Anasayfa Blog Pazarlama Elektronik Pazarlama Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Elektronik Pazarlama Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Markaların ürünlerini belirli bir hedef kitleye aktarmak için yaptığı bilgilendirme, tanıtım, kutlama gibi mesajlarda e-posta yöntemini kullanmasına E-Mail Marketing denir.

Gün içerisinde birçok kişi, farklı markalardan, çeşitli ürün ve hizmetler adına mail alıyor. İndirim, bilgilendirme ve tanıtım tarzı farklı içerikli mailler gün geçtikçe artıyor. Daha çok satın almaya yönlendiren mailler gönderiliyor. Bu mailler biz daha görmeden spam kutusuna düşüyor ve güncelliğini kaybediyor.

E-mail marketing, günümüzün en önemli dijital pazarlama alanlarından birisi olarak görülüyor. Markaların tanıtım ve reklamlarını yapmasını sağlayan ROI ( yatırımsal geri dönüş) hedef kitle için çok etkili bir yöntem olarak kullanılıyor.

E-mail marketing müşteriye ne kadar ulaşıyor?

Anonim firmaların kişi bazlı yaptığı araştırmada, insanların e-posta listelerine olan ilgisi üzerine çıkan sonuç şöyle; her 100 kişiden sadece 35’i düzenli olarak mail adreslerini kontrol edip düzenliyor.

Kişisel bazda bakıldığı zaman, bir firma tarafından mail alan kişilerin gönderilen e-bültene göre alım oranları değişiklik gösteriyor. E-ticaret ile ilgilenen firmalar, web sitelerine giren kişilerin analiz bilgilerini, istekleri şekilde değerlendiriyor. Bu kişilerin daha önce internet üzerinden yaptığı alışveriş verilerine göre hedef kitleleri üzerinde bilgiye sahip oluyor.

Bunun doğrultusunda, email marketing stratejilerini bu veriye göre düzenleyerek, dönüşüm oranlarını hesaplayabiliyor. Bu durum markanın potansiyel müşterilere olan isteklerine, ihtiyaçlarına ve zevklerine göre reklamlarını değiştirmeyi ve daha kişisel bazda reklam yapıp sunulmasını sağlıyor.

Müşteriler ne hissediyor? Müşterilerin markalardan beklentileri neler?

Günümüzde var olan tüketici toplumu, kendilerini sadece müşteri ve para olarak gören firmalara sıcak bakmıyor. Bu noktayı fark eden markalar için iş çok büyüyor. Ürünlerini satmak isteyen markalar, hedef kitlesine müşteri hissiyatı vermeden, onlara markaları hakkında bilgi vermeli, samimi konuşmalı ve deneyim sürecinde, müşterileri şirketin içine dahil edebilmelidir.

Firmalar e-posta pazarlaması yaparken, bir müşteri, firmanın sitesine girip “satın al” butonuna basmadan önce diğer social media (sosyal medya) ağlarında da kendisini müşteriye göstermelidir. Ardından ufak bir bağ kurduktan sonra gelen kişiyi müşteri olma potansiyeline dönüştürmelidir.

Alışverişi tamamladıktan sonra müşteriyi bırakmamalı, alışveriş sırasında var olan deneyimlerini etrafa anlatması için onu bu yönde de etkilemelidir.

Bunu sağlayabilmek için müşterilerine satış odaklı yaklaşmamalı. Aynı zamanda trendler ve kişi bazında ilgi alanlarına göre onlara cezbedici şeyler sunmalıdır.

E-Mail Pazarlama Diğer Adı ile E-mail Marketing Nasıl Yapılır?

E-mail marketing konusunda var olan firmaların en büyük problemi, müşteriye gönderilen e-postayı açtırarak, okunmasını sağlamak konusundadır. Yani, atılan mail dikkatini çekmiş mi, kullanıcı maile bakıp açılma oranı sağlanmış mı konusu merak ediliyor. Markalar sabit müşterilerine ya da potansiyel olarak müşteriye çevirmek istedikleri kişilere ulaşmak için çeşitli yöntemler kullanmak zorunda kalıyor. Bu durumdaki en önemli şeylerden birisi e-posta açılma oranlarını yükseltmek.

Etkili e-mail marketing yolları nelerdir?

  • İstenilen mesajı verebilmek

Mail üzerinden müşteriyi yakalamak oldukça yüksek disiplin ve kusursuz planlama gerektiren bir konudur. Maildeki konu satırlarınızı dikkat çekecek şekilde yazarak, içeriğindeki mesajın üslubunun düzgün olmasına özen göstererek ve mail içerisindeki görsellerin özenle seçerek istenilen mesajın doğru şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

  • Konu kısmında marka ismi olmalı

Gönderilen e-postada, gönderen kişi kısmında marka isminin geçirilmesi hayati bir önem taşımaktadır. Çünkü e-postaların açılmasını sağlayan yegane etmenlerden birisinin de marka isminin bilinir olması kanıtlanmış bir gerçektir.

Marka ismini gören kişi sizi bildiği için mailinizi açacaktır. Ancak kişi adı ile yollanılan e-postalarda, kişiler sizi tanımadığından, güvensiz bir durum yaratacak ve mailiniz yüksek bir ihtimal ile spam kutusuna düşecektir.

  • Etkili başlık, etkili mail

Hedef kitle için oluşturulan ve gönderilen mail içerisine girildiği zaman, müşterinin göreceği ilk şey başlıktır. Ne kadar güçlü ve ilgi çekici başlık olursa müşteriler o denli maili okuma eğilimi gösterir.

Seçilecek kelimeler, kişiye gelen yoğun mailler arasından sizi fark ettirmesini ve öne çıkmasını sağlayacaktır. E-posta içerisindeki başlıkta rakamların bulunması, göz tarafından kolay seçilebilecek bir durum olacaktır.

  • Elinizdeki bilgileri kullanmaktan çekinmeyin

Tüketici kesimindeki insanların çoğu, kişisel bilgilerini markalarla paylaşmaktan çekinmiyor. Kullanıcıların adımlarının takip edilebilmesi ile elde edilen bilgiler, markaların kişi bazında teklifler yapmasına yardım ediyor. Var olan tüketicilerin ilgisini üzerinize çekebilir ve çok yüksek oranda satışlar gerçekleştirebilirsiniz.

Kişisel bilgilerin her geçen gün önemi artıyor. Potansiyel olan müşterilerin sosyal medyadaki üyelikleri, arama geçmişleri, sepete attığı ve satın aldıkları ürünleri listeleyerek, e-posta haberlerinizin içeriklerini oluşturabilirsiniz.

  • Mobil satışa dikkat edilmeli

Yapılan bir araştırma, insanların büyük bir kısmının mobil cihazları üzerinden e postalarını kontrol ettiğini gösteriyor. Bu noktada firmaların yaptığı en büyük hatalardan birisi, yollanan maillerin mobil uyumluluğunun olmamasıdır. Mobil olarak açılmayan mailler direkt siliniyor ve satıcı için boşuna bir zaman kaybı oluşturuyor.

  • Her zaman satış odaklı olunmaz

E-postalarında sürekli satın al, kampanya vs. gibi gönderileri gören kullanıcılar, bir süre sonra bu durumdan sıkılacak ve maillerinizi görmek istemeyecektir. Bu yüzden yollanılan mailler arasında sadece kampanyalardan değil ürünün bilgileri, ilginç yönleri ve özellikleri ile ilgili bilgiler paylaşmak, hem marka hem de müşteri için daha anlamsal bir etkileşim sağlayacaktır.

E-mail Marketing için önemli unsurlar nedir?

  1. Hedef kitle
  2. Zamanlama
  3. Kişiselleştirme
  4. Dikkat çekici içerik üretmek
  5. Raporlama

E-Mail Marketing Örnekleri

Bedava olan şeyleri herkes sever. Bunu fark eden firmalardan birisi olan Idefix, maillerinde emoji kullanıyor. “25 Tl Anında İndirim Fırsatını Kaçırma!” başlığı ile tüketicileri harekete geçirmeyi başarıyor. İndirim kuponları ve bir alana bir bedava gibi kampanyalar, mail pazarlama üzerinde hala geçerli ve işe yarayan bir formül.

“Sosyal medya kullanan kişilere pazarlama yapalım” denildiğinde akla ilk gelen yollardan birisi e-mail marketing oluyor. Diğer pazarlama araçlarına oranla çok daha küçük bütçelere ihtiyaç duyulan e-mail marketing, pazarlama süreçlerinde önemli bir yere sahip. E-mail marketing hala birçok e-ticaret sitesi için en önde gelen pazarlama yöntemi olarak geçerliliğini koruyor.

Dünya üzerinde anonim bir firma tarafından yapılan araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 97’si online perakendecilerden e-bülten istiyor. Her üç müşteriden birisi yine bu araştırma doğrultusunda 6 ay içerisinde en az bir defa online alışveriş yapıyor.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA