Google Ads Açıklamaları Nedir? Ne İşe Yarar?

Google Ads Açıklamaları Nedir? Ne İşe Yarar?

Çoğumuz Google Ads paneline girdiğimizde hesap performanslarınızda bazen ani değişiklikler olduğunu fark etmişizdir. Daha sonrasında ise iyi veya kötü bu değişikliğe sebep olan değişkeni aramaya çalışırız. Yeni eklenen bir anahtar kelime mi? Teklif stratejisinde yapılan bir değişiklik mi? Belki de reklam zaman planlamanız. İşte Google Ads Açıklamalar bu zamanlar da tam da aradığınız şey olabilir. Peki Google Ads Açıklamalar nedir?

Google Ads Reklamları | Google Reklam Nasıl Verilir? - 2024

Google Ads Açıklamaları (Google Ads Explanations) Nedir?

Google Ads Explanations yani Açıklamalar, Google Ads paneli üzerinden verilen reklamlarda yaşanan belirli değişikliklerin ardındaki sebepleri analiz eden ve sunan beta düzeyinde bir araç. Kampanya ve reklam grubu düzeyinde çalışan Google Açıklamalar özelliği, aşağıda yer alan görseldeki gibi performanslar tarih aralıklarına göre kıyaslandığında görülebiliyor.

Tabii ki Google Explanations hesabınızdaki bütün değişiklikleri kapsamıyor, sadece önemli derecede bir değişiklik olduğu açıklamalar aktif ve değişim yüzdesi tıklanabilir oluyor. Araç hali hazırda beta sürümünde olduğu için sadece manuel TBM (tıklama başına maliyet) teklif stratejisi ile çalışan Google Arama kampanyalarında kullanılabiliyor ve sadece 90 günlük datayı okuyabiliyor. Mevcut hali ile video, alışveriş, görüntülü, dinamik ve otomatik teklif içeren reklamlarınızı kapsamamakta.

Google Ads Açıklamaları Ne İşe Yarar?

Google Ads Açıklamaları, dijital pazarlama hizmeti verirken kampanya performanslarına ait değişiklikleri daha hızlı teşhis etmenize yarayan harika bir araç gibi duruyor. Eğer reklam vermeye yeni başladıysanız ve panele aşina değilseniz Google Explanations özelliği sayesinde yaptığınız değişikliklerin ne gibi bir etkisi olduğunu rahatça görebilirsiniz. Eğer profesyonel bir hesap uzmanı iseniz analizlerinizden önce ufak notlar olarak değerlendirebilirsiniz. Tıpkı aşağıdaki örneğimiz gibi;

Google Ads açıklamaları değişiklik sebebini araştırırken aşağıdaki değişkenleri tarıyor;

  • Arama ilgisi
  • Teklif ayarlamaları
  • Açık artırma etkinliği
  • Durum değişiklikleri
  • Kampanya ayarları
  • Bütçe
  • Negatif anahtar kelimeler
  • Belirginlik metrikleri
  • Hedefleme değişiklikleri
  • Dönüşüm gecikmesi
  • Dönüşüm işlemiyle ilgili değişiklikler
  • Kampanya dönüşüm ayarı değişiklikleri

Daha beta fazında olan Google Ads açıklamaları şimdiden oldukça ilgi görmekte. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için Google Support sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA