Anasayfa Blog SEO SEO Uzmanı Kimdir? SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

SEO Uzmanı Kimdir? SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

SEO uzmanı temelde arama motorlarında üst sıralara çıkmak için yapılması gereken her şeyi uygular. Google, Yandex, Bing gibi arama motorları tarafından belirlenen politikalar ve yönergeler sektörün temel direklerini oluşturmaktadır. Dünyada ve Türkiye’de en fazla kullanılan arama motoru Google, SEO alanının kurallarını belirlerken sektörün gelişmesini de sağlar.

Günümüzde yerel ve uluslararası markaların yanı sıra en küçük işletmeler dahi bir satışlarını arttırmak ve tanıtım yapmak amacıyla bir web site kurar. Aynı şekilde kişisel web siteleri, e – ticaret platformları gibi geniş bir ağ bulunmaktadır. İnternet dünyasında hizmet veren ve kişilere ulaşan tüm web siteleri arama motorlarında en üst sıralarda yer almayı hedefler ancak başarıya ulaşamayabilir. İşte bu noktada SEO uzmanlarına ihtiyaç duyulur ve gerekli optimizasyonlar ile hedef gerçekleşir.

SEO Uzmanı Nedir?

Search Engine Optimization kelimesinin baş harflerinden oluşan SEO, Türkçe’de arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. SEO uzmanları ise web sitelerin arama motorunda üst sıralara çıkmasını sağlamanın yanı sıra web sitenin analizi, değerlendirmesi, kullanıcı deneyimini arttırma yöntemleri, rapor ve veri sunma gibi işlemleri gerçekleştirir.

Arama motorlarında her saniye milyonlarca sorgu yapılır ve ilk sayfada yer alan siteler her zaman daha fazla erişime sahiptir. Örneğin, ‘İstanbul giyim mağazaları’ sorgusunda yirmi milyondan fazla sonuç gösterilir ve kullanıcılar genellikle ilk sayfada yer alan siteleri tercih eder. SEO uzmanları milyonlarca sonuç içinde en iyisi olmak için yapılması gereken tüm optimizasyonları gerçekleştirir ve doğal bir trafik sağlar.

Uzun yıllardır başta SEO olmak üzere yazılım, reklam ve dijital pazarlama gibi alanlarda hizmet veriyorum. Dolayısıyla SEO çalışmaları hakkında geniş bir bilgi birikimine sahibim. Sektörde SEO uzmanı olduğunu iddia eden kişiler, site sıralamasını büyük ölçüde düşürürken bazı durumlarda sitenin kapanmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle profesyonel bir SEO uzmanı ile çalışmak Google politikalarına uygun ve kullanıcı deneyimini arttıran bir web siteye sahip olmanızı sağlayacaktır.

Nasıl SEO Uzmanı Olunur?

SEO uzmanı olmak için Türkiye’de eğitim veren bir kurum ya da üniversite mevcut değil. Bu nedenle SEO uzmanı olmak isteyen kişiler kendi stratejilerini ve hedeflerini belirledikten sonra bu sektöre atılmalıdır. SEO uzmanlığı sertifikası veren kurumlardan yararlananlar olduğu gibi Semroot Akademi ve benzerlerinin sunduğu içerikler ile bu yönde gelişimini tamamlayanlar da mevcuttur.

SEO sürekli yenilenen, güncellenen ve farklı dinamiklere sahip olan bir alandır. Bu nedenle SEO uzmanlarının tüm gelişmeleri, makaleleri ve SEO araçlarını takip etmesi gerekir. Sektörde başarılı olmanın temel prensiplerinden biri öğrenilen gelişmeleri başarılı bir şekilde sitelere uygulamaktır. Senelerdir bu işe gönül vermiş biri olarak ifade etmeliyim ki kendini geliştiremeyen ve Google algoritmalarını takip etmeyen kişiler başarısızlığa mahkum olacaktır.

SEO Uzmanı Olmak için Neler Gerekir ?

Başarılı bir SEO uzmanı sektörün gelişimini yakından takip ederken sitenin gelişimi için yapılması gerekenleri, rakip analizi yapmayı, anti SEO tedbirlerine karşı önlem almayı bilmelidir. SEO uzmanı her site için ayrı bir strateji belirler çünkü her site farklı özelliklere sahiptir ve her birinin ihtiyaçları farklıdır. Bu nedenle başarılı ve alanında en iyi olan bir SEO uzmanı olmak için araştırma yapabilmek, bilgi toplamak, yaratıcılık ve gözlem gibi özelliklere ihtiyaç vardır.

  • Disiplinli ve Planlı Çalışma: SEO uzmanlarının çalışma hayatı oldukça yoğun ve tempoludur. Bu nedenle her site ve müşteri ile ayrı ayrı ilgilenmek için gün iyi değerlendirilmeli, disiplinli bir çalışma prensibi oluşturulmalıdır.
  • Teknik Bilgi: SEO uzmanı olabilmek için web sitelerin oluşum aşamaları, kodlamalar ve teknoloji hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. Bu bilgileri edinmek arama motoru botlarının siteleri nasıl taradığını anlamanızı sağlar ve müşterilere daha iyi hizmet verilebilir.
  • Analitik Düşünce ve Gözlem: Web sitelerde yer alan veriler ve fonksiyonlar farklı sonuçlara sebep olur. Dolayısıyla bu sonuçların hangi sonuçları getireceği, sorunların nasıl çözüleceği ve hangi değişikliklerin yapılması gerektiği gibi sorulara karşı etkili çözümler üretilmelidir.
  • İletişim Becerisi: SEO sektöründe başarılı olmak için iyi bir ekibe ihtiyaç duyulur ve ekibin yönetilmesi için iletişim becerisi gerekir. Aynı zamanda müşterilerle iletişime geçmek, ikna etmek ve uygun çözüm önerilerini aktarabilmek için iletişim becerisinin yanı sıra insan ilişkileri de doğru yönetilmelidir.
  • Ar – Ge: Araştırma ve Geliştirme, SEO’nun en önemli noktalarından biridir. Başarılı ve işini iyi yapan bir SEO uzmanı olmak için sektörde yaşanan gelişmeler sürekli takip edilmeli ve sorunlara çözüm bulmak için araştırmalar yapılmalıdır. Bu noktada geri kalmak müşteri ve maddi kayıplara neden olacaktır.

Arama Motoru Optimizasyonunu Kavramak

SEO uygulamalarında arama motoru sıralamaları temel hedef olarak görülse de teknolojinin gelişmesiyle birlikte dinamikler de değişim göstermektedir. Arama motorlarının ilk yıllarında SEO çalışmaları da oldukça basit ve kolay tekniklerle tamamlanabiliyordu. Ancak günümüzde kullanıcı deneyimi ve davranış modellerinin değişmesiyle birlikte arama motorları da en faydalı sitelerin üst sıralara çıkmasını sağlayan algoritmalar geliştirdi. SEO uzmanları geçmişten günümüze evrim geçiren arama motorlarının belirlediği yönergeleri başarılı ve doğru bir şekilde uygulamalıdır bu nedenle kişisel özellikler de devreye girmektedir.

SEO uzmanları analitik bir bakış açısının haricinde kullanıcıların psikolojik ve sosyal davranışlarını da gözetmelidir. Örneğin, bir siteyi ziyaret eden kullanıcıların davranışları SEO stratejisinin doğru belirlenmesinde büyük önem taşımaktadır. Kullanıcıların siteden üç saniye içinde ayrılması ya da sadece bir konuyu okuyup çıkması arasında büyük bir SEO farklılığı bulunur.

Arama motoru algoritmaları, kullanıcıların hangi sitelerden hoşlandığı, neleri aradığı ve hangi özellikleri istediği gibi özelliklere bağlı olarak sürekli güncellenir. Kullanıcı değişimi ve davranışlarını web sitelere adapte etmek SEO uzmanının görevidir bu nedenle arama motorlarının evrimleri yakından takip edilmelidir.

SEO Uzmanları Ne İş Yapar?

SEO uzmanları genel olarak aşağıda belirtilen maddeleri uygular ve bu maddelerden sorumludur:

  • Site İçi SEO (On – Page SEO) ve site dışı SEO (Off – Page SEO) alanlarına yönelik çalışmalar yürütülür,
  • Marka / işletme / web sitelerin arama motorlarında daha etkin olması ve daha fazla kişiye ulaşması için gerekli olan optimizasyonlar uygulanır,
  • SEO’nun temel kriterlerinden biri olan anahtar kelime analizini yapar ve siteye başarılı bir şekilde uygular,
  • Web sitesinin rakiplerini öğrenir ve rakip analizi yaparak gelişim sağlar,
  • İçerik optimizasyonu yapar, daha fazla tık sağlayacak meta, etiket ve başlık seçimlerini gerçekleştirir,
  • SEO araçları kullanarak sitenin eksik yönleri keşfedilir ve kalıcı bir başarı için yapılması gereken (backlink analizi, anahtar kelime analizi vb.) her şey uygulanır,
  • Kullanıcı deneyimini arttırmak ve kullanıcıların sitede daha fazla kalmasını sağlayacak teknikler yapılır,
  • Teknik SEO ve SEO denetimi ile site hataları giderilir ve etkili bir sıralama başarısı sağlanır,
  • SEO işlemleri sonucunda müşteriye site eksikleri ve hataları, giderilen problemler, site başarısı ve sitenin daha fazla gelişmesi için yapılması gerekenler hakkında bir rapor sunulur.

Yorum Ekle

Yeşilce Mh. Dalgıç Sk. No:334418 Kağıthane / İSTANBUL
Sosyal Medyada Takip Et

Hızlı Menü

BumerangData bir İTÜ Çekirdek girişimidir.

© 2024 DijitalAjans.Info.tr. Tüm Hakları Saklıdır. | Powered By BUBERKA