Anasayfa Blog E-Ticaret Bir Websitesinin Blog Sayfası SEO’ya Katkı Sağlar Mı?

Bir Websitesinin Blog Sayfası SEO’ya Katkı Sağlar Mı?

E-ticaret platformları dijital pazarda bütün adımlarını dikkatli bir şekilde atmalıdır. Güçlü bir içerik pazarlama stratejisinin düzenli ve planlı olarak yürütülmediği platformlarda, ciroda ciddi düşüşlerin yaşanılması kaçınılmaz bir sonuç olacaktır. Ben Yunus Emre Yalçın, bugün size önemli bir içerik pazarlama konusu olan ‘’e ticaret sitelerinde blog sayfaları nasıl yönetilir?” sorusunu cevaplayacağım.

Bir Websitesinin Blog Sayfası SEO’ya Katkı Sağlar Mı?

Son yıllarda e-ticaret sektörüne giriş yapan ya da yaptığı girişimleri büyüten birçok marka ve müşteriyle çalıştım. Her sektör için farklı ve özel SEO, reklam ve PR çalışmalarının yürütülmesi gerekti. Her platformun birbirinden bağımsız ve özel bir çalışma prensibiyle sektörde kendini var edebildiğini söylemem gerekiyor. Birbirinden farklı onlarca sektör için tek ortak nokta içerik çalışmaları oldu. Her sektörün dijital pazarlama alanında farklı ihtiyaçları bulunabiliyor. Bazı sektörler çok az girdi ile başarıya ulaştırılırken, bazı sektörlere onlarca farklı dijital pazarlama stratejisi uygulamamız gerekebiliyor. Hepsinde gerekli ve en çok fayda sağlayan çalışmaların başında ise ‘’içerik pazarlama stratejisi’’ geliyor.
Bu yüzden ‘’web siteleri için ya da e ticaret siteleri için blog sayfası gerekir mi?’’ sorusunun varlığını bile reddediyor olsam da sektör içinde son zamanlarda çokça sorulduğu için sizler için ayrıntılarına inerek cevapladım.

Türkiye’de E-Ticaret Ne Durumda?

Konuya detaylı olarak girmeden önce size Türkiye’de E-ticaret ne durumda, sektör ve rakamlar ne büyüklükte, kısaca göstermek istiyorum.
Son açıklanan verilere göre Türkiye’de e-ticaret sektörü yaklaşık olarak 70 Milyar TL gibi bir rakama ulaştı. Sektörün son 5 yılda ortalama %33 hızla büyüdüğü TUBİSAD tarafından ifade ediliyor. Sadece perakende değil toptan satış kanalları da internet ortamında her geçen gün büyümeye devam ediyor. Giyim, ayakkabı gibi sektörlerden uçak biletlerine kadar birçok farklı platform e-ticaret sayesinde büyüme hızlarını onlarca kat daha fazla hale getiriyor.
Ülkemizde e-ticaret yoğun olarak kayıt dışı da yapılıyor. Prosedürler hakkında tam bilgisi olmayan birçok kişi e-ticaret’e başladıktan uzun bir süre sonra, yaşadığı sorunlar sonucunda vergi mükellefi olarak devam ediyor. Verilen rakamların sadece kayıt altında olanlar olduğunu düşündüğümüzde, geleceğin en önemli sektörleri arasında e-ticareti Türkiye’de ve hatta dünyada rahatlıkla ilk sıraya koyabiliriz.

E-Ticaret Sitelerinde Blog Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Şimdi geldik en önemli konumuza. Bir e-ticaret sitesi blog sayfasını nasıl kullanmalıdır? Bu sorunun tek bir cevabı elbette yok. Çalışma yapmayı tercih ettiğiniz içerik stratejisine göre onlarca farklı blog sistemi kurulabilir. Genel olarak bir e-ticaret sitesi denildiği zaman aklınızda sadece ürün ya da hizmet satan bir platform geliyorsa, büyük bir yanılgı içerisindesiniz. E-ticaret siteleri için mutlaka doğru ve güçlü bir blog kullanımı stratejisi sürdürülmesi gerekmektedir.

Türkiye’de ve dünyada birçok marka ile çalışma yürüttüm. Bu konuda en çok sorunu Türkiye’de yaşadığımı söyleyebilirim. Birçok müşterim ilk aşamada blog sayfasına verdiğimiz önemin gerekliliğini tartıştı. Elbette zamanla topladığımız geri dönüşleri müşteriye sunduğumuzda, bu şekilde düşünmekten vazgeçtiler.
Araştırmalar gösteriyor ki kullanıcıların %99’u bir platforma ilk girdikleri zaman, yaptıkları gezintiyi alışveriş ile sonuçlandırmıyorlar. Bu noktada devreye iki farklı husus giriyor. Re-marketing çalışmaları ve blog kullanımı. Re-marketing’i sizlere başka bir yazımda detaylı olarak anlattım. Buradan ulaşabilirsiniz.
Konumuz olan blog’a gelelim. Blog sayfaları sizin müşteriye mesaj iletmeniz için en ideal sayfalardır. Bir kullanıcı blog sayfanıza Google aramalarında ya da sizin verdiğiniz reklamlar ile gelebilir. Burada müşteriye iletmiş olduğunuz ‘’pazarlama mesajları’’ oldukça önemlidir. Pazarlama odaklı, müşteriyi bilgilendiren, alışveriş sürecine katkı sağlayan optimize edilmiş özel içeriklerle potansiyel alıcılara gerekli mesajlara iletmek bu noktada gereklidir.
Kendim bizzat site gezintisini satış ile sonlandıran birçok müşteriyi Analytics aracılığı ile takip ettim. Aynı şekilde dünyada bu konuda yapılmış birçok araştırmayı yakından inceliyor ve katkıda bulunuyorum. Müşterilerin içerikten aldığı güveni, sitenizde başka bir fonksiyon ile vermeniz neredeyse imkansızdır. Sadık ve sitenizi takip eden bir müşteri kitlesi oluşturmak için güçlü bir blog ağı kurmak, kısa ve uzun vadeli satışlarınızı ve marka itibarınızı doğrudan pozitif olarak etkileyecektir.

Bunun yanında diğer önemli bir husus arama motorları ve SEO. E-ticaret siteleri için SEO’nun öneminden bahsetmeye gerek yok. SEO’da en önemli ve değerli konulardan birisi güçlü bir içerik pazarlama stratejisi kurmaktır. Bunu e-ticaret sitelerinde başarılı bir şekilde yürütmek için mutlaka blog sayfalarına ihtiyaç duyarız. Satılan ürünlerin, marka bilgisinin, ürün tanıtım süreçlerinin blog yolu ile müşteriye aktarılmasına, arama motorları özellikle dikkat ediyor.

Başarılı Bir E-Ticaret Blogu Nasıl Kurulur? Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?

E-ticaret platformları söz konusu olduğunda genel normlar olduğunu söylemek oldukça güçtür. Her platformun farklı ihtiyaçları ve buna göre izlemesi gereken stratejileri bulunur. Bu yüzden başarılı bir e-ticaret blogu kurmak isteyenler için ‘teknik’ değil ‘evrensel’ olan ve arama motorları tarafından da önemsenen içerik kriterlerini aktaracağım.

Samimiyet

Sitenizin blog kısmında bir yazıya ulaşan kullanıcıya doğrudan ürün ya da hizmet satmaya çalıştığınız takdirde müşteri sitenizden çıkış yapmayı tercih edecektir. Sitenize gelen kullanıcının bir amacı olduğunu unutmayın. Müşterinin sitenize neden geldiğini anlayıp(içerik anahtar kelimeleri ve ads reklamlarından çıkarım yapabilirsiniz) hareket etmeniz gerekir. Kullanıcıyı samimi bir dil ile karşılamak her zaman pozitif puan sağlayacaktır. Burada samimiyetin nasıl anlaşıldığı çok önemli. Genelde e-ticaret siteleri ‘’samimiyet’’ önerisini ‘’coşkulu sloganlar’’ ile karıştırıyor. Yapılması gereken doğru şey müşterinin soru ve sorunlarına çözüm sağlayan, fikir sunan, yönlendirmeler sağlayan bir içerik ortaya koymaktır.

Bilgi Verin

Kullanıcılar blog sayfalarına genellikle bilgi ararken rastlarlar. Bu yüzden aradıkları tek şey herhangi bir ürün ya da hizmetle ilgili bilgidir. Sitenize gelen kullanıcıya ‘’anlaşılır, güçlü, yalın’’ bilgiler sunun. Sitenizden saf bilgiyi, ürün pazarlamanız ile birlikte alabilen kullanıcılar, sizin gerçek müşteriniz olma doğrultusunda önemli bir ilerleme sağlar. Aynı zamanda arama motorları, kullanıcıya sunulan bilginin dağınık değil, anlaşılır ve yeterli olmasına oldukça dikkat etmektedir. Kullanıcının size geldiği aramayı tekrarlayarak başka bir platforma gitmeyi tercih etmesi SEO anlamında, platformunuzu negatif olarak etkileyecektir.

Harekete Geçirin!

Evet size yukarda gelen müşteriye saf bilgi vermenizi ve doğrudan ürün satmamanızı söyledim fakat bu sizin içerik pazarlaması yapmayacağınız anlamına gelmiyor. İçeriğin doğru noktalarında, ürünlere olan yönlendirmeler, kampanyalar ile müşteriyi satış adımına geçirebilirsiniz. Kullanıcılar e ticaret platformlarının blog sayfalarından ürünlere olan yönlendirmelere sıcak bakarlar. Bu müşterinin işini kolaylaştırır, bilgisini aldığı ürüne hemen ulaşma şansı olur. Bu yüzden iç linkler, kampanyalar ile müşterilerinizi harekete geçirin.

Blog Sayfalarının E-Ticaret Sitelerine Katkıları Nelerdir?

Bugün sizlere blog sayfalarının e ticaret sitelerine faydalarından bolca söz ettik. Yine de genel olarak bütün bu anlattıklarımızı madde madde toplamanın faydalı olacağını görüyorum. Gelin beraber blog sayfasının e ticaret siteleri için önemine bakalım.

– Müşterilerin aklında oluşabilecek potansiyel sorulara(ürün alımı öncesi ve sonrası), içerikler ile cevap verebilirsiniz. Satış öncesi ve sonrası yükünüzü arttıracaktır.
– Kampanyalarınızın nasıl işlediğini anlatabilir, kullanıcılarınızı kampanyalarınızı takip etmeye yönlendirebilirsiniz.
– Örneğin kahve makineleri üzerine bir e ticaret platformunda, kahve çekirdekleri önerileri verebilir sitenizin bilinirliğini arttırabilirsiniz. Sizin öneriniz ile kahve çekirdeği tercih eden müşterinin aklına mutlaka yeni bir kahve makinesi alırken de geleceksinizdir.
– Sitenizin SEO değerini ciddi anlamda yukarılara taşıyabilirsiniz. Birçok kişinin sorularına cevap veren içerikleri sitenizde bulundurmanız, arama motorları için oldukça değerlidir.
– Markanızın PR değerini verdiğiniz bilgiler ile arttırabilirsiniz.
– Blog bülteninize üye olan üyeleri e mail bülteninize yönlendirebilirsiniz.
– Sitenizin blog kısmına gelen binlerce kişiye re-marketing uygulayarak satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA