Facebook’ta Reklam Verme Nasıl Yapılır?

Dijitalin gelişme göstermesi ve insanların buna ayak uydurmasıyla birlikte, tüm sosyal ağlar gibi Facebook da gelişmelere ayak uydurmuştur. Facebook hem eğlenmek için hem de geniş kitlelere adınızı duyurabilmeniz adına önemli bir dijital platformdur.

1.3 milyar kullanıcısıyla dünyanın 2. ülkesi olarak adlandırılan Facebook, büyüklüğü tartışılmayan nadir isimlerden biridir. Bireysel kullanıcılardan başlayarak sağladığı faydalar ile küçük, büyük fark etmeksizin tüm işletmelere kapılarını açan Facebook, etkileşim konusunda da en yararlı platform olmuştur. Reklam sistemi diğerlerine göre daha geniş kapsamlı ve kullanışlı duruma gelmiştir.

Yazı yazma ve görsel paylaşma tutkunları için eğlence kaynağı olan Facebook, geniş kitlelerin de eşlik etmesiyle daha da keyifli bir ortam haline gelmiştir. Ayrıca alışverişi tamamlama seçeneği sayesinde Facebook ve Instagram’daki müşteri siparişlerini Ticaret Yöneticisi’ndeki sipariş ver seçeneği sayesinde yönetebilir, teslimat adresine göre ayarlayabilirsiniz.

Facebook üzerinden reklam vermenin neden önemli olduğunu kavramamızı sağlayacak bazı istatistiklere birlikte göz atalım.

  • Facebook’un dünyada 1 milyarın üzerinde kullanıcısı vardır.
  • Dünya genelinde Google’dan sonra en çok ziyaret alan internet sitesidir.
  • Kullanıcıların %50’ye yakını her gün mutlaka Facebook’u ziyaret ediyor.
  • Facebook’ta ortalama geçirilen süre 18 dakika.
  • Günde 9 milyonun üzerinde mesajlaşma gerçekleşiyor.
  • Facebook’ta çalışan sayısı 4,600.
  • Günde 3 milyonun üzerinde link paylaşımı yapılıyor.
  • Ülkemizdeki Facebook kullanıcı sayısı ise 21 milyon civarındadır.
  • Ülkemizde bilgisayar kullananların %95’i Facebook kullanmaktadır.

Facebook reklam kampanya planınızı hazırlayıp, reklam vermeye geçmeden önce neden reklam vermek istediğinizi ve neyi hedeflediğinizi önceden belirlemek önemlidir. Facebook’ta reklam yayınlamadan önce kendinize birkaç hedef belirleyerek, daha sonra hedeflerinize ne kadar ulaştığınızı ölçebilirsiniz.

Örneğin bir restoran sahibisiniz ve bu işletmenin tanınması için reklam veriyorsanız, hedefiniz rezervasyon sayısını artırmaya yönelik olabilir. Peki, sizin hedeflediğiniz amaç nedir?

  • Marka bilinirliği
  • Web sitesi trafiği artırma
  • Potansiyel yeni müşteriler
  • Facebook gönderi erişimi
  • Facebook sayfa etkileşimleri
  • Video görüntülemeleri
  • Dönüşümler

Bu gibi birçok hedef arasından kendi hedefinizi belirlediyseniz, işte şimdi Facebook reklam kampanyası oluşturmaya başlayabilirsiniz.

1) Facebook Reklam Yöneticisini Açın

Facebook’ta reklam verme konusunda ilk adım Facebook ana sayfasında bulunan sağ üst şeritteki üçgen ikonuna tıklamak olacaktır. Daha sonra açılan menüden reklamları yönet seçeneğini seçerek, Facebook reklam yöneticisini açın.

2) Facebook Reklam Kampanyası Oluşturun

Facebook reklam yöneticisini açtıktan sonra ise sol bölümde bulunan “+ Oluştur” butonuna tıklayın. Eğer reklam yöneticisini kullanarak verdiğiniz ilk reklamsa, açılan pencereden “Rehberli oluşturma” akışını seçin.

3) Facebook’ta Reklam Verme Amacınızı Belirleyin

 

Facebook’ta reklam verme aşamasının üçüncü bölümünde, reklam oluşturmak için butona tıkladığınızda, kampanyanızın pazarlama amacını seçebileceğiniz bir sayfaya yönlendirilirsiniz. Facebook reklam kampanyası seçeneği ile hedeflerinize ulaşmanın birden çok yolu vardır. Bu yollar genellikle üç ana kategoriye ayrılmaktadır.

 

Bilinirlik: Ürününüz ya da hizmetinizle ilgilenen hedefler,

 

  • Marka bilinirliğinizi artırın
  • Erişiminizi genişletin

Değerlendirme: Hedef kitlenizin işletmeniz hakkında daha fazla şey merak etmesi, düşünmeye başlaması ve bu konuda daha fazla bilgi almasını sağlayan hedefler.

  • Trafik
  • Etkileşim
  • Uygulama yüklemeleri
  • Video görüntülemeleri
  • Potansiyel müşteri bulma
  • Mesajlar

Dönüşüm: İşlemeniz ile ilgilenen kişileri, web site formu doldurmaya, ürün veya hizmetinizi kullanmaya, satın almaya ikna eden hedefler.

  • Dönüşümler
  • Katalog satışları
  • Mağaza trafiği

4) Kampanya Bütçenizi Tanımlayın

 

Facebook’ta reklam verme işlemlerinizi sırasıyla uyguladıysanız, vereceğiniz kampanyanın adını belirledikten sonra, Facebook kampanya bütçenizi tanımlama işlemine geçebilirsiniz. Burada vereceğiniz sponsorlu reklamınız için ne kadar harcamak istediğinizi seçmeniz gereklidir.

Bir kampanya bütçesi belirlediğinizde, bu rakamın harcamak istediğiniz maksimum fiyatı temsil ettiğini unutmamak gereklidir. Reklam verme işlemi bu bölümdeki ayarlara bağlıdır.

Facebook’ta reklam verme sürecinizde bütçenizi günlük ya da toplam bütçe olarak da ayarlayabilirsiniz.

Facebook’ta Günlük Bütçe: Her gün harcamak istediğiniz ortalama değerden oluşur. Daha iyi fırsatlar yakaladığında bazı günler günlük bütçenizi %25 oranında aşabilir. Bu optimizasyonu haftalık olarak yapar ve ücretleriniz pazardan cumartesiye ortalaması alınır. Cumartesi gece yarısı son bulan hafta için günlük bütçenizin 7 katından da fazlasını harcamazsınız.

Facebook’ta Toplam Bütçe: Seçmiş olduğunuz reklam dönemi boyunca harcayacağınız maksimum tutarı kapsamaktadır. Bu bütçe seçeneğinde 1 aylık dönem için harcamak istediğiniz toplam tutarı belirleyebilirsiniz.

Kampanya bütçenizi planladıktan sonra ise “Daha Fazla Seçenek Göster” alanına tıklayarak, kampanya teklif stratejisi ve reklam planlaması gibi işlemlerinizi uygulayabilirsiniz.

Facebook’ta Kampanya Teklif Stratejisi Belirleme

 

  • En Düşük Değer: Belirlediğiniz bütçeyi harcarken, en düşük maliyetle teklif verirseniz, en uygun fırsatları tükettikçe veya bütçenizi artırdıkça maliyetler artar.
  • En Yüksek Değer: Bütçenizi harcarken, en yüksek değerden teklif vererek sonuç elde etmiş olursunuz.

 

Teklif Sınırı: Harcamalarınızın kontrolünü sağlamak ve teklifte olabildiğince çok kullanıcıya ulaşmak için açık artırmalarda bir teklif sınırı belirlemelisiniz. Örnek verecek olursak, her bağlantı tıklaması başına 0,80 kuruş gibi. En düşük ve en yüksek değer seçeneklerinden farklı teklifler, Facebook tarafından otomatik hesaplanırken teklif sınırı stratejisinde sınırınızı kendiniz belirlersiniz.

5) Reklam Seti Oluşturun

Facebook’ta reklam verme uygulamasının devamı olan reklam seti oluşturma, vereceğiniz reklamları nerede ve kimlere gösterebileceğinizi ayarlayabilmenizi sağlar. Reklam setlerine isim vermeniz halinde daha sonra oluşturacağınız reklam kampanyaları ile karışma olasılığını önleyebilirsiniz. Böylece birden fazla reklam setiniz olduğunda, hangi setin neyle ilgili olduğunu kolayca tanımlayabilirsiniz.

6) Hedef Kitlenizi Tanımlayın

 

Hedef kitlenizi tanımlama aşaması Facebook’ta reklam verme sırasında oldukça önem taşıyan bir maddedir. Bu, kampanyanızın başarısı için dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan biridir. Reklam vermek istediğiniz hedef kitle aşağıda bulunan tüm demografik özelliklere göre özelleştirilir.

Yer: Ülke, şehir, posta kodu ya da adresle başlayarak km yarıçapı ile belirli alanları hedefinize alabilirsiniz.

Yaş: Belirli yaş aralıklarını seçebilirsiniz.

Cinsiyet: Elinizde bulunan ürün ya da hizmete göre cinsiyet üzerinden hedefleme yapabilirsiniz.

Diller: Kullanıcıların uygulama üzerinde kullandıkları dillere göre hedefleme oluşturabilirsiniz.

İlgi AlanlarıFacebook’ta reklam verme ile kişilerin ilgi alanlarına ve hoşlandıkları konulara göre hedefleme yapabilirsiniz.

Davranışlar: Müşterilerin satın alma davranışları ya da kullanıcı niyeti gibi konuları hedefleyebilirsiniz. Örneğin, daha çok satın almaya yönelik kişiler, sayfanızla ve paylaşımlarınızla etkileşime geçebilecek kişiler…

Bağlantılar: Facebook’ta reklam verme işlemini yalnızca arabelleğe bağlı ya da arabelleğe bağlı olmayan herkese göstermeyi hedefleyebilirsiniz.

7) Reklam Alanlarınızı Seçin

Facebook’ta reklam yerleşimi, reklamınızın nerede gösterileceğini tanımlayarak, doğru hedef kitle ile buluşmasını sağlar. Facebook’ta bulunan otomatik yerleşim, sizin için en uygun sonuçları en düşük ortalama bir maliyetle elde etmek üzere optimize etmektedir. Otomatik reklam alanları sayesinde bütçenize göre en iyi performansı gösteren alanlarda reklamınız yayınlanmış olur. Eğer reklam vermek istediğiniz alanları kendiniz belirlemek isterseniz, “reklam alanları düzenle” kısmından manuel olarak da tercih yapabilirsiniz.

8) Optimizasyon ve Harcama Kontrolleri

 

Yönlendirme Sayfası Görüntülemeleri: Reklamlarınızdaki bağlantıya tıklayarak internet sitesini veya hızlı deneyimi yüklemek olasılığı yüksek olan kişilere yayınlamasını sağlar.

Bağlantı Tıklamaları: Reklamlarınıza tıklama olasılığı en yüksek olan kişilere yayınlar.

Gösterim: Reklamlarınızın insanlara mümkün olduğunca çok kez yayınlanmasını sağlar.

Günlük Tekil Erişim: Reklamlarınızı günde en fazla bir kez yayınlar.

9) Reklamınızı Oluşturun

Facebook’ta reklam verme işleminin tamamlayıcısı olan reklamınızı yayına çıkarma kısmı en eğlenceli bölümdür. İlk göreviniz, bir reklam adı belirlemek ve daha sonrasında kimlik kısmından, yayına çıkaracağınız reklamınızı hangi Facebook sayfasında ya da Instagram hesabında yayınlayacağınızı seçmek olacaktır.

Facebook reklamları şu an için üç farklı formata hizmet etmektedir.

 

  • Dönen format
  • Tek görsel veya video
  • Koleksiyon

10) Reklam Onaylama

Facebook’a reklam verme işleminin son aşaması olan reklam onaylamada dönüşlerinizi takip edebilmeniz için Facebook pikseli aktif etmeniz gereklidir. Uygulamada gerçekleşen olayları ve çevrimdışı olayları takip etmek isterseniz “kur” butonundan yardım alabilirsiniz.

Tüm bu planlı işlemlerden sonra Facebook’a reklam verme işleminiz hazır durumdadır. Reklamınızı yayınlamak için sayfanın sağ köşesinde bulunan “onayla” butonuna tıklayın. Gönderilen reklamınız yayınlanmadan önce Facebook tarafından incelenerek, size konuyla ilgili bir mail gönderimi yapılacaktır.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA