Anasayfa Blog Reklam Yönetimi Facebook Benzer Hedef Kitleler(Lookalike Audiences) için En İyi Uygulamalar!
Facebook Benzer Hedef Kitleler(Lookalike Audiences) için En İyi Uygulamalar!

Facebook Benzer Hedef Kitleler(Lookalike Audiences) için En İyi Uygulamalar!

Facebook Benzer Kitleler(Lookalike Audiences) Nedir?

Facebook Benzer kitleler, adından da anlaşılacağı gibi mevcut en iyi dönüşüm aldığınız müşterilere benzer kitleleri, işletmenizle ilgilenme olasılığı yüksek olan kişilere ulaşmanızı sağlayan bir Facebook Ads ürünüdür. Facebook üzerinde elde etmiş olduğum ayrıca Facebook’un da önermiş olduğu çalışmalarlı ve Benzer Hedef Kitle oluşturma stratejisinden başlayalım:

Facebook Benzer Hedef Kitle Reklamları Nedir? (2024)

  • Geniş Benzer Hedef Kitle Kaynaklarından Kaçının!

Tüm ziyaretçiler, tüm satın alanlar ya da tüm uygulama yükleyenler gibi kaynak kitleler, iyi ve doğru müşterileri ayırt edemeyeceğinden dönüşüm reklamları için uygun değildir. Bunun yerine şirketiniz için müşterilere değer atayın. X tutar arası sipariş yapanlar gibi. Buna ilave olarak sizin için önem taşıyan müşteri hareketlerine göre hedef kitle oluşturun.

Şirket amacınız daha fazla lead yaratacak kullanıcılara ulaşmaksa tüm ziyaretçiler kaynaklı bir hedef kitleden ziyade daha önce form doldurmuş kullanıcıların benzerlerine ulaşmak daha doğru bir strateji olacaktır.

  • Alaka Düzeyi Yüksek Kaynak Hedef Kitleler Seçin!

Reklam alaka düzeyi Facebook’un önem verdiği noktalardan birtanesi. Reklamınızın içeriği(reklam metni ve görseli) hedef kitlenizle ne kadar uyumlu olursa reklamlarınızdan o ölçüde dönüşüm elde edersiniz. Facebook reklamlarınıza 1-10 arasında bir değer atar. Bu değer 10’a ne kadar yakınsa reklamlarınız hedef kitlenizle o derece ilgildir anlamına gelir.

Sonuç olarak hangi hedef kitlenin reklamlarınızla ne kadar ilgili olduğunu öğrendikten sonra bu kitleleri kullanarak Benzer Hedef Kitle oluşturun. Bu kitle yeni kullanıcı olacağı için önemli fırsatlar sunmaya çalışın ve Acquisiton elde edin.

Reklamlarınızın alaka düzeyini artırmak için aşağıdaki yazımı okuyabilirsiniz.

  • Hedef Kitle Kalitesi Hedef Kitlenin Büyüklüğünden Daha Önemlidir.

Bu birçok dijital pazarlama uzmanının da dikkatinden kaçabilen bir nokta. Kitlelerin büyüklüğü büyük resmi görmenize engel olabilir. Daha fazla insana erişerek daha fazla conversion(dönüşüm) elde edebileceğiniz düşüncesine kapılarak maliyetlerinizi artırabilir ve conversion oranlarınızı düşürebilirsiniz. Kaç yaparken göz çıkartmamakta fayda var

  • Genişletilmiş Hedef Kitleyi Kullanın

Facebook hedef kitleden yeterli sayıda dönüşüm elde edemediği sırada hedef kitlenizi genişleterek daha düşük ücretli dönüşüm elde etmek için optimizasyon yapar. Böylece daha fazla ciro elde etmiş olursunuz.

Facebook Benzer Hedef Kitleler üzerine çok fazla odaklanıldığı takdirde başarı elde etmek oldukça münkün hale gelebiliyor. Facebook kampanya yapınızda mutlaka ve mutlaka yer alması gerekiyor.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA