Anasayfa Blog SEO En İyi Ücretli ve Ücretsiz Seo Araçları Hangileridir?

En İyi Ücretli ve Ücretsiz Seo Araçları Hangileridir?

Google sıralamalarında üst sıralarda, hatta en tepede olmak için yapmanız gereken birçok işlem vardır. Ama bunların içinde en önemi olanı SEO ( Search Engine Optimization ) çalışmalarıdır. SEO çalışmalarını başarılı bir şekilde yapabilmek için SEO araçları kullanımını bilmek gerekir. Ücretli ve ücretsiz SEO araçları ile web sitenizi en iyi şekilde analiz edebilirsiniz.

SEO, web sitenizi arama motorlarının kriterlerine uygun hale getirmek için yapılan çalışmaların bütünüdür. SEO çalışmaları ile arama motorlarında üst sıralarda listenebilir, web sitenize daha çok ziyaretçi çekebilirsiniz.

Tüm bu SEO çalışmalarını, daha kolay ve etkili yapabilmek için SEO araçlarına ihtiyaç vardır. SEO araçlarını kullanarak yapılan tüm SEO çalışmaları web sitenizin daha iyi konumlandırılması işlemini daha kısa sürede gerçekleştirir. SEO çalışmalarının bu ve bunun gibi birçok faydası vardır. Şimdi bu faydaları daha da detaylandırarak devam edelim.

SEO’nun Bilmeniz Gereken Faydaları

SEO, web sitesi optimizasyonu için oldukça önemli bir konumdadır. SEO’ nun önemi pek bilinmese de pazarlama ve marka bilinirliği sürecinin her zaman ayrılmaz bir parçasıdır. Mobil cihaz kullanımının artması ile internet kullanımı oldukça yaygın hale gelmiştir. Bu yüzden web site sahiplerinin SEO çalışmalarına gereken önemi vermesi kaçınılmaz hale gelmiştir.

Üst Sıralarda Olmanızı Sağlar

Etkin ve disiplinli bir şekilde yapılan SEO çalışmaları, arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer almak için oldukça fazla katkı sağlar. Böylece web sitenize daha çok ziyaretçi çekerek ürün, hizmet veya içeriklerinizi daha çok kullanıcıyla buluşturabilirsiniz.

Arama sonuçlarında üst sıralarda olmak marka imajınız için de çok önemlidir. Üst sıralarda olduğunuz takdirde web site ziyaretleri artacağı için marka bilinirliğiniz de buna göre atacaktır.

SEO çalışmaları ile üst sıralara çıkarak, ürün, hizmet veya içeriğiniz ile alakalı arama yapan tüm kullanıcıların, web sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Böylece rakiplerinizin her zaman bir adım önünde olma avantajını kullanma imkanına sahip olursunuz.

Daha İyi Kullanıcı Deneyimi Sağlar

Kullanıcı deneyiminin yüksek olması, web sitenizin arama sonuçlarında daha iyi yerlerde olmasına katkıda bulunur. Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, iyi düzenlenmiş ve kolay gezinilebilir bir web site ile karşılaşırlarsa sitenizde daha fazla zaman geçirecek ve daha çok sayfanızı inceleyecektir.

Web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, web sitenizde gezinirken herhangi bir sorunla karşılaşması veya aradığı şeyi bulamaması durumunda kötü bir kullanıcı deneyimi gerçekleşmiş olur.  Olumsuz kullanıcı deneyimlerinin önüne geçebilmek için SEO çalışmalarının titizlikle yapılması gerekmektedir.

Kullanıcı deneyimini daha iyi hale getirebilmek için web sitenizin mobil uyumlu olması da gerekmektedir. İnternet kullanıcılarının büyük bir bölümünün mobil cihazları kullanması sebebiyle, mobil cihaza uyumlu web siteleri daha iyi kullanıcı deneyimi sunarak daha çok ziyaretçi çekmektedir.

Güvenilir Olmanızı Sağlar

SEO çalışmalarının en önemli amaçlarından biri de uygun anahtar kelimelerle web sitenizi en üst basamaklara çıkarmaktır. Kullanıcıların yaptığı aramalarda,  web sitenizin üst sıralarda görünmesi kullanıcı tarafından güven uyandıran bir konudur.

Güven sağladığınız müşteri veya ziyaretçileriniz, marka değerinizin artmasında da her zaman etkili olacaktır. Aynı zamanda artan müşteri veya ziyaretçi sayısı web sitenize olan ilgiyi artıracak ve daha çok kullanıcının web sitenize erişmesini sağlayacaktır.

SEO çalışmaları sayesinde arama sonuçlarında üst sıralara çıkarak siz de kullanıcılara güven aşılayabilir ve web sitenize daha çok trafik çekebilirsiniz. Web sitenize olan güven arttıkça, ziyaret sayısı aratacağı için hedef kitleniz de buna bağlı olarak büyüme gösterecektir.

Satış Hacminizi Artırır

Bir e-ticaret sitesine sahipseniz, mevcut müşterilerinize daha iyi bir deneyim kazandırabilir, potansiyel müşterilere ulaşma hızınızı artırabilirsiniz. SEO çalışmaları ile arama sonuçlarında üst sıralarda olmanız nedeniyle web sitenize daha çok ziyaretçi çektiğiniz için satış hacminizi artırabilirsiniz.

İlgili arama sonuçlarında çıkmanıza bağlı olarak marka bilinirliğiniz artacağı için, markanızın akılda kalma oranı da yükselecektir. Satış hacminiz arttıkça markanız daha çok büyüyecek ve müşteri portföyünüzde bir o kadar genişleyecektir.

Tüm bu avantajlara sahip olabilmeniz için SEO araçlarını kullanmanız gerekmektedir. SEO analiz araçları, yapacağınız SEO çalışmalarında size rehberlik edecektir. Web siteniz için gerekli olan en iyi optimizasyonları yapmaya zaman kaybetmeden başlamanızı öneriyoruz.

Ücretli ve Ücretsiz Seo Araçları

Günümüzde kullanabileceğimiz ücretli ve ücretsiz bir çok SEO aracı bulunmaktadır. Bu araçların her birinin diğerlerine göre birçok farklı özellikleri bulunuyor.  Bu yazımızda SEO çalışmalarınıza katkıda bulunacak en kullanışlı SEO araçlarını sizler için derledik.

1- Google Search Console

SEO araçları arasında en çok tercih edeceğiniz araçların başında Google Search Console ( Google Webmaster Tools ) geliyor. Search Console Ücretsiz SEO araçları içinde en çok kullanılan arama motoru optimizasyonu aracıdır.

Google Search Console ile, web sitenize gelen ziyaretçiler hakkında çok detaylı bilgilere ulaşmanız mümkün. Kullanıcıların sitenize hangi anahtar kelimeleri kullanarak ziyaret ettiğini, hangi sayfaları daha çok incelediği gibi bilgileri sizlere sunar.

Google’ın web sitenizi tararken karşılaştığı hataları görme fırsatınızı sağlayan Search Console ile ayrıca site haritası analizini de gerçekleştirebilirsiniz. Google Search Console ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “Google Search Console Nedir? Nasıl Kullanılır?” yazımızı okuyabilirsiniz.

2- Google Analytics

Google SEO araçları içerisinde en çok kullanılan araç Google Analytics’tir. Google Analytics ile web sitenize gelen toplam ziyaretçi sayısı, anlık ziyaretçi sayısı,  ziyaret edenlerin hangi platformları kullanarak web sitenize ulaştığı gibi birçok bilgiye ulaşabilirsiniz.

Ayrıca kullanıcıların hangi sayfanızı daha çok ziyaret ettiği, sayfada kalma süresi, siteden hemen çıkma oranı gibi birçok metriğe ulaşma imkanı sunuyor. Kısacası Google Analytics ile web site trafiğine dair tüm detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Google Analytics tamamen ücretsiz bir SEO aracı olup, geniş özellikleri ve kullanım kolaylığı sebebiyle tercih edebileceğiniz en iyi araçlardan biridir. Ayrıca Google Search Console hesabınızı Google Anaytics hesabına bağladığınız takdirde web sitenizin trafiği hakkında daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.

3- Google Trendler

Google Trendler bir anahtar kelime analiz aracıdır. Anahtar kelimelerin arama hacimlerini, popülerliğini, en çok hangi bölgelerde arandığını ve o anahtar kelimeye uygun başka anahtar kelime önerilerini Google Trendler ile öğrenebilirsiniz.

Google arama motorunda en çok aranan kelimeleri bizlere sunan Google Trends, sektör ve rakip analizi bakımından çokça tercih edilen bir araçtır. Trend olan tüm arama terimlerini inceleyerek çalışmalarınızı bu yönde geliştirebilirsiniz.

Sektörünüze ait en çok aranan kelimelerin listesini raporlayarak çok daha hızlı büyüme göstermenize yardımcı olur. Bu anahtar kelimelere göre yapılan SEO çalışmaları ile arama sonuçlarında en üst basamağa kadar yükselebilirsiniz.

4- Screaming Frog

Blog, E- ticaret veya haber siteleri gibi birçok url barındıran web siteleri için uygun bir SEO aracıdır. Diğer SEO araçları gibi herhangi bir arama motoruna bağlı kalmadan hizmet veren Screaming Frog ücretsiz versiyonunda 500 url ye kadar tarama yapabiliyor.

Etkin bir şekilde kullanılması durumunda çok hızlı performans artışı alabileceğiniz Screaming Frog ile en ufak problemlerden en büyük problemlere kadar her şeyi tespit ederek gerekli tüm çalışmaları yapabilirsiniz.

Yazılım olarak bilgisayara yüklenen Screming Frog, Windows işletim sisteminin yanında MacOs ve Ubuntu işletim sistemleriyle de kullanılabiliyor. Meta açıklaması, title, etiket hataları gibi birçok detayı Screaming Frog ile kontrol edebilirsiniz.Ayrıca arama motoru botlarının hangi aralıklarla sitenizi ziyaret ettiğini de bu SEO aracı ile öğrenebilirsiniz.

5- Ahrefs

Ahrefs ücretli bir SEO aracıdır. Ücretsiz sürümünde günlük 5 sorgulama gerçekleştirebilirsiniz. Link profili ve backlinklerinizi en iyi şekilde analiz etmek isterseniz Ahrefs ihtiyaçlarınız fazlasıyla karşılayabilecek bir SEO aracıdır. Siteniz ile alakalı iç ve dış link analizlerini rahatlıkla kontrol edebilirsiniz.

Rus tabanlı bir SEO aracı olan Ahrefs, link analizleri için en çok kullanılan platformdur. Kolay kullanımı ve nitelikli arayüzü sayesinde diğer SEO araçlarına göre daha fazla kullanılan bir programdır.

Daha hızlı ve kapsamlı raporlar sunan Ahrefs bu konuda rakiplerine göre çok daha iyi bir konumda. Ayrıca Ahrefs anahtar kelime araştırması konusunda da oldukça iyi bir hizmet veriyor.

6- SEMrush

Ücretli araçlardan bir tanesi de SEMrush’ tır. En fazla bilinen ve yaptığı yeniliklerle en çok tercih edilen SEO aracıdır. Kendi web siteniz ve rakip sitelerin performansıyla alakalı en geniş ve en iyi bilgileri toplayabileceğiniz araçlardan biri olan SEMrush, dijital pazarlama çalışmalarınız için idealdir.

SEMrush, yenilikçi olması ve trendleri takip etmesi sayesinde sürekli olarak kendini geliştirmektedir. Web siteniz ile alakalı en detaylı bilgileri vermesinin dışında Domain analizi ve detaylı raporlama hizmeti ile de ön plana çıkmaktadır.

SEMrush, anahtar kelime analizlerinin yanında dış SEO çalışmalarınız içinde hizmet sunuyor. Ücretsiz kullanım süresi belirli bir gün olarak sınırlandırılmış, fakat ücretli sürüme sahip olduğunuzda tüm hizmetlerinden sınırsız şekilde faydalanabilirsiniz.

7- Majestic

Majestic en iyi link analiz araçlarından biridir. Backlink kontrolü konusunda oldukça gelişmiş olan Majestic sayesinde web sitenize nerelerden backlink verildiğini, yeni mi eski mi olduklarını kontrol edebilirsiniz. Ayrıca backlink veren sitelerin sitenize ne kadar trafik getireceği konusunda da bilgi sahibi olabilirsiniz.

Majestic’in ücretsiz sürümünde belirli kısıtlamalar olsa da ücretli sürümünde yapabileceğimiz işlemler sınırsız. Ayrıca Majestic SEO aracının kendi geliştirdiği ölçü birimleri; Trust Flow ve Citation Flow değerleri bu aracı diğer SEO araçlarından farklı olmasını sağlıyor.

Topics fonksiyonu sayesinde link aldığınız sitelerin hangi kategorilerden olduğunu da size göstererek profilinizi netleştirme imkanı da sunuyor. Ücretsiz versiyonun da belirli kısıtlamalara maruz kalabilirsiniz. Majestic SEO analiz aracından daha iyi yararlanabilmek için ücretli versiyonunu kullanmanızı tercih ederiz.

8- Ubersuggest

Ücretsiz SEO araçları içerisinde en popüler olanlardan bir tanesi olan Ubersuggest, anahtar kelime analizi konusunda oldukça iyi bir performans gösterir. Birçok dilde hizmet veren Ubersuggest ile anahtar kelimelerinizin arama hacmini, hangi siteler tarafından kullanıldığını, rekabet durumunu raporlayarak öğrenme şansına sahipsiniz.

Ubersuggest, araştırdığınız anahtar kelimelere ek olarak,  arama teriminin diğer varyasyonlarını ve  başka anahtar kelime önerileri de sunuyor. Bu yüzden anahtar kelime araştırma ve analizi konusunda en fazla tercih edilen araçlardan biridir.

Rakip analizi için de Ubersuggest’i kullanabilirsiniz. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri kullandığını öğrenerek yeni bir strateji belirleyip daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. Önerilen anahtar kelimeler sayesinde de web siteniz için farklı anahtar kelimeleri kullanıp, bu anahtar kelimeler üzerinden Google’ da üst sıralara çıkabilirsiniz.

9- Searchmetrics

SEO analiz raporlama konusunda oldukça gelişmiş bir araçtır. Gelişmiş fonksiyonları sayesinde en detaylı inceleme ve analizleri Searchmetrics ile gerçekleştirebilirsiniz. Ücretli SEO araçları içerisinde en çok tercih edilen Seachmetrics web site performansınızı yükseltecek en iyi yazılımlardan biridir.

Zengin içeriği sayesinde rakiplerine fark atan Searchmetrics, anahtar kelime analizi, url incelemeleri, içerik analizi ve SEO hatalarını bildirme hizmetini sizlerle buluşturuyor. Tüm bu konularda oldukça iyi olan Searchmetrics, sadece bir konuda yetersiz kalıyor.

Searchmetrics’ in yetersiz kaldığı konu ise backlink analizi. SEO uzmanları diğer tüm konularda çok iyi performans gösterdiğini söylese de backlink konusunda istediğiniz faydayı görememe ihtimaliniz oldukça yüksektir.

10- Google PageSpeed

Sitenizin açılış hızının yüksek olması  kullanıcı deneyimi bakımından oldukça önemlidir. Yüksek açılış hızına sahip web siteleri Google tarafından her zaman ön planda tutulur. Site açılış hızınızı ölçmek ve bu doğrultuda gerekli çalışmaları yapabilmek için Google PageSpeed’ i kullanabilirsiniz.

Google tarafından ücretsiz olarak hizmet veren PageSpeed, sayfanızın yükleme hızını test edebilirsiniz. Düşük hızda açılan bir web siteniz varsa Google PageSpeed sayesinde site açılış hızınızı öğrenebilirsiniz. Ayrıca problemin kaynağını da öğrenerek gerekli optimizasyonları yapabilirsiniz.

Google PageSpeed sadece masaüstü cihazlardaki site açılış hızını değil, mobil cihazlardaki açılış hızınızı da tespit edebiliyor. Ayrıca tüm bu hız sonuçlarına bağlı olarak gerekli raporları da vererek detaylı analiz elde etme imkanınız da bulunuyor.

11- SEOmonitor

SEOmonitor anahtar kelime analizi ve rakip analizi yapabileceğiniz en önemi araçlardan biridir. 2014 yılında piyasaya sunulan SEOmonitor özellik ve fonksiyon bakımından oldukça zengin bir içeriğe  sahip bir SEO aracıdır. Bu  farklı özellikleri ve etkili fonksiyonları sayesinde SEO uzmanlarında geçerli notları almıştır.

Anahtar kelime analizi, rakip analizi, içerik performansları, organik trafik, web site sorunlarını analiz etme gibi hizmetleri bünyesinde barındıran SEOmonitor oldukça kullanışlı ve iyi sonuçlar vermektedir. SEO performans ölçümü ve raporlama konusunda da oldukça iyi olan SEOmonitor tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak güçte olduğunu kanıtlıyor.

SEOmonitor’un bir diğer avantajı ise Google Analytics ve Google Search Console profilinizi entegre etme imkanı sunmasıdır. Her iki profilinizi de entegre etmeniz durumunda web sitenize ait tüm organik trafikleri detaylı bir şekilde inceleme fırsatına sahip oluyorsunuz. Böylece yapacağınız SEO çalışmalarının daha etkin bir şekilde yapılmasını sağlayabilirsiniz.

12- Moz Seo Aracı

Seo araçları içerisinde adını fazlaca duyurmuş araçlardan biridir. Bünyesinde bulundurduğu analiz araçları ile SEO çalışmalarınıza  en iyi desteği veriyor. Moz, link analizleriniz için seçebileceğiniz en iyi SEO araçlarından biridir.

Moz, anahtar kelime araştırmasının yanında, sitenizin organik arama trafiği, en iyi verim aldığınız sayfalarınızın analizi gibi birçok hizmeti sunuyor. Bu hizmetlerin hepsi de SEO çalışmalarınızı olumlu yönde etkileyecek hizmetlerdir.

Moz ayrıca sosyal medya hesaplarınızın erişimi ve analizi konusunda da size destek veriyor. Ücretsiz versiyonu da bulunan Moz, ücretli versiyonuyla tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak güçte. 4 farklı paket seçeneği içerisinden sizin için en uygun olanını seçerek SEO çalışmalarınıza başlayabilirsiniz.

Değerlendirme

SEO çalışmalarınız için en verimli araçları kullanmak size fazlasıyla yarar sağlayacaktır. Yukarıda bahsettiğimiz tüm SEO araçlarının kendine has özellikleri, avantajları ve dezavantajları vardır. Tüm bunları göz önünde bulundararak size en uygun SEO araçlarını kullanmaya başlayabilirsiniz.

Özellikle site içi SEO çalışmalarınızı daima belirli bir plan üzerinde yapın. Belirlediğiniz plan dahilinde yukarıdaki SEO araçlarının da yardımıyla çok kapsamlı ve etkili bir arama motoru optimizasyonu yapmanız için önünüzde herhangi bir engel kalmamaktadır.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA