Anasayfa Blog Reklam Yönetimi E-Ticaret Sitelerinde Bulunması Gereken 5 Facebook Pixel Event’i
E-Ticaret Sitelerinde Bulunması Gereken 5 Facebook Pixel Event’i

E-Ticaret Sitelerinde Bulunması Gereken 5 Facebook Pixel Event’i

Bir e-ticaret işletmeniz var ya da herhangi bir markanın e-ticaret tarafında çalışıyorsanız Facebook Reklamcılığı tarafında bilmeniz gereken en önemli alanlardan birtanesi de Facebook Pixel konusudur.

Facebook Pixel Nedir? Nasıl Kullanılır? (2024)

Facebook Pixel Nedir?

Facebook pixel, internet sitenize eklediğiniz, reklamlarınızı optimize etmenize yardımcı olacak, hedef kitle oluşturma, kampanyalarınızı analiz etmenize ve dönüşüm oranınızı artırmanızda işletmenize fayda sağlayacak bir kod parçası olarak tanımlanabilir.

Facebook pixel sayesinde sitenize gelen kullanıcıları derinlemesine analiz etmenizi, kullanıcıların sitenizde hangi sitelerde ne gibi aksiyonlar aldığını görmenizi sağlayan süper bir araçtır. Facebook pikseli size güçlü kitle oluşturma ve izleme seçenekleriyle birlikte bazı avantajlar sunar.

Facebook pixel etkinliklerini doğru izliyor ve optimize ediyor musunuz? Facebook reklam kampanyalarına başlamadan önce bilmeniz gereken en önemli konu pixelin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığıdır. Potansiyel müşteriymiş gibi sitenizi ziyaret edin ve tipik bir satın alma yolculuğu çizin. Anasayfa→Ürün Detay Sayfası→Sepet Sayfası→Ödeme Sayfası→Başarılı Sipariş Sayfası bu yol tipik dönüşüm hunisidir ve eğer facebook piksellerin doğru bir şekilde entegre edildiyse buradan müthiş segmentler yaratarak kullanıcılarınızı yeniden hedefleyebilir ve sipariş sayınızı ve cironuzu artırabilirsiniz. Yukarıda Dönüşüm Hunisini Örneklendirelim!

Dönüşüm Hunisi: Kullanıcı web sitenizi ziyaret eder ve sevdiği bir ürünü görür. Ürün, fiyat bilgisi, teslimat vb. hakkında daha fazla bilgi görüntülemek için tıklar, sonra ürünü sepetine eklerler. Daha sonra ödeme işlemine geçebilir ve fatura bilgilerini ekleyebilir. Ardından kullanıcı, satın alma ve teslimatla ilgili bazı ek bilgilerin görüntüleneceği bir teşekkür sayfasına yönlendirilir.

Dönüşüm hunisini göz önünde bulundurarak hangi sayfalarda hangi eventlerin çalışması ve eklenmesi gerektiğine bir bakalım!

1-ViewContent

Bu etkinliği hangi ürünün görüntülendiğini izlemek için kullanırsınız. Bu, ziyaretçilerinizin ilgilendiği ürünler hakkında size fikir verdiği için e-ticaret siteleri için en önemli etkinliklerden biri kabul edilebilir. Bu event için ihtiyacımız olan bilgiler ise;

content_ id: Ürünün sku numarası ya da id’si.
content_name: Ürünün ismi
content_type: sattığınız ürünün tipi
price(value): ürünün kargo hariç tutarı
currency: satılan ürünün para birimi(TL, EUR)

 

2-AddToCart

AddToCart eventi kullanıcının sepetini analiz etmenize, hangi ürünleri sepetine attığına, sepetine attığı ürünlerin tutarına kadar analiz etmenize fayda sunan bir event’tir. AddToCart eventi sayesinde sepetine ürün atan ama satın alma işlemi gerçekleştirmeyen kullanıcıları kolaylıkla hedefleyebilir, ilgilendikleri ürün için özel teklifler sunabilmenize olanak sunar. AddToCart eventi iki şekilde de ölçümlenebilir. Bunlardan birincisi eğer anasayfanızda listelenen ürünlerin üzerinde sepet iconu bulunuyorsa burayı click üzerinden atadığınız eventle track edebilirsiniz. Click button tracking kurulumu için GTM kullanılarak hızlı bir şekilde yapılabilir. İkinci yol ise direkt olarak sepet sayfasında çalışan yöntemdir.

content_ id: Ürünün sku numarası ya da id’si.
content_name: Ürünün ismi
content_type: sattığınız ürünün tipi
price(value): ürünün kargo hariç tutarı
currency: satılan ürünün para birimi(TL, EUR)

<script>
 fbq('track', 'AddToCart', {
 value: 256.99,
 currency: 'TRY',
 content_ids: '881237822, 856224222',
 content_type: 'product',
 });
</script>

3-InitiateCheckout

Kullanıcıyı ödeme sayfasında track eden bir facebook eventidir. Bu event sayesinde ödeme sayfasını terk etmiş kullanıcıları yeniden hedefleyebilirsiniz. Eğer bir kullanıcı ödeme sayfasına kadar gelip sipariş vermeden sitenizden ayrılıyorsa sizin için çok değerli bir segment olsa gerek. Sipariş sayınızı ancak bu segmente giren kullanıcıları yeniden hedeflyerek ve bu segmente yönelik ek olarak site içerisinde yaptığınız on-site kurgular ile tekrardan siparişine kaldığı yerden devam ettirebilirsiniz.

content_ id: Ürünün sku numarası ya da id’si.
content_name: Ürünün ismi
content_type: sattığınız ürünün tipi
price(value): ürünün kargo hariç tutarı
currency: satılan ürünün para birimi(TRY, EUR)

 

4-AddPaymentInfo

Ödeme bilgilerinin girildiği sayfaya aşağıdaki kodu eklemeniz yeterli olacaktır.

<script>
 fbq('track', 'AddPaymentInfo');
</script>

5-Purchase

Kullanıcı satın alma işleminin başarıyla ulaştığı teşekkürler sayfasında bu kod tetiklenir. Bu event sayesinde Alışveriş yapan kullanıcılara başka ürünler satmak için de ulaşabilirsiniz.

content_ id: Ürünün sku numarası ya da id’si.
content_type: sattığınız ürünün tipi
price(value): ürünün kargo hariç tutarı
currency: satılan ürünün para birimi(TRY, EUR)

<script>
 fbq('track', 'Purchase', {
 value: 59.90,
 currency: 'TRY',
 content_ids: '52562',
 content_type: 'product',
 });
</script>

Yukarıda bahsetmiş olduğum facebook pixelleriyle birlikte oldukça güçlü kampanya stratejileri kurabilirsiniz. Örneğin; purchase(satın alma) eventi sayesinde Benzer Hedef Kitle(Lookalike Audiences) oluşturarak yeni kullanıcılara ulaşabilir ve ürün ve hizmetinizi pazarlayabilirsiniz.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA