E ticaret seo nasıl yapılır?

Online alışverişinizi tanıtmanın ve satışları artırmanın en iyi yolu nedir? PPC’ye ve ücretli reklamlara güvenmeden e-ticaret mağazanızdaki organik trafiği nasıl artırabilirsiniz? Cevap tabii ki e-ticaret SEO’dur.  Peki, e-ticaret SEO nasıl yapılır? Bu yazıda, e-ticaret SEO ne demek? neden e-ticaret SEO’ya yatırım yapmanız gerekiyor? gibi soruları yanıtlarken bir çevrimiçi mağaza için arama motoru optimizasyonuna nasıl yaklaşacağınızı anlatmaya çalışacağız.

E-ticaret SEO nedir?

E-ticaret SEO (veya Mağaza SEO), çevrimiçi mağazalar için arama motoru optimizasyon sürecini tanımlamak amacıyla kullanılan bir terimdir. Basit bir deyişle, bir e-ticaret web sitesine uygulamak için yapılan optimizasyon kurallarını kapsar.

E-ticaret SEO, SEO’dan farklı mıdır?

E-ticaret SEO ile normal SEO tam olarak aynı şey sayılmaz.  E-ticaret SEO, diğer tüm web sitelerinde geçerli olmayabilir; çevrimiçi mağazalara özgü bazı yönergelerin eklenmesiyle SEO’nun tüm konseptlerini içerir.

Örneğin, bir ticaret dışı web sitesi için, kategori sayfaları SEO açısından çok önemli olmayabilir, ancak bir e-ticaret web sitesi için oldukça önemlidir ve özel dikkat gerektirir. Başka bir fark ise blog sistemidir. Etkin bir blog, e-ticaret web siteleri için SEO yaparken daha farklı bir role sahiptir.

E-Ticaret Sitenize SEO Nasıl Yaparsınız?

Sektörlerle alakalı aramalarda, ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin Google arama sonuçlarında hangi sıralamada yer aldığı çok önemlidir. Google sıralamalarında üst sıralarda yer almanız satışlardan elde ettiğiniz geliri de artıracaktır. Bunun yanında sahip olduğunuz web sitesinin kullanıcı deneyiminin ve güvenli ödeme altyapısının iyi bir şekilde olması gerekir. E-ticaret SEO oluşturabilmek için uyulması gereken kurallar şunlardır:

Anahtar Kelime Araştırmasının Yapılması

E-ticaret SEO için ilk yapılması gereken şey sektöre özel olan detaylı anahtar kelime araştırmasının yapılmasıdır. Yer aldığınız sektör, sunmuş olduğunuz ürünler ya da hizmetler için Google ile hangi aramaların yapıldığını kesinlikle araştırmalısınız. E-ticaret SEO hakkında yapılan çalışmaların başarısı için doğru anahtar kelimelerin bulunması önemlidir. Sitede yer vereceğiniz bu anahtar kelimeler ise Google’da aratılmış olan long tail anahtar kelimeler olmalıdır.

Ürün Sayfalarının Optimize Edilmesi

E-Ticaret SEO için uygulanacak olan ikinci adım, sayfalarınızı SEO ile uygun kriterlere göre optimum hale getirmektir. E-ticaret sitenizde yer alan ürünler için sayfalarınızı optimum hale getirmediyseniz, pek çok SEO avantajını da kaçırmış olursunuz. Ayrıca Google arama sonuçlarında da üst sıralara yerleşmeniz imkansız hale gelir.

Ürün Kategorisi Sayfalarının Optimize Edilmesi

Ürün sayfalarını optimize ederken ana ürün kategorisi sayfalarını optimize etmeyi asla unutmamak lazım. E-ticaret siteleri bu sayfaların içeriklerine fazlasıyla önem vermektedir.

Sektörün Büyüklerinden Örnekler

Örneğin Mediamark’tın Led TV kategorisi için sahip olduğu içerik 687 kelimeden oluşmaktadır. Aynı şekilde PC oyunları kategorisi için 750 kelimelik bir açıklama içeriğine sahiptir.

Hepsiburada’nın PC oyunları kategorisi içeriği için 520 kelimelik bir içerik mevcuttur.

Sektörün liderlerinin uyguladığı bu tekniği sizin de kendi e-ticaret sitenize uygulamanızı öneririz.

Doğal Backlink Edinme

E-ticaret SEO için uygulanacak olan üçüncü adım doğal yollardan backlink edinmedir. Size link veren siteler yoksa Google sıralamalarında üst sıralamalarda yer alamazsınız. Baclink, kesinlikle doğal yollarla elde edilmelidir. Ücretli backlink paketleri kesinlikle almamalısınız. Çünkü doğal yollarla alınmayan backlinkleri Google cezalandırmaktadır. Hem satın almış olduğunuz kalitesiz bağlantı sebebiyle Google kalite puanınız düşer ve Google arama sonuçlarında da yer almayabilirsiniz.

Mükemmel Site Yapısı Oluşturma

E-ticaret SEO hazırlamada dördüncü olarak kullanılacak yöntem mükemmel site yapısı oluşturmaktır. Oluşturmuş olduğunuz sitelerde arama motorlarının ve ziyaretçilerin çok kolay bir şekilde gezinebildiği site yapısı oluşturmak büyük önem taşır. Sitenizde yer alan tüm sayfalarınızın ziyaretçileri ve Google Bot’ları için anlamlı bir seviyede olduğundan emin olmanız gerekir.

İyi Bir Kullanıcı Deneyimini Sunma

E-ticaret SEO hazırlamak için beşinci olarak uygulanacak adım, ziyaretçilere iyi bir deneyim sunmaktır. Önümüzdeki senelerde SEO nasıl bir şekilde değişirse değişsin Google, kullanıcı deneyimi en iyi olan siteleri sonuçlarda ilk sıraya yerleştirecektir. İyi bir şekilde kullanıcı deneyimi sunmak isteyen sitelerin yüksek kalitede içerikler üretmeleri gerekir.

Güncel ve Etkileşimi Yüksek Olan İçerikler Ekleme

E-ticaret SEO için uygulanacak olan altıncı adım ise güncel ve etkileşimi yüksek olan içerikler eklemektir. Google arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için mutlaka güncel ve etkileşimli olan içeriklere ağırlık vermek gerekir. Bunun için de kullanıcı paylaşımlarını teşvik edilmesini sağlayarak Google SEO puanınızı artırabilirsiniz. Bu adımın uygulanması bazı e-ticaret sitelerinde çok zor olabilir.

Bunun için de güncel içeriklerle etkileşimi artırabilmek adına şu yöntemler kullanılabilir:

  • Sitenizde yer alan ürün sayfalarına etkileşimi artırmak için müşteri yorumları ekleyin. Bu yolla hem müşteri güveni kazanırsınız hem de sitenizin SEO puanınızı arttırır.
  • Sitenizde sosyal medya paylaşımları için bir buton ekleyerek, kullanıcıların beğenmiş oldukları ürünü sosyal medyadan çok kolay bir şekilde paylaşmalarını sağlayabilirsiniz. Bu durum kullanıcı etkileşimini artırırken e-ticaret siteleri açısından da mükemmel bir backlink oluşturacaktır.
  • Sitenizde chat uygulaması kullanarak da kullanıcılarda satın alma kararı oluşturabilirsiniz. Chat uygulamasını e-ticaret sitenize ekleyerek hem satın alma işlemleri için etkileşim oluşturup hem de fark edemediğiniz hatalar hakkında geri bildirim almış olursunuz.

Eğer Google’da üst sıralarda yer almak ve sitenizde fazla satış yapmak istiyorsanız mutlaka bir canlı destek uygulaması kurmanız gerekir.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA