında daha üstü basamaklarda olabilirsiniz.

Kalite puanını etkileyen birçok etmen vardır. Bunlar açılış sayfası deneyimi, reklam alaka düzeyi, anahtar kelime seçimi, reklam metinleri gibi etmenlerdir. Tüm bu etmenleri en iyi şekilde optimize ederek yüksek kalite puanlarına sahip olabilirsiniz.

Kalite puanınızın yüksek olması için açılış sayfanızın reklam metniniz ve anahtar kelimeniz ile uyumlu olması gerekmektedir. Reklam grupları oluştururken yönlendireceğiniz sayfa emin olun reklam maliyetinizi %100 oranında etkilemektedir.

2. Görüntülü Reklam Ağı

Görüntülü reklamlar dijital pazarlama ve reklam platformlarında çokça tercih edilen bir reklam türüdür. Görüntülü reklamlar, Google anlaşmalı web sitelerinde, Youtube’ da, Gmail’ de ve uygulamalar kullanırken yayınlanır. Web sitelerin belirli reklam alanlarında, Youtube videolarında ve Gmail gelen kutusunda görüntülü reklamlar yayınlatabilirsiniz.

Google görüntülü reklam ağı ile internet kullanıcılarının %90 gibi büyük bir oranına ulaşmanız mümkün. Herhangi bir kullanıcıya bir web sitesinde gezinirken, video izlerken veya maillerini okurken hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Dijital pazarlama sektöründe, potansiyel müşterilerinizi bulmak için kullanabileceğiniz en etkili reklam türlerinden biridir.

Google görüntülü reklamlarda, arama ağı kampanyaları gibi tıklama başına ücret ödeyebileceğiniz gibi, reklamınızın gösterimi içinde ödeme gerçekleştirebilirsiniz. Görüntülü reklam ağında bin gösterim başına maliyet ( BGBM ) teklif stratejisi belirleyerek reklamınızın yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağı Hedefleme Seçenekleri

Görüntülü reklamlar doğru hedef kitleye ulaşma konusunda oldukça etkilidir. Farklı hedefleme seçenekleri, farklı reklam formatları sayesinde etkili reklamlar hazırlayabilirsiniz.

Anahtar kelimelere göre, konulara, ilgi alanlarına göre ve web site yerleşimleri gibi hedefleme seçenekleri, görüntülü reklam kampanyalarınızın en iyi sonuçları vermesini sağlar.

Şimdi bu hedefleme seçeneklerini ayrıntılarıyla açıklayalım.

Anahtar Kelime İle Hedefleme

Görüntülü reklamlarda anahtar kelime ile hedefleme ile yapabilirsiniz. Belirlediğiniz anahtar kelimelerle alakalı tüm içerikleri inceleyen Google, bu içeriklerin bulunduğu reklam alanlarında reklamınızın yayınlanmasını sağlar.

Google Ads Reklam Verme Yerleşim Hedeflemesi

Yerleşim hedeflemesinde, reklamlarınızı kendi belirlediğiniz web sitelerinde, videolarda ve mobil uygulamalarda yayınlama imkanına sahip olursunuz. Hedef kitlenizin hangi siteleri ziyaret ettiği hakkında bilginiz varsa bu hedefleme türü size oldukça fazla yardımcı olacaktır. Bu hedefleme seçeneğinde web sitelerin aylık ziyaret sayılarını da görebilirsiniz.

İlgi Alanı Hedeflemesi

Bu hedefleme türünde kullanıcıların ilgi alanlarına göre reklam yayınlanması söz konusudur. Google, kullanıcıları, ziyaret ettikleri web sitelerine göre, yaptıkları aramalara göre segmentlere ayırır.

Örneğin; cep telefonu ile ilgilenen kişiler, cep telefonu satışı yapan web sitelerini, aksesuar veya kılıf satışı gerçekleştiren web sitelerini ya da telefon incelemeleri içeren videolar izleyebilir. Google bu şekilde kullanıcıları sınıflandırarak ilgi alanı hedefleme seçeneğini oluşturur.

Görüntülü Reklam Ağı Formatları

Görüntülü reklamların en iyi avantajlarından biri de farklı formatları bünyesinde bulundurmasıdır. İşinizi çok kolaylaştıran bu reklam formatları sayesinde en etkili reklamları hazırlayarak istediğiniz hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Duyarlı Reklamlar

Duyarlı reklamlarda görselleriniz için özel boyutlar kullanmanıza gerek kalmaz. Görüntülü reklam ağında belirli ölçülerin olduğu banner görseller kullanılır.

Duyarlı reklamlarda bu ölçülerin hiçbirine gerek kalmadan görselleriniz otomatik olarak uygun reklam alanlarında gösterilir. Sadece reklam metinlerinizi oluşturup gerekli görsellerinizi yükleyerek duyarlı reklamlar oluşturabilirsiniz.

Banner Reklamlar

Banner reklamlar görüntülü reklam ağında en fazla kullanılan reklam formatıdır. 20’ye yakın farklı görsel ölçüleri sayesinde, tüm reklam alanlarında görüntülü reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Banner reklamlarda JPEG ve GIF formatlarındaki görselleri kullanabilirsiniz.

Banner reklam hazırlarken görsellerinizin 150 kB’ yı geçmemesine özen göstermelisiniz. GIF formatında hazırladığınız reklamlar ise maximum 30 saniye olmak zorundadır.

3. Google Alışveriş Reklamları

Alışveriş reklamları e-ticaret sitelerinin satışlarını artırmak için ve daha çok potansiyel müşteriye ulaşması için kullandığı reklamlardır. Kullanıcıların sorgulattığı anahtar kelimelere göre ürünlerinizi kullanıcıların karşısına çıkarabilirsiniz.

Kullanıcının sorgulattığı anahtar kelime, satışını yaptığınız ürünün başlık ya da açıklaması ile eşleşmesi durumunda reklamınız gösterilir.

Alışveriş reklamları ile potansiyel müşterilere çok hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Ürün görsellerinizi, fiyatı ve açıklamalarıyla birlikte kullanıcılara göstererek ürününüzü satın almaları için etkileyebilirsiniz. Ürünlerinizin Google’ da listelenmesi ile varsa fiziksel mağazanızdaki satışlarınızı artırabilirsiniz, ve tüm dünyaya ürünlerinizi pazarlayabilirsiniz.

Ürünlerinizin Google ‘da ( shopping ads ) listelenmesini sağlamanız için ürün bilgilerinizi, ürün açıklamalarınızı ve diğer bilgileri Google Merchant Center’ a yüklemeniz gerekmektedir.

Buraya yükleneceğiz dosya ile ürünleriniz listelenerek Google Alışveriş bölümünde gösterilebilir. Böylece alışveriş reklamlarınızı yayınlayabilir ve dinamik pazarlama yöntemiyle satışlarınızı artırabilirsiniz.

Google Merchant Center

Google Merchant Center, e-ticaret sitelerinin ürün bilgilerini Google’ a yüklenmesini sağlayan ücretsiz bir online araçtır. Merchant Center’ a yüklediğiniz ürünlerinizi kısa süre içerisinde potansiyel müşterilere ulaştırabilirsiniz.

Bir Google Merchant Center hesabı oluşturabilmeniz için bir Gmail hesabı ve Google Ads hesabı gerekmektedir. Google Merchant Center dünyadaki tüm ülkelerde aktif değildir. Yani alışveriş reklamlarınızı bazı ülkelere gösteremezsiniz.

4. Youtube Reklamları

Her gün milyonlarca kişinin ziyaret ettiği Youtube platformunda reklamlar verebilirsiniz. Artık online bir televizyon haline gelen Youtube,  dijital pazarlama içinde önemli bir konuma yükselmiştir. Youtube da reklamlarınızı yayınlatarak istediğiniz hedef kitleye ulaşabilir ve kullanıcı etkileşiminizi artırabilirsiniz.

Reklamverenlerin Youtube platformunu tercih etmesindeki en önemli faktör birçok reklam formatına sahip olmasıdır. Görsel ve video reklam formatları sayesinde hedef kitlenize en uygun reklamları, en iyi yerlerde yayınlatarak başarıya ulaşabilirsiniz. Youtube reklamları, küçük, orta ve büyük işletmeler için en ideal reklam alanıdır.

Hedef kitle seçimi bakımından da oldukça gelişmiş olan Youtube her geçen bu hizmetini geliştirmeye devam etmektedir. Kullancıların Youtube arama motoru datalarını analiz ederek, kullanıcıları bölümlere ayırır. Bu da Google ads reklam verme isteyenler için hedef kitle belirlemede oldukça yardımcı olmaktadır.

Youtube reklamlarının teklif stratejileri de oldukça avantajlıdır. Video reklamlarınızda gösterim başına ödeme yapabileceğiniz gibi reklamınızın 1000 kez gösterilmesine de ücret ödeyebilirsiniz.

Bu teklif stratejilerinden size en uygun olanı seçerek reklam bütçenizi en iyi şekilde kullanabilirsiniz. Youtube reklamlarında ayrıca reklamınızın uzunluğuna göre belirli bir bölümü izlenmediği sürece ücret ödemezsiniz.

5. Gmail Reklamları

Gmail reklamları potansiyel müşterilerinizle daha kişisel ve etkili bir iletişim kuracağınız bir reklam türüdür.  GSP ( Gmail Sponsored Promotions ) olarak da bilinen Gmail reklamları, gelen kutunuzun “Sosyal” ve “Tanıtımlar” sekmesinde gösterilir.

Bu sekmelerde bulunan maillerin en başında renklendirilmiş olarak veya sağ panel ve sağ üst köşede görüntülenir.

Gmail reklamları başlangıçta daraltılmış şekilde görüntülenir. Kullanıcı reklama tıkladığı zaman e-posta boyutuna genişleyerek reklam gösterimi gerçekleşir. Gmail reklamlarında görsel,  web site yönlendirmeleri , form doldurma veya video gibi reklam hedeflerini kullanabilirsiniz.

Gmail ads reklam vermek isteyenler için, hedefleme seçenekleri bakımından da oldukça gelişmiş ve tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak niteliktedir. Anahtar kelime, pazardaki kitleler, demografik hedefleme, ilgi alanları ve yeniden pazarlama kitleleri gibi kategorileri kullanarak size en uygun kullanıcılara reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Gmail reklamlarının ücretlendirilmesi tıklamaya göre gerçekleşir. Kullanıcılar sadece reklamınızı tıkladığı zaman ücret ödersiniz. Kullanıcı reklamınızı tıkladıktan sonra açılan e- postada gerçekleştirdikleri tıklamalar için extra ücret ödemezsiniz. GSP maliyetleri, diğer Google Ads kampanyalarının maliyetlerine göre daha düşüktür.

6. Remarketing (Yeniden Pazarlama) Reklamları

Remarketing reklamları, web sitenizle etkileşime geçmiş kullanıcılara tekrardan reklam gösterimi yapabileceğiniz bir reklam türüdür. Google Ads platformunda en fazla kullanılan reklam türlerinden biridir.

Sitenizi ziyaret etmiş ve daha sonra ayrılmış olan kullanıcılar, diğer web sitelerini ziyaret ettiklerinde reklamlarınız tekrar gösterilir. Böylece sitenizde dönüşümleri artırabilir ve marka bilinirliği oluşturma konusunda en etkili katkıyı sağlayabilirsiniz.

Remarketing reklamları için ilk olarak web sitenize bir izleme kodu eklemeniz gerekmektedir. Bu izleme kodunu Google Ads panelinden gerçekleştirebilirsiniz. Sitenize eklediğiniz bu izleme koduyla kullanıcıların cihazlarına bir cookie ( çerez ) bırakılır.

Bu çerezler sayesinde kullanıcılar sitenizden ayrıldıktan sonra bile takip edilebilir. Bu izleme kodu ve çerezler sayesinde kullanıcılara tekrar reklamlarınızı göstererek ürün veya hizmetinizi satın alma ihtimalini artırabilirsiniz.

Google yeniden pazarlama reklamları için, Google Ads üzerinden bir Remarketing listesi oluşturmanız gerekmektedir. Google analytics yardımı ile oluşturulan bu listeler sitenizi ziyaret eden kullanıcıları düzenli olarak kayıt altına alır. Web sitenizdeki farklı etkileşimlere göre farklı yeniden pazarlama listeleri oluşturabilirsiniz.

Bu listeleri, yeniden pazarlama kampanyalarınızda rahatlıkla kullanarak potansiyel müşterileri gerçek müşterilere çevirebilirsiniz. Son olarak Remarketing reklamlarını Görüntülü reklam ağı ve arama ağını kullanarak yayınlayabilirsiniz.

Google Ads Nedir? Değerlendirme

Google Ads reklam verme dijital pazarlamanın olmazsa olmazları arasında yer almaktadır. Reklam türleri, hedefleme seçenekleri, teklif stratejileri gibi gelişmiş seçenekleri ile Google Ads, diğer reklam platformları arasında daha fazla tercih edilmektedir.

Dijital dünyada hedeflerinize hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmak istiyorsanız Google reklamlarını mutlaka kullanmalısınız.

Google Reklamları ile başarıya ulaşırken profesyonel destek almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Uzman ekibimizin en başından en sonuna kadar profesyonel olarak yürüttüğü reklam kampanyalarınız sayesinde başarıya en hızlı şekilde ulaşın.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA