Anasayfa Blog Reklam Yönetimi Facebook Reklamlarında Rakibinizin Reklam Stratejisini Anlama
Facebook Reklamlarında Rakibinizin Reklam Stratejisini Anlama

Facebook Reklamlarında Rakibinizin Reklam Stratejisini Anlama

Ürününüzü veya hizmetinizi tanıtmayı denediyseniz, büyük olasılıkla rakiplerinizin neler yaptığını da araştırmışsınızdır. Tüm şirketler rakiplerinin davranışlarını bilmek ve işlerini büyütebilmeleri ve yeni fikirler edinmek için bunu yaparlar ve yapmalılar. Bu konuyu MBA derslerinde ya da pazarlama üzerine aldığınız yüksek lisans derslerinde Marketing Intelligence olarak duymuş olabilirsiniz. Facebook reklamlarında rakibinizin reklam stratejisini öğrenmek sizi reklamlarınızda öne geçirecektir.

Facebook ve Instagram Reklamcılığı Eğitimi - Zafer Kavaklı

Marketing Intelligence Nedir?

Marketing Intelligence; pazarlama istihbaratı olarak bilinir. Yani bir şirket tarafından girmek istediği belirli bir pazar hakkında topladığı dış verileri ifade eder. Bir şirketin herhangi bir yatırım kararı vermeden önce şirketin analiz ettiği ilk veri kümesidir.

Bu yazımda rakibinizin reklam öğelerini Facebook’ta kontrol etmenin kolay bir yolunu ve Facebook’ta rakip reklam stratejisi nasıl öğrenir onu anlatmak istiyorum.

Bu makale sayesinde rakiplerinizin reklamını, hangi resim ve reklam öğelerini kullandıklarını, hedef kitleye nasıl hitap ettiklerini öğreneceksiniz. Aynı anda kaç reklamı test ettiklerini, hangi platformlarda reklam verdiklerini ve reklamların ne zaman yayınlandığını da bileceksiniz.

1 – Facebook’ta Rakibinizin Reklam Stratejisini Öğrenme

Facebook, 2018 yılında gizlilik endişeleri nedeniyle kullanıcıların herhangi bir markanın Facebook sayfasının hangi reklamları yayınladığını görmesini sağlayan reklam şeffaflığı aracını yayınladı. Herkese açık olan bu bilgiler rakiplerinizin yürüttüğü reklam kampanyalarının türlerini ve stratejik hedefleri hakkında daha iyi bir fikir edinmemize yardımcı olur.

Rakibinizin reklam stratejisini takip etmek size fayda sunar ona bakalım:

Rakibinizin iletişim dilini öğrenirsiniz

Facebook reklamlarında rakibinizin reklamlarda kullanmış olduğu materyalleri(video, görsel, tasarım) görerek reklam stratejinizi düzenleyebilirsiniz. Yanlış anlaşılmasın rakibinizin yaptıklarını kopyalayın demiyorum, geliştirin diyorum  Bu durum sizi tek düze bir yapıya sokarak, rakibinizin yaptığı yanlışları da takip etmenize neden olur. O nedenle rakibinizin aldığı aksiyonlar çok doğru da olmayabilir, bunu da unutmamakta fayda olduğunu düşünüyorum.

Ad Library üzerinden rakip markalarınızın hedef kitlelerine hangi reklam metinleriyle ulaştıklarını, hangi reklam modellerini(video, carousel, katalog vb) kullandıklarını öğrenebilir mevcut reklam stratejinizi buna göre yeniden yapılandırabilirsiniz.

Bir örnek üzerinden ilerlemek gerekirse; aşağdaki n11.com markasına ait reklam çalışmalarını görebilirsiniz. Aşağıdaki görüntüden de görebileceğiniz üzere “Platform” alanından Instagram, Facebook, Audience Network ve Messenger platformlarını filtreleyerek hangi platformda ne gibi reklamlar verdiğini de inceleyebilir platform özelinde bir Facebook reklam stratejisi geliştirebilirisniz.

n11’in mobil uygulamaya özel kampanya ve reklam kurguladığını öğrenmiş oluyoruz.Ayrıca CTA butonundan da anlaşılacağı üzere bu bir mobil indirme yükleme kampanyası. Mobil uygulama yükleme reklamlarıyla alakalı deneyimlerimi de başka bir yazıda aktarmıştım.

Mobil uygulama kanalını büyütmek istedikleri, cirodaki payını artırmak istediklerini düşünmeliyim. Eğer rakibim n11.com ise benim de mobil uygulamaya özel kampanya oluşturma en azından n11.com uygulamasını indirmiş olan kullanıcıların telefonunda kendi markamın mobil uygulamasını da yükletmiş olmam lazım. Bundan sonra hangi markaya öncelik vereceği sizin mobil uygulama özelinde oluşturmuş olduğunuz otomasyon senaryoları ve kullanıcı deneyimi gibi detaylara giriyor.

2- Rakibinizin Hedef Kitle Stratejisini Öğrenme

Görmüş olduğunuz reklamın sağ tarafındaki 3 nokta’ya tıklayarak “Bu reklamı neden görüyorum?” alanından markanın sizi neden hedeflediğini öğrenebilirsiniz. Ben işim gereği markamı cimri.com’da konumlandırdığım ve sürekli fiyat karşılaştırması yaparak avantajlı olduğunu düşündüğüm ürünleri kendi reklam mecralarımda da ön plana çıkarttığım için birden fazla hedef kitle grubuna girdiğimi düşünüyorum. Bakalım durum neymiş?

Bu reklamı neden görüyorum? alanına tıkladıktan sonra aşağıdaki şekilde bir pop-up çıkıyor karşımıza. Burada cimri.com’un rakibimiz olduğunu farz ettiğimizde cimri.com’un Spor ayakkabı ve NewBalance markasına ilgi duyan kişileri hedeflediğini anlıyoruz. Ayrıca 18–60 yaş arasındaki kişilere erişmek istediklerini de anlamış olduk.

Bu reklam özelinde bir remarketing(yeniden pazarlama) kampanyaları dışında yeni kullanıcı özelinde bir kampanya yaptıklarını, daha geniş bir kitleye ulaşmak istediklerini anlamış oluyorum. cimri.com’un rakip markası olmuş olsaydık yeni kullanıcı özelinde bir strateji çizmemiz gerektiğini anlamış olduk.

3- UTM Parametreleri

Genellikle dijital pazarlamacılar utm_campaign ve utm_term yapısında hedefledikleri hedef kitlenin ismini geçirirler. Rakibinizin websitesini düzenli olarak takip ediyorsanız remarketing kitlesine dahil olmuşsunuzdur, dolayısıyla karşına çıkan reklamlara tıkladığınızda utm_campaign tarafını bir kontrol edin derim. Aşağıdaki örneğe bir bakalım:

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA