Anasayfa Blog Genel Huni Görselleştirme Raporu Nedir? Ne İşe Yarar?
Huni Görselleştirme Raporu Nedir? Ne İşe Yarar?

Huni Görselleştirme Raporu Nedir? Ne İşe Yarar?

İşletmenizin dijital hedeflerine ulaşabilmesi için yeni trafik çekmekten çok çektiği trafiği potansiyel müşterilere dönüştürebiliyor olması gereklidir. Web sitesi iyileştirilmeleri yapılmadan, kullanıcı deneyimi optimize edilmeden sadece hedef kitleye gösterilen reklam çalışmaları ile dönüşüm maliyetiniz oldukça yüksek olacaktır.

Mevcut trafiğe ait dönüşüm oranını yükseltmeniz için yapmanız gereken en mantıklı hamle satın alma yolculuğunun her adımında kullanıcı verilerini analiz etmek ve kullanıcıların yaşadığı potansiyel problemleri tespit edip elimine etmek. Bunu yapmanız için kullanabileceğiniz en verimli araçlardan biri huni görselleştirme raporudur.

Dönüşüm Hunisi ve Huni Görselleştirme Raporu - Metehan Yılmaz

Huni Görselleştirme Raporu Nedir?

Huni görselleştirme raporu, hedef tanımlamanızı dönüşüm hunisi ekleyerek kurduktan sonra kullanıcı yolculuğunu size görsel olarak sunan bir Google Analytics raporudur. Sol sütunda yer alan Dönüşüm bölümünde Hedeflerin altından ulaşabilirsiniz.

Bu raporun kullanılabilmesi için Google Analytics üzerinden kurduğunuz hedefler’de dönüşüm hunisi özelliğini aktive etmeniz gereklidir. Eğer dönüşüm hunisi nasıl kurulur bilmiyorsanız Dönüşüm Hunisi Nedir?  Ne işe Yarar? isimli blog yazımdan öğrenebilirsiniz.

Huni Görselleştirme Raporu Ne İşe Yarar?

Huni görselleştirme raporu sayesinde satın alma veya hedef dönüşüm gerçekleşme yolculuğunda kullanıcı davranışlarını daha iyi analiz edebilirsiniz. Bu yolculukta yüksek terk oranlarını tespit etmek ve bu davranışı iyi yorumlayabilmek gerekli. Hemen bir örnekle açıklayalım.

1000 ürün görüntüleme, 800 sepet ziyareti 600 adres bilgileri ziyareti ve 100 ödeme sayfası ziyareti olduğunu düşünelim. Sepete devam eden bir kullanıcı ürün, beden veya fiyatı kabul etmiş varsayabiliriz. Sepet’ten devam oranı ise total rakamda rahatsız edici bir durum olmadığını gösteriyor. Bunlara okey vermiş bi kullanıcı neden ödeme sayfasına geçmiyorda adres bilgileri sayfasında yüksek terk oranları yaşanıyor? İşletmenize ait adres sayfası mobil kullanıcı deneyimi düşük olabilir. T.C Kimlik no isteniyor olabilir, çok fazla bilgi isteniyor olabilir.

İşte huni görselleştirme raporu sayesinde sayfa akışları arasında tutarsızlık olması durumunda dönüşüm yolculuğunu optimize etmek adına sorunları yukardan görebilirsiniz.

Huni Görselleştirme Raporunda Nelere Dikkat Edilmeli?

1. Huni Görselleştirme Raporu Kullanıcı Bazlı Değil Oturum Bazlıdır

Huni görselleştirme raporu müşteri tarafına sunulduğunda sanırım en kafa karıştıran taraf burasıdır. Dönüşüm hunisinde yer alan rakamlar kullanıcı sayısını değil oturum sayısını temsil eder.

Yukarıda yer alan raporu yorumlayacak olursak 4.088 kullanıcıdan 2.249 kullanıcı bir sonraki sayfaya ilerledi yerine 4.088 oturumdan sadece 2.249’unda bir sonraki sayfaya ilerlendi demek daha doğru olacaktır.

2. Tek Kullanıcı İki Oturum

Tek bir kullanıcının web sitenizi ziyaret ettiğini ürünü görüntülediğini, sepete gittiğini ve daha sonra sitenizi terk ettiğini düşünelim. Günün ilerleyen saatlerinde aynı kullanıcı web sitesini tekrar ziyaret ettiğinde ürünü son bir kez görüntülediğinde, sepete eklediğinde ve satın aldığında; Ürün görüntülenme ve sepet kutularını 2 olarak göreceksiniz.

3. Huni Görselleştirme Raporu Önceki Adımları Doldurabilir

Kullanıcılar huni içerisinde yer alan ara bir adımı atladığında rapor bir önceki adımı dolduracaktır. Kafanız karışmış olabilir ben anlattım ben bile anlamadım en iyisi bir örnekle anlatmak olacak.

Kullanıcı ürün sayfasını görüntüledi sepeti ziyaret etmeden ödeme sayfasına geç butonuna bastı. Bu durumda Ürün 1, Sepet 1 ve Ödeme sayfası 1 olarak yazacaktır. Rapor atlanan sepet hanesine 1 yazacaktır.

Burada dikkat edilmesi gereken kısım ara bir adımın atlanması olacaktır. Eğer yukarıdaki örnekteki kullanıcı ürünü daha önceden sepete eklemiş ve sonradan direk olarak sepet sayfasına gelmiş olsaydı bu oturum için hunide; Ürün 0, Sepet 1 ve Ödeme sayfası 1 yazacaktı.

4. Tek Oturumda İki Adet Hedef Dönüşüm Tek Sayılır

Genellikle lead generation(form veya talep toplayan) web siteleri için kullanıcının tek aksiyonu önemlidir. Örnek vermek gerekirse bir diyetisyen web siteniz var. Aynı kullanıcının 4 kere whats app butonuna tıklayarak yazması sizin için 4 değil 1 dönüşümdür.

Bu sebeple hedef tamamlama huni yapılarında aynı oturum içerisinde kullanıcı birden fazla kez dönüşüm gerçekleştirirse huni görselleştirme raporunda bu 1 olarak gösterilecektir.

5. Tek Oturumda İki Adet Satış Dönüşümü İki Sayılır

4. maddeden farklı olarak satın almalarda durum farklıdır. Aynı kullanıcı ilk oturumda t-shirt ikinci oturumda kazak alıyorsa bunu tek dönüşüm olarak sayamazsınız. Bu sebeple satın alma dönüşüm şablonunda huni yapısında aynı oturuma ait iki farklı satış dönüşümü yine aynı iki adet olarak gösterilecektir.

6. Huni Görselleştirme Raporunda Tarih Karşılaştırması Yapamazsınız

Google Analytics’te tarih kıyaslaması yapmadan bir hesabı yönetmeniz mümkün değildir. Kaynak / Araç gibi raporlarda tarih karşılaştırması yapıldığında bir önceki döneme göre yüzdelik artış veya azalışları analiz edebilirsiniz. Fakat Huni görselleştirme raporunda maalesef bu özellik aktif değildir. Bir önceki döneme ait ayrıca bir tablo yansımayacaktır. İki farklı sekmede veya birinin ekran görüntüsünü alarak karşılaştırma yapmak durumunda kalırsınız.

7. Huni Görselleştirme Raporunu Okurken Kaynak Filtresi Kullanın

En çok yapılan hatalardan biri ise kullanıcı davranışını genel olarak değerlendirmek olacaktır sanırım. Kullanıcıları organik, Google Ads, Facebook Ads gibi kaynaklara göre veya masaüstü, mobil gibi cihaza göre filtreleyerek huni görselleştirme raporunu analiz etmeniz büyük resmi görmeniz açısından daha faydalı olacaktır.

8. Huni Dönüşüm Oranı ile Hedef Dönüşüm Oranı Farklıdır

Huni görselleştirme raporu, dönüşüm hunisi içerisinde yer alan ilk adımı ziyaret eden kullanıcılardan itibaren oturum bazlı dönüşüm oranını hesaplarken, dönüşüm oranı web sitesini ziyaret eden kullanıcılara ait dönüşüm oranını hesaplar. Bu sebeple ikisini ayrı değerlendirmeyi söylemeye gerek yok sanırım.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA