Facebook Reklam Verme Nasıl Yapılır?

Dünyanın en büyük sosyal ağlarından biri olan Facebook artık sadece bir sosyal medya platformu değil, kurum ve şirketler için reklam verme alanı olmuştur. Bir milyardan fazla kullanıcıya sahip olan bu platformda, Facebook reklam verme amacınız sayesinde potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.

Dijital dünyanın genişlemesiyle birlikte kurumlar ve firmalar geleneksel reklam yöntemlerini değil Facebook sponsorlu reklam verme kampanyalarını tercih etmeye başladılar. Hem zamandan hem de bütçeden tasarruf sağlayarak daha yüksek yatırım getirisi sağlayacak olan dijital reklam türlerinden biri de bu reklam türüdür.

Küçük,orta ve büyük işletmeler, kişiler veya kurumlar Facebook reklam verme platformunu oldukça fazla kullanmaya başlamışlardır. Kolay kullanımı ve sunduğu avantajlar neticesinde dijital reklam platformları içerisinde en fazla kullanılan reklam platformu olmuştur.

Facebook Reklam Verme Nedir ?

Facebook reklam verme amacınıza uygun olarak akış, hikayeler, instagram ve diğer reklam alanlarında yayınlanan reklamlar sponsorlu reklam olarak adlandırılır. Reklam alanları bakımından bu kadar çok seçenek sunması tabi ki de Facebok u en fazla tercih edilen reklam platformu haline getiriyor.

Ürün, hizmet veya içerik tanıtımları, uygulama, gönderi, organizasyon, trafik vb. reklamlarınızı Facebook reklam platformu ile yayınlayabilirsiniz. Facebook reklam yöneticisi aracılığıyla vereceğiniz Sosyal medya reklamları ile etkili bir reklam kampanyasına sahip olabilirsiniz.

Facebook Reklam Avantajları

Facebook reklamları, marka bilinirliği, ürün, hizmet ve içerik tanıtımlarınız için oldukça ideal bir reklam platformudur. Facebook reklamlarını avantajlı kılan en önemli etken kaliteli ve yüksek seviyede erişim imkanı sunmasıdır. Yüksek erişim sayesinde ulaşmak istediğiniz hedef kitleye kısa zamanlarda ulaşabilmeniz mümkün.

Detaylı hedef kitle seçimi sayesinde de reklamını yaptığınız ürün, hizmet veya içerikleri istediğiniz kişilere rahatlıkla ulaştırabiliyorsunuz. Facebook’ un kullanıcı hareketlerini veri tabanında saklaması sayesinde kişilerin Facebook’ taki beğendiği sayfalara, yaptıkları etkileşimlere ve diğer faktörlere bağlı olarak reklamlarınız gösterildiği için kampanya sonuçlarınızın yüksek başarı göstermesi kaçınılmaz oluyor.

Facebook reklamları, içerisinde birçok farklı reklam türünü barındırdığı için, belirlediğiniz hedeflere göre en uygun reklam modelini seçme imkanına da sahip oluyorsunuz. Marka bilinirliği, web sitesi ziyareti, sayfa beğenmeleri, gönderi etkileşimleri, uygulama reklamları gibi reklam türleri içerisinden size en uygun reklam kampanyasını seçerek reklam yayınlamaya başlayabilirsiniz.

Kullanıcılar Facebook’ u en çok mobil cihazlarda kullanıyor. Bu kullanım sayesinde de reklamlarınızı hareket halinde olan kullanıcılara da gösterme imkanına sahip oluyorsunuz. Bu drum reklam kampanyalarınızın daha verimli ve daha yüksek sonuçlar elde etmesine imkan sağlıyor.

Facebook reklam ücretleri bakımından da oldukça avantajlıdır. Düşük maliyetlerle en iyi performansları almanız için Facebook reklamlarını kesinlikle denemelisiniz. Bütçeyi en doğru şekilde kullanmak için Facebook reklam seçeneği en doğru yol olacaktır.

Facebook’a Nasıl Reklam Verilir?

Facebook sponsorlu reklam verme konusunu daha iyi anlamak için oluşturduğumuz reklam rehberimizdeki adımları uygulayarak sizler de Facebook sponsorlu reklamlarınızı verebilirsiniz. O zaman vakit kaybetmeden rehberimizin detaylarına geçelim.

Reklam verebilmeniz için gerekli olan Facebook reklam hesabınızı Facebook Business Manager in ana sayfası olan “business facebook” adresine giderek oluşturabilirsiniz. Reklam hesabınızı oluşturduktan sonra aşağıdaki adımları uygulayarak reklam vermeye başlayabilirsiniz.

Gelin Facebook reklam verme nasıl yapılır maddeler halinde açıklayalım;

  • Öncelikle Facebook reklam hesabınıza giriş yapın.
  • Reklam yöneticisi sekmesine geçin ve kampanya oluşturun.
  • Facebook reklam verme amacınızı belirleyin ve hesap ayarlarını yapın.
  • Hedef kitlenizi ve reklam alanlarınızı belirleyin
  • Reklam formatınızı belirleyin ve tasarlayın
  • Ödeme yönteminizi seçerek reklamınızı yayınlayın.

1- Facebook Reklam Hesabınıza Giriş Yapın

Öncelikle bussines facebook reklam hesabınızı oluşturmalısınız. Facebook Reklam hesabızını oluşturduktan sonra busines.facebook.com adresinden hesabınıza giriş yapın. Reklam hesabınız var ise e posta ve şifre bilgilerinizi girerek direkt giriş yapabilirsiniz.

2- Reklam Yöneticisi

Hesaba giriş yaptıktan sonra ekranın sol üst kısmında bulunan “Reklam Yöneticisi” bölümüne tıklayın. Ardından açılan menüden “Oluştur ve Yönet” sekmesinin altında bulunan “Reklam Yöneticisi” butonuna tıklayın. Facebook Business Manager da vereceğiniz tüm reklamları bu “Reklam Yöneticisi” menüsünden ulaşabilirsiniz.

3- Kampanya Oluşturun

“Reklam Yöneticisi” sekmesine tıkladıktan sonra karşımıza çıkan sayfa reklam kampanyanızı oluşturmaya başladığınız bölümdür. Reklam oluşturma işlemi için yeşil kutucuk içerisindeki “Oluştur” seçeneğine tıklayarak ilk reklam kampanyanızı oluşturun.

4- Facebook Reklam Verme Amacınızı Belirleyin

Bu ekranda Facebook reklam verme amacınızı belirleyin. Bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm gibi seçenekler arasından size en uygun olanı seçebilirsiniz. Bu yazımızda “Değerlendirme” bölümünden “trafik” kampanyası üzerinden devam edeceğiz. Dilerseniz sağ üst köşede bulunan hızlı oluşturma seçeneğini kullanarak da reklam verebilirsiniz.

5- Facebook Reklam Hesabı Ayarlarını Yapın

Reklam amacı belirlendikten sonra hesap yeni oluşturulduğu için hesap ayarlarının yapılması gerekir. Bu ekranda hesabın bağlı bulunduğu ülke, para birimi ve saat dilimi ayarlamalarını gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca reklam hesabınıza vereceğiniz ismi de bu ekrandan seçebilirsiniz. Gerekli yapılandırmaları yaptıktan sonra “devam” seçeneğine basarak ilerleyin.

6- Reklam Setinizi Oluşturun

Kampanyanızın ilk adımlarını tamamladıktan sonra reklam setinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. Facebook Business Manager da birçok farklı reklam hedefi bulunur.

Biz bu rehberimizde “trafik” hedefi üzerinden ilerleyeceğiz. İlk olarak trafik artırmak istediğiniz yeri seçin. Bu bir internet sitesi, uygulama veya, messenger olabilir.

Hedef Kitlenizi Belirleyin

Yayınlayacağınız Facebook reklamında ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi seçin. Hedef kitleyi konum, cinsiyet, demografi, ilgi alanları, yaş aralığını ve dil gibi detaylı hedefleme seçeneklerini kullanarak oluşturabilirsiniz. Dilerseniz bu hedef kitlenizi diğer reklamlarınızda kullanmak için kaydedebilirsiniz. Ayrıca birden fazla hedef kitle kaydetme seçeneğiniz de bulunuyor.

Facebook Reklam Alanlarını Seçin

Reklamınızın Facebook’ un hangi reklam alanlarında yayınlanacağını bu bölümden seçebilirsiniz. İsterseniz otomatik olarak reklam alanlarında yayınlayabilir, isterseniz de belirli reklam alanlarını tercih ederek reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Otomatik reklam alanlarını tercih ederseniz, Facebook ve instagramın tüm reklam alanlarında reklamlarınız görüntülenebilir. Reklam alanlarını düzenle seçeneğinde ise reklam alanlarını kendiniz tercih edersiniz. Bizim önerimiz reklam alanlarını kendiniz belirlemeniz olacaktır. Böylece gerekli etklileşimi alamadığınız reklam alanlarını es geçerek gereksiz harcamala yapmamış olursunuz.

Bütçe ve Reklam Planınızı Ayarlayın

Bu bölümde reklamınız için harcamak istediğiniz günlük tutarı, reklam hedefinizi, ( bağlantı tıklamaları, gösterim vb ) teklif stratejilerinizi, ve reklam yayınlanma saatleri gibi optimizasyonları gerçekleştirebilirsiniz.

7- Facebook Sponsorlu Reklam Oluşturun

Kampanya ve reklam setini oluşturduktan sonra şimdi reklam oluşturma bölümüne geldik. Bu bölümde ilk olarak reklamınızın adını belirleyebilirsiniz. Ardından Facebook sayfanızı, varsa İnstagram profilinizi bağlayabilirsiniz. Reklam oluştur menüsünden Facebook veya instagram sayfanız yayınlayacağınız reklamlarda işletmenizi temsil eder.

Reklam Formatınızı Belirleyin

Yayınlamak istediğiniz reklamın formatını bu bölümde belirleyebilirsiniz. Dönen reklam, tek görsel veya koleksiyon reklamlarından size en uygununu seçin.

Dönen format seçeneğinde birden fazla görsel ekleyerek kullanıcıların diğer ürün veya hizmetlerini de görmesini sağlayabilirsiniz. Tek görsel veya video seçeneğinde, en fazla bir öğe kullanabilirsiniz. Bu yüzden en etkili olanı seçmenizde fayda var. Koleksiyon formatı ise daha çok ürün satışı gerçekleştiren reklam verenler için uygundur.

Reklamınızı Tasarlayın

İlk olarak reklamlarınızda kullanacağınız görselleri “Medya” bölümünden ekleyebilirsiniz. “Metin ve Bağlantılar” kısmında reklam metinlerinizi düzenleyebilirsiniz. Reklamlarınıza başlık ve açıklamalar ekleyerek kaliteli bir reklam oluşturabilirsiniz. Ayrıca bu bölümde reklamınızın hangi web sitesine yönlendireceğini seçebilirsiniz.

Yine bu bölümde reklamınızda görünecek bağlantıyı belirleyebilirsiniz. Bu tamamen isteğinize bağlı, isterseniz herhangi bir görünen bağlantı girmeden de reklamınızı düzenleyebilirsiniz.

Son olarak web sitenizin içeriğine göre bir “Eylem Çağrısı” ekleyebilirsiniz. Eylen çağrısı ile internet sitesine yönlendirme yapabilirsiniz. Reklamları yayınlamak istediğiniz zaman diliminizi seçmeyi unutmayınız.

Tüm bu düzenlemeleri sayfanın sağ kısmında önizleme olarak görebilirsiniz. Ardından devam seçeneğine tıklayarak ödeme yöntemi sayfasına yönlendirilirsiniz.

8- Ödeme Yöntemini Seçin

Tüm ayarlamalar yapılıp reklamınızı düzenledikten sonra ödeme yöntemi sayfasında reklam harcamalarınız için kredi kartınızdan bakiye yüklemeniz gerekmektedir. Kart bilgilerini girdikten sonra “devam seçeneğine tıkladığınız zaman bakiyeniz reklam hesabına eklenecektir.

Dilerseniz reklam harcamalarınızı belirli bir eşiğe göre kredi kartınızdan çekilmesini talep edebilirsiniz. Örneğin; sınırı 150 TL olarak belirlerseniz, reklam harcamanız 150 TL ye ulaşmadan kredi kartınızdan herhangi bir ücret alınmaz. Her 150 TL lik harcamanız için kredi kartınızdan ücret tahsil edilir.

Tüm bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra Facebook sponsorlu reklamınız gerekli incelemeler yapıldıktan sonra yayınlanmaya başlayacaktır. Sayfanızın reklamını yayınlandıktan sonra görebilir belirlediğiniz kritere göre raporlamalar yapabilirsiniz. Reklam oluşturma işlemi sonras Sağ tarafta yer alan seçeneklerden detaylı raporlamaları inceleyebilirsiniz.

Değerlendirme

Facebook sponsorlu reklam konusunda uzman ekibimiz yukarıdaki bilgiler doğrultusunda reklamlar yayınlamaktadır. Siz de bu konuda uzman desteğine ihtiyaç duyarsanız ekibimizden destek alabilirsiniz.

Kaliteli hizmet ve en iyi fiyatlar ile hizmet almak için acele edin. Alt limit olmaksızın sosyal medyanın gücünden hemen yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Facebook Reklam Nasıl Verilir?

Sosyal medya üzerinden reklam vermek isteyenler, Facebook Business Manager üzerinden reklam verebilirsiniz.

Facebook Reklam Verme Ücretleri Ne kadar?

Facebook üzerinden reklam verebilmek için herhangi bir alt limit bulunmamaktadır. Bütçeniz ne kadar olursa olsun reklam verebilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA